Dienstregeling 2024
Re: Dienstregeling 2024
Ik heb een stukje geschreven voor de wiki: Dienstregeling 2024.
Zou het niet erg vinden als iemand er eens overheen leest, want er zijn veel dingen onduidelijk en ik heb het snel geschreven.
Zou het niet erg vinden als iemand er eens overheen leest, want er zijn veel dingen onduidelijk en ik heb het snel geschreven.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
Is het een idee om de 4900 en 5700 los te koppelen in Utrecht of zit je dan in de knel met de ruimte? Op zich denk ik zelf dat een combi 1500 - 2600 - 4900 met DDZ nog geen eens zo heel gek is, maar dat zeg ik enkel als reiziger en ik weet niet alle in en outs natuurlijk.
Wel vind ik het mooi dat men de 4900 en 14900 altijd 2x/uur wil laten rijden! Vond het altijd best wel een ondergewaardeerd lijntje...
Wel vind ik het mooi dat men de 4900 en 14900 altijd 2x/uur wil laten rijden! Vond het altijd best wel een ondergewaardeerd lijntje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2024
DDZ mag niet meer ingezet worden in sprinterdiensten naderhand van meerdere incidenten (en ook het incident waardoor het materieel langere tijd uit dienst geweest is). Daarnaast is de minimale halte afstand tussen de stations te klein op de 4900. Zelfde geldt overigens ook voor VIRM of ICM.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2024
Op basis van de adviesaanvraag maar eens geprobeerd de voorgestelde dienstregeling in mijn eigen Spoorkaart verwerkt te krijgen. Als ik de essentie ervan een beetje begrijp, keren we in feite terug naar 2022 vóór de inkrimpingen, met als wijziging in de lijnenloop die situatie rond Lelystad.
Ik ben er ook vanuit gegaan dat de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen e.v. dan wel weer zal rijden. Maar goed, het is nog allemaal met onzekerheden omgeven, dus wellicht blijft dit bij een kaartje.
Edit 2023-02-12 11:23 : bijgewerkte versie
Ik ben er ook vanuit gegaan dat de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen e.v. dan wel weer zal rijden. Maar goed, het is nog allemaal met onzekerheden omgeven, dus wellicht blijft dit bij een kaartje.
Edit 2023-02-12 11:23 : bijgewerkte versie
Laatst gewijzigd door TffpaA op zo 12 feb 2023, 11:24, 4 keer totaal gewijzigd.
🗣
Re: Dienstregeling 2024
2400 rijdt in het dal niet tussen Almere Centrum en Lelystad Centrum; IC Berlijn stopt niet meer te Almelo.
Wel erg vage bewoordingen soms; zoals het noemen van de 6600 als startend te Nijmegen en dat er "soms" minder vaak gereden wordt tussen Nijmegen en Wijchen (inkorting van de 7600), terwijl ook wordt aangegeven dat de kwartiersfrequenties in het dal en weekend zo veel mogelijk hersteld worden.
Daar zou m.i. dan ook de afspraken over 4x/u Arnhem-Wijchen ma-za overdag bij moeten horen.
Wel erg vage bewoordingen soms; zoals het noemen van de 6600 als startend te Nijmegen en dat er "soms" minder vaak gereden wordt tussen Nijmegen en Wijchen (inkorting van de 7600), terwijl ook wordt aangegeven dat de kwartiersfrequenties in het dal en weekend zo veel mogelijk hersteld worden.
Daar zou m.i. dan ook de afspraken over 4x/u Arnhem-Wijchen ma-za overdag bij moeten horen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Dienstregeling 2024
Thx. Ik zag dat ik de boel bij Schiphol ook verkeerd had doorverbonden, waardoor een wel erg lange trein Groningen/Leeuwarden-Dordrecht ontstond.
Daar lees ik inderdaad ook niets over terug. Het geheel is verder inderdaad niet echt op overzichtelijkheid geschreven. Misschien is dat bewust gedaan.Wel erg vage bewoordingen soms; zoals het noemen van de 6600 als startend te Nijmegen en dat er "soms" minder vaak gereden wordt tussen Nijmegen en Wijchen (inkorting van de 7600), terwijl ook wordt aangegeven dat de kwartiersfrequenties in het dal en weekend zo veel mogelijk hersteld worden.
Daar zou m.i. dan ook de afspraken over 4x/u Arnhem-Wijchen ma-za overdag bij moeten horen.
🗣
Re: Dienstregeling 2024
Ik kan me voorstellen dat de NS wat slagen om de arm houden.
Re: Dienstregeling 2024
Misschien kun je bij Haarlem de series nog wat ontvlechten? Ze starten allemaal in Amsterdam Centraal maar er kruist van alles links van station Haarlem, niet heel overzichtelijk. Daarnaast kun je de IC Berlijn wel integreren in de 1500: nu lijkt het net alsof tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal 3 IC's per uur rijden. Mooie kaart verderTffpaA schreef: ↑za 11 feb 2023, 18:37 Op basis van de adviesaanvraag maar eens geprobeerd de voorgestelde dienstregeling in mijn eigen Spoorkaart verwerkt te krijgen. Als ik de essentie ervan een beetje begrijp, keren we in feite terug naar 2022 vóór de inkrimpingen, met als wijziging in de lijnenloop die situatie rond Lelystad.
Ik ben er ook vanuit gegaan dat de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen e.v. dan wel weer zal rijden. Maar goed, het is nog allemaal met onzekerheden omgeven, dus wellicht blijft dit bij een kaartje.
Edit 2023-02-12 11:23 : bijgewerkte versie
Re: Dienstregeling 2024
Rond Haarlem valt inderdaad ook nog het een en ander te verduidelijken, ja. De 1500 en 140 zijn aparte series, en laat ik er voorlopig ook maar als zodanig op staan, ook al zijn ze qua frequentie met elkaar verweven. Dan is in ieder ook net even wat duidelijker dat we het hier over verschillende treinen hebben, waarvan er eentje naar Berlijn doorkachelt.
🗣
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2024
Volgens mij gaat in Dienstregeling 2024 ook de drielandentrein naar Luik rijden, dus is het geen aparte dienst meer.
Re: Dienstregeling 2024
Eerst zien, dan geloven.
Re: Dienstregeling 2024
Dat zou wel een hele sprong voorwaarts zijn in vergelijking met het huidige afbraak NMBS materieel (alhoewel de stoelen wel zeer comfortabel zijn).
Re: Dienstregeling 2024
En wat worden dan de aansluitingen in Geldermalsen en Tiel?
* Kesteren v/n Geldermalsen
* Tiel v/n 's Hertogenbosch
* Gorinchem v/n 's Hertogenbosch
op gewone werkdagen en vrijdagen?
En rijden ze vrijdag dan in hetzelfde patroon als in het weekend? of komen er dan ook weer heel andere tijden?
* Kesteren v/n Geldermalsen
* Tiel v/n 's Hertogenbosch
* Gorinchem v/n 's Hertogenbosch
op gewone werkdagen en vrijdagen?
En rijden ze vrijdag dan in hetzelfde patroon als in het weekend? of komen er dan ook weer heel andere tijden?
Re: Dienstregeling 2024
Al jouw vragen worden beantwoord in de adviesaanvraag die online staat.
Re: Dienstregeling 2024
Het staat wat cryptisch in de adviesaanvraag, men zegt dat men de sprinter versnelt, maar in feite is het dus een compleet andere dienstregeling. De sprinter gaat 5 minuten eerder uit Tiel weg op vrijdag en de lange stop in Geldermalsen vervalt waardoor de sprinter dus 14 minuten eerder in Utrecht arriveert. De sprinter uit 's-Hertogenbosch vertrekt op vrijdag 4 minuten eerder en slaat ook de lange stop in Geldermalsen over waardoor deze 9 minuten eerder in Utrecht aankomt. Om de nummering consistent te houden krijgt de sprinter naar Tiel ook een nieuw nummer, dit wordt de 6700 Tiel - Utrecht en de 6900 wordt Utrecht - Den Haag zodat men alleen de doorkoppeling hoeft te wijzigen op vr-zo en niet de treinseries zelf.
Re: Dienstregeling 2024
Eens, dat is een compleet afwijkende dienstregeling op vrijdag. Blijven de aansluitingen in Tiel van en naar Arnhem wel in stand?
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2024
Tiel komt aan om. 12/.42. De huidige tieltrein gaat om. 23/.53. 5 minuten eerder is dan. 18/.48, us de treinen blijven aansluiten. Ik vraag me af of de bussen ook goed aan kunnen sluiten.
En de sprinters staan straks niet 8 minuten stil in Geldermalsen, dus gaan sneller rijden.
En de sprinters staan straks niet 8 minuten stil in Geldermalsen, dus gaan sneller rijden.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2024
Daarover gesproken: zijn er nog plannen voor een intercity Roosendaal Antwerpen?tjoektjoek schreef: ↑zo 12 feb 2023, 18:26 Volgens mij gaat in Dienstregeling 2024 ook de drielandentrein naar Luik rijden, dus is het geen aparte dienst meer.
Vind het opvallend dat er een intercity (die nauwelijks sneller is dan de S-trein) rijdt tot net tot de grens, maar dat alleen de S-trein de grens overgaat.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2024
Naar ik weet rijd die IC met M6. Deze past niet onder het viaduct van de A58 nabij Rsd. In geval er bijvoorbeeld M7 of Desiro op wordt ingezet mag je ook in Essen overstappen ivm ontbrekende toelating
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2024
Een NMBS Desiro kan bij mijn weten niet op halve kracht de grens over, onder 1,5 kV slaat de vermogenselektronica af door onderspanning.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten