Dienstregeling 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: za 03 jun 2023, 14:06 Nachttrein rijdt in december vanuit Hilversum naar Utrecht en Amsterdam
Voor uitgaanspubliek en andere nachtelijke reizigers is het binnenkort eindelijk mogelijk om 's nachts met de trein vanuit Hilversum naar Amsterdam en Utrecht te reizen. Verantwoordelijk wethouder Bart Heller tekende vrijdag de officiële overeenkomst met de NS. De eerste nachttrein vertrekt op 10 december van dit jaar.

Bron en meer: NH Nieuws
Gaat de gemeente Gooise Meren nu lobbyen dat die trein ook in Naarden-Bussum moet stoppen? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door VIRM »

Die hebben daar afgelopen januari van af gezien. Iets met geld en de vraag of er genoeg animo voor is.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

De gemeente Amsterdam betaalt volgens mij voor nachttreinstops op Amsterdam Bijlmer ArenA, dat is lastig te verenigen met Hilversum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

Volgens mjj stopt enkel de 1402 en 1405 op Asb.
De rest kan via Hvs rijden lijkt me.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

De rit via Hilversum is 9 minuten langer, dan valt dus de overstap vanuit Eindhoven weg of de hele dienstregeling moet opgeschoven worden wat dan mogelijk weer andere gevolgen heeft.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

Volgens mij heeft het nachtnet rijtijd zat vanwege vele roestrijdbewegingen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: zo 04 jun 2023, 09:36 Die hebben daar afgelopen januari van af gezien. Iets met geld en de vraag of er genoeg animo voor is.
Rare reactie: Vanuit Utrecht heeft de trein inderdaad weinig toegevoegde waarde, maar vanuit Amsterdam juist wel. Daarnaast denk ik dat je door een samenwerking met Hilversum de kosten behoorlijk kunt drukken.
Een stop te Bussum Zuid lijkt me dan inderdaad niet nodig, al denk ik eerlijk gezegd hetzelfde over Hilversum Media Park.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Roeland »

teun schreef: wo 08 feb 2023, 17:29 Het klinkt allemaal erg mooi, maar er zit wel een vervelende haak aan;
NS schreef:Met de ruime capaciteitsaanvraag Dienstregeling 2024 bouwen we stap voor stap voort op basis van de huidige dienstregeling 2023, die aansluit op de verwachte reizigersvraag. Er zijn echter nog veel onzekerheden, zoals het tempo waarin reizigers terugkeren in de trein en de beschikbaarheid van collega’s. Daarom beschouwen we deze ruime capaciteitsaanvraag als een eerste, procedurele stap. In juni besluiten we op basis van actuele informatie over het reisgedrag en de beschikbaarheid van collega’s in welke mate we deze capaciteit echt nodig hebben en welke dienstregeling we in 2024 daadwerkelijk gaan rijden.
Inmiddels is het juni geweest. Heeft NS hier al iets over bekend gemaakt?
PHS

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

Het is vooral jammer dat er een aantal dingen niet doorgaan, waarvan ik mij afvraag of een uitruil niet beter was geweest.

Moet de 900 op weekenddagen echt 's middags tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden, als daardoor de sprinters rondom Eindhoven nog steeds maar een uurdienst houden bijvoorbeeld?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Daniel »

En moet er echt persé 6x/uur gereden worden tussen Utrecht en Arnhem op maandag t/m donderdag, terwijl er nog heel wat losse stellen rijden daar.
Dat gooit immers ofwel op De Klomp de busaansluitingen in de war vrijdags, ofwel op Veenendaal Centrum, Veenendaal West, Doorn Centrum, Driebergen-Zeist, Ede-Wageningen, Rhenen, Woudenberg De Poort én Amersfoort Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

De 3100 gaat op alle tijdstippen dat deze rijdt op Veenendaal-De Klomp stoppen, dus wat is nu nog het probleem?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Daniel »

Ah, ze hebben de optie met minder gevolgen gekozen. Ik had de details nog niet bekeken maar alleen het persbericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Roeland »

De zin: "Tussen Amsterdam Centraal en Almere Oostvaarders gaat het aantal Sprinters tijdens daluren van vier naar twee keer per uur " betekent dus dat buiten de spits op dit drukke traject de rechtstreekse reismogelijkheid vervalt?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Tom024 »

Sowieso dat 'op traject x gaat het aantal Sprinters van een naar twee per uur.' Dat is geen verbetering, maar de terugkeer naar wat tot een jaar geleden nornaal (en nodig) was. Maar in ieder geval positief dat de 6600 weer naar twee keer per uur gaat in de avond en weekenden.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Roeland »

Sluit de 3100 in Utrecht in 2024 weer goed aan op de IC's van/naar Amsterdam CS? Of blijft dat net zo slecht als nu? (wanneer de ene trein aankomt op hetzelfde perron, sluit de vertrekkende precies de deuren)
Gamma
Berichten: 312
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Gamma »

Roeland schreef: di 04 jul 2023, 16:35 De zin: "Tussen Amsterdam Centraal en Almere Oostvaarders gaat het aantal Sprinters tijdens daluren van vier naar twee keer per uur " betekent dus dat buiten de spits op dit drukke traject de rechtstreekse reismogelijkheid vervalt?
Ja.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

Roeland schreef: di 04 jul 2023, 16:50 Sluit de 3100 in Utrecht in 2024 weer goed aan op de IC's van/naar Amsterdam CS? Of blijft dat net zo slecht als nu? (wanneer de ene trein aankomt op hetzelfde perron, sluit de vertrekkende precies de deuren)
Die aansluiting kan je enkel bieden, als je niet op Klp stopt, of als de 2900 rijdt, ipv 800/3900. Dus die overstap zal er enkel Vr-Za-Zo bestaan.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

Ik had toch graag een overzicht gezien met het verschil tussen deze aanvraag en de originele aanvraag van begin dit jaar, want er is toch weer het een en ander afgeschaald. Ten opzichte van de huidige dienstregeling blijft het een verbetering, maar in een adviesaanvraag zou ik toch een onderbouwing verwachten waarop bepaalde opschalingen die men eerder had aangekondigd nu toch niet doorgaan.
Dionysusnu
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Dionysusnu »

NS schreef:De trein van en naar Heerlen wordt om het uur gesplitst en gecombineerd met het deel van en naar Maastricht. Het
Heerlens treindeel staat dan circa tien minuten stil in Eindhoven Centraal ten behoeve van een goede inpassing (en aansluitingen) in Limburg. Heerlen heeft daardoor ook op vrijdag tot en met zondag rechtstreekse reismogelijkheden van en naar de Randstad. Ook Weert, Roermond en Sittard profiteren van deze extra rechtstreekse reismogelijkheden.
Het gemarkeerde deel is gewoon niet waar. Vanuit die stations blijft het sneller en net zo rechtstreeks om de 2900 te nemen, die niet zo lang in Eindhoven wacht. Voor Heerlen is het een leuke kleine verbetering, maar ik hoop dat het geen extra personeel kost wat in het zuiden hard nodig is voor, zoals bijvoorbeeld eerder genoemd, de sprinters in het weekend.
PHS

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3137
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: di 04 jul 2023, 17:49 Gelukkig voor de forens heeft de overheid de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in extra rijstroken tussen Amsterdam en Almere - de mobiliteitstransitie in optima forma
Daar wil ik dan wel bij aantekenen dat de speciaal aangelegde spitsstroken buiten de spits ook dicht zijn (A)
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

Begrijp ik nu goed dat de 3200 weer (van maandag t/m donderdag) tijdens beide spitsuren in beide richtingen gaat rijden?
Dus niet meer alleen 's ochtends naar Rotterdam en 's avonds naar Arnhem?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

12 ritten per dag, is dus of 6 ritten naar Rtd in de ochtend, 6 ritten naar Ah in de middag.

Of 3 per richting per spits, waarbij dat laatste toch wat logischer klinkt.

Wel jammer, want begin van het jaar was nog aangegeven dat deze volledig zou terugkeren.

Hopelijk wordt buiten deze periode wel zoveel als mogelijk een 15" gereden, ipv 10/20 intervallen.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

Of men buiten de spits nog naar een 15/15 patroon kan is afwachten, want in de capaciteitsaanvraag naar ProRail heeft men de 3200 de gehele dag aangevraagd en de capaciteit is inmiddels verdeeld (de ontwerpdienstregeling is vorige week afgerond en ligt nu ter consultatie bij de vervoerders). Dus kans is aanwezig dat de goederenpaden al zo verdeeld zijn dat een kwartierdienst geen optie meer is. Dus men gaat nu in de definitieve dienstregeling weer allerlei treinen gaan schrappen maar de mogelijkheden om nog te schuiven in paden zijn dan beperkter dan wanneer men dat in april al had aangevraagd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten