Gaat de gemeente Gooise Meren nu lobbyen dat die trein ook in Naarden-Bussum moet stoppen?VIRM schreef: ↑za 03 jun 2023, 14:06 Nachttrein rijdt in december vanuit Hilversum naar Utrecht en Amsterdam
Voor uitgaanspubliek en andere nachtelijke reizigers is het binnenkort eindelijk mogelijk om 's nachts met de trein vanuit Hilversum naar Amsterdam en Utrecht te reizen. Verantwoordelijk wethouder Bart Heller tekende vrijdag de officiële overeenkomst met de NS. De eerste nachttrein vertrekt op 10 december van dit jaar.
Bron en meer: NH Nieuws
Dienstregeling 2024
Re: Dienstregeling 2024
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
Die hebben daar afgelopen januari van af gezien. Iets met geld en de vraag of er genoeg animo voor is.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
De gemeente Amsterdam betaalt volgens mij voor nachttreinstops op Amsterdam Bijlmer ArenA, dat is lastig te verenigen met Hilversum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2024
De rit via Hilversum is 9 minuten langer, dan valt dus de overstap vanuit Eindhoven weg of de hele dienstregeling moet opgeschoven worden wat dan mogelijk weer andere gevolgen heeft.
Re: Dienstregeling 2024
Volgens mij heeft het nachtnet rijtijd zat vanwege vele roestrijdbewegingen.
Re: Dienstregeling 2024
Rare reactie: Vanuit Utrecht heeft de trein inderdaad weinig toegevoegde waarde, maar vanuit Amsterdam juist wel. Daarnaast denk ik dat je door een samenwerking met Hilversum de kosten behoorlijk kunt drukken.VIRM schreef: ↑zo 04 jun 2023, 09:36 Die hebben daar afgelopen januari van af gezien. Iets met geld en de vraag of er genoeg animo voor is.
Een stop te Bussum Zuid lijkt me dan inderdaad niet nodig, al denk ik eerlijk gezegd hetzelfde over Hilversum Media Park.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
Inmiddels is het juni geweest. Heeft NS hier al iets over bekend gemaakt?teun schreef: ↑wo 08 feb 2023, 17:29 Het klinkt allemaal erg mooi, maar er zit wel een vervelende haak aan;NS schreef:Met de ruime capaciteitsaanvraag Dienstregeling 2024 bouwen we stap voor stap voort op basis van de huidige dienstregeling 2023, die aansluit op de verwachte reizigersvraag. Er zijn echter nog veel onzekerheden, zoals het tempo waarin reizigers terugkeren in de trein en de beschikbaarheid van collega’s. Daarom beschouwen we deze ruime capaciteitsaanvraag als een eerste, procedurele stap. In juni besluiten we op basis van actuele informatie over het reisgedrag en de beschikbaarheid van collega’s in welke mate we deze capaciteit echt nodig hebben en welke dienstregeling we in 2024 daadwerkelijk gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2024
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2024
Het is vooral jammer dat er een aantal dingen niet doorgaan, waarvan ik mij afvraag of een uitruil niet beter was geweest.
Moet de 900 op weekenddagen echt 's middags tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden, als daardoor de sprinters rondom Eindhoven nog steeds maar een uurdienst houden bijvoorbeeld?
Moet de 900 op weekenddagen echt 's middags tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden, als daardoor de sprinters rondom Eindhoven nog steeds maar een uurdienst houden bijvoorbeeld?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
En moet er echt persé 6x/uur gereden worden tussen Utrecht en Arnhem op maandag t/m donderdag, terwijl er nog heel wat losse stellen rijden daar.
Dat gooit immers ofwel op De Klomp de busaansluitingen in de war vrijdags, ofwel op Veenendaal Centrum, Veenendaal West, Doorn Centrum, Driebergen-Zeist, Ede-Wageningen, Rhenen, Woudenberg De Poort én Amersfoort Centraal.
Dat gooit immers ofwel op De Klomp de busaansluitingen in de war vrijdags, ofwel op Veenendaal Centrum, Veenendaal West, Doorn Centrum, Driebergen-Zeist, Ede-Wageningen, Rhenen, Woudenberg De Poort én Amersfoort Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2024
De 3100 gaat op alle tijdstippen dat deze rijdt op Veenendaal-De Klomp stoppen, dus wat is nu nog het probleem?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
Ah, ze hebben de optie met minder gevolgen gekozen. Ik had de details nog niet bekeken maar alleen het persbericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2024
De zin: "Tussen Amsterdam Centraal en Almere Oostvaarders gaat het aantal Sprinters tijdens daluren van vier naar twee keer per uur " betekent dus dat buiten de spits op dit drukke traject de rechtstreekse reismogelijkheid vervalt?
Re: Dienstregeling 2024
Sowieso dat 'op traject x gaat het aantal Sprinters van een naar twee per uur.' Dat is geen verbetering, maar de terugkeer naar wat tot een jaar geleden nornaal (en nodig) was. Maar in ieder geval positief dat de 6600 weer naar twee keer per uur gaat in de avond en weekenden.
Re: Dienstregeling 2024
Sluit de 3100 in Utrecht in 2024 weer goed aan op de IC's van/naar Amsterdam CS? Of blijft dat net zo slecht als nu? (wanneer de ene trein aankomt op hetzelfde perron, sluit de vertrekkende precies de deuren)
Re: Dienstregeling 2024
Ik had toch graag een overzicht gezien met het verschil tussen deze aanvraag en de originele aanvraag van begin dit jaar, want er is toch weer het een en ander afgeschaald. Ten opzichte van de huidige dienstregeling blijft het een verbetering, maar in een adviesaanvraag zou ik toch een onderbouwing verwachten waarop bepaalde opschalingen die men eerder had aangekondigd nu toch niet doorgaan.
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2024
Het gemarkeerde deel is gewoon niet waar. Vanuit die stations blijft het sneller en net zo rechtstreeks om de 2900 te nemen, die niet zo lang in Eindhoven wacht. Voor Heerlen is het een leuke kleine verbetering, maar ik hoop dat het geen extra personeel kost wat in het zuiden hard nodig is voor, zoals bijvoorbeeld eerder genoemd, de sprinters in het weekend.NS schreef:De trein van en naar Heerlen wordt om het uur gesplitst en gecombineerd met het deel van en naar Maastricht. Het
Heerlens treindeel staat dan circa tien minuten stil in Eindhoven Centraal ten behoeve van een goede inpassing (en aansluitingen) in Limburg. Heerlen heeft daardoor ook op vrijdag tot en met zondag rechtstreekse reismogelijkheden van en naar de Randstad. Ook Weert, Roermond en Sittard profiteren van deze extra rechtstreekse reismogelijkheden.
Re: Dienstregeling 2024
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2024
Daar wil ik dan wel bij aantekenen dat de speciaal aangelegde spitsstroken buiten de spits ook dicht zijn
🗣
Re: Dienstregeling 2024
Begrijp ik nu goed dat de 3200 weer (van maandag t/m donderdag) tijdens beide spitsuren in beide richtingen gaat rijden?
Dus niet meer alleen 's ochtends naar Rotterdam en 's avonds naar Arnhem?
Dus niet meer alleen 's ochtends naar Rotterdam en 's avonds naar Arnhem?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
12 ritten per dag, is dus of 6 ritten naar Rtd in de ochtend, 6 ritten naar Ah in de middag.
Of 3 per richting per spits, waarbij dat laatste toch wat logischer klinkt.
Wel jammer, want begin van het jaar was nog aangegeven dat deze volledig zou terugkeren.
Hopelijk wordt buiten deze periode wel zoveel als mogelijk een 15" gereden, ipv 10/20 intervallen.
Of 3 per richting per spits, waarbij dat laatste toch wat logischer klinkt.
Wel jammer, want begin van het jaar was nog aangegeven dat deze volledig zou terugkeren.
Hopelijk wordt buiten deze periode wel zoveel als mogelijk een 15" gereden, ipv 10/20 intervallen.
Re: Dienstregeling 2024
Of men buiten de spits nog naar een 15/15 patroon kan is afwachten, want in de capaciteitsaanvraag naar ProRail heeft men de 3200 de gehele dag aangevraagd en de capaciteit is inmiddels verdeeld (de ontwerpdienstregeling is vorige week afgerond en ligt nu ter consultatie bij de vervoerders). Dus kans is aanwezig dat de goederenpaden al zo verdeeld zijn dat een kwartierdienst geen optie meer is. Dus men gaat nu in de definitieve dienstregeling weer allerlei treinen gaan schrappen maar de mogelijkheden om nog te schuiven in paden zijn dan beperkter dan wanneer men dat in april al had aangevraagd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten