Dienstregeling 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door diederickx »

Leeuwarden zou er in voorjaar/zomer toch langdurig uit liggen?
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door cassie127 »

Akkrum - Leeuwarden van 1 juni aanvang treindienst t/m opstart treindienst op 10 juli.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Dionysusnu »

Aangezien dit data van (en voor) de goederencorridors is, gok ik dat de lijst alleen de daarvoor relevante werkzaamheden vermeld.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Milco »

Is ook zichtbaar wanneer Leeuwarden - Sneek er mogelijk uitligt vanwege werkzaamheden in Leeuwarden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

De intercity van 6:21 naar Vlissingen keert nog dit jaar terug in Rotterdam Centraal. Deze was in deze dienstregeling opgeheven, reizigers werd verwezen naar een verbinding met twee overstappen in Breda en Roosendaal.

https://rijnmond.nl/nieuws/1779643/vroe ... a-klachten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Tom024 »

Is er (kennelijk) zoveel vraag naar een vroege intercity naar Roosendaal en verder?
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MaartenD »

Door het opheffen van die verbinding konden die reizigers niet meer met 40 procent korting reizen buiten de spitsuren.
Is niet waar. Overstappen betekent niet dat je moet uit- en inchecken, ook niet als je de kortingsgrens passeert. Je kunt dus probleemloos voor 6:30 de 1119 naar Bd nemen, daar om 6:37 overstappen op de 3615 (en in Rsd nog verder op de 6108 naar Vs). En zelfs als je wel uit- en incheckt blijft het kortingstarief geldig
Maakt dus niet uit of je straks een 2208 gaat rijden die om 6:21 in Rotterdam vertrekt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Z2N »

Het is natuurlijk wel jammer als je een half uur eerder op het station moet zijn om tegen daltarief te kunnen reizen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door gpvos »

MaartenD schreef: di 20 feb 2024, 13:41En zelfs als je wel uit- en incheckt blijft het kortingstarief geldig
Dank je, ik wist nog niet dat ze dat gefixt hadden. (Al kan het ook betekenen dat het spitstarief geldig blijft, het werkt twee kanten op.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: di 20 feb 2024, 13:14 Is er (kennelijk) zoveel vraag naar een vroege intercity naar Roosendaal en verder?
Reizigers moeten 7 minuten eerder vertrekken op Rotterdam Centraal (6:14 ipv 6:21) om 16 minuten later in Vlissingen te zijn dan met de rechtstreekse trein. Ik sluit bovendien niet uit dat het materieel voor de 2308 al niet in Dordrecht overnacht. De 2308 heeft vandaag gereden met een trein die gisterenavond eindigde in Roosendaal.

Edit: volgens de brief aan het Locov van NS was NS vergeten deze trein aan de dienstregeling toe te voegen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Daniel »

Suus schreef: di 20 feb 2024, 18:53Ik sluit bovendien niet uit dat het materieel voor de 2308 al niet in Dordrecht overnacht. De 2308 heeft vandaag gereden met een trein die gisterenavond eindigde in Roosendaal.
Zou nog eerder verwachten dat 'ie in Rotterdam overnacht. Dordrecht heeft nagenoeg geen opstelcapaciteit en kende in de loop van de jaren opstartende treinen die van de gekste plekken vandaan kwamen (tot uit Den Haag aan toe).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Suus »

Ik zou vooral overnachtende sprintertreinstellen in Dordrecht verwachten, aangezien die bijna 21 uur per dag van/naar Dordrecht rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Klaasje »

De overloop van Dordrecht gaat voornamelijk naar Roosendaal. Dordrecht zelf heeft maar drie goede opstelsporen wat er meer opgesteld wordt gebeurt op perronsporen maar met onderhoudsroosters, vrije doorrijdmogelijkheden voor goederenverkeer en dat je daar pas met einde dienstregeling terecht kunt levert dat weinig benutbare capaciteit op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Daniel »

@Suus: Veel meer kan je op Dordrecht ook niet kwijt. Als ik zo eens naar de vertreksporen van vroege treinen kijk lijkt er veel op perronsporen te overnachten. Vroeger had je nog wel vroege sprinters van spoor 20 wat een van de weinige plekken is waar je kunt opstellen, maar die zie ik zogauw niet meer.

Verder heb je alleen spoor 21 en 6/7 nog waar wel eens wat opgesteld staat. Spoor 42 kan je niet zo makkelijk iets mee want dat spoor heb je nodig om treinen vanaf een opstelspoor naar een perronspoor te kunnen krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

Materieel van de 2308 lijkt afhankelijk van de dag afkomstig van de 2280, 3770 of 3774 van de dag ervoor en overnacht in Dordrecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door ArrivaBas »

De opstelcapaciteit in Dordrecht wordt extra beperkt doordat er soms ook GTW's van Qbuzz langs Spoor 20 opgesteld staan, vooral in het weekend.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Daniel »

Mja, Qbuzz moet die dingen ook ergens kwijt. In Geldermalsen past niet zo veel, spoor 16 is te kort voor wat in het weekend aan de kant staat en op 32a mag i.v.m. overlast voor omwonenden niet meer opgesteld worden (daar stonden ze voorheen vaak in het weekend).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

Opstellen in Dordrecht gaat dan ook gepaard met de nodige rangeerbewegingen die de NS ook geld zullen kosten, maar aangezien overal schaarste is aan opstelcapaciteit moeten ze wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: di 20 feb 2024, 21:02 op 32a mag i.v.m. overlast voor omwonenden niet meer opgesteld worden (daar stonden ze voorheen vaak in het weekend).
Wat voor overlast gaven die treinen dan?

Iets anders: in de adviesaanvraag voor 2025 schrijft NS dat de 8800 in de loop van 2024 (tijdelijk) te Utrecht Leidsche Rijn gaat stoppen. Weet iemand per wanneer dat is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: wo 21 feb 2024, 07:47 Wat voor overlast gaven die treinen dan?
Lawaai van de compressor die aanslaat om de zoveel tijd geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: wo 21 feb 2024, 07:47 Iets anders: in de adviesaanvraag voor 2025 schrijft NS dat de 8800 in de loop van 2024 (tijdelijk) te Utrecht Leidsche Rijn gaat stoppen. Weet iemand per wanneer dat is?
In wijzigingsblad april stoppen de 8826 t/m 8848, 8835 t/m 8857 en 8861 te Utlr.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MetroRET »

8859 is te lastig? :mrgreen:
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door MaartenD »

Z2N schreef: di 20 feb 2024, 14:17 Het is natuurlijk wel jammer als je een half uur eerder op het station moet zijn om tegen daltarief te kunnen reizen.
Maar dat is ook niet zo. De eerste rechtstreekse trein is nu de 2210, 6:51 uit Rtd, 8:39 in Vs. Een trein eerder is de overstapverbinding via Breda en Roosendaal, 6:14 uit Rtd en 8:07 in Vs.
Als straks een 2208 gaat rijden vertrekt die 6:21 uit Rtd en is 8:09 in Vs. Dus je kunt dan 7 minuten later weg uit Rtd en bent dan ook 2 minuten later in Vs.
Dus afgezien van het twee keer overstappen is die verbinding helemaal niet zoveel slechter dan de rechtstreekse verbinding.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Z2N »

Twee keer overstappen omdat NS een trein vergeet in te leggen is nog steeds niet heel aantrekkelijk naar de reizigers. (A)
Bemined schreef: wo 21 feb 2024, 08:21 In wijzigingsblad april stoppen de 8826 t/m 8848, 8835 t/m 8857 en 8861 te Utlr.
Ik neem ook aan dat dit alleen gaat gelden op maandag t/m donderdag? Op vrijdag t/m zondag is er immers een (krappere) doorkoppeling met de s6700 van/naar Tiel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2024

Bericht door Meltrain »

MaartenD schreef: wo 21 feb 2024, 08:32
Z2N schreef: di 20 feb 2024, 14:17 Het is natuurlijk wel jammer als je een half uur eerder op het station moet zijn om tegen daltarief te kunnen reizen.
Maar dat is ook niet zo. De eerste rechtstreekse trein is nu de 2210, 6:51 uit Rtd, 8:39 in Vs. Een trein eerder is de overstapverbinding via Breda en Roosendaal, 6:14 uit Rtd en 8:07 in Vs.
Als straks een 2208 gaat rijden vertrekt die 6:21 uit Rtd en is 8:09 in Vs. Dus je kunt dan 7 minuten later weg uit Rtd en bent dan ook 2 minuten later in Vs.
De 2308 is al om 7:51 in Vlissingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten