Pagina 14 van 15

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: do 01 feb 2024, 23:14
door diederickx
Leeuwarden zou er in voorjaar/zomer toch langdurig uit liggen?

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: do 01 feb 2024, 23:26
door cassie127
Akkrum - Leeuwarden van 1 juni aanvang treindienst t/m opstart treindienst op 10 juli.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: do 01 feb 2024, 23:48
door Dionysusnu
Aangezien dit data van (en voor) de goederencorridors is, gok ik dat de lijst alleen de daarvoor relevante werkzaamheden vermeld.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: vr 02 feb 2024, 08:40
door Milco
Is ook zichtbaar wanneer Leeuwarden - Sneek er mogelijk uitligt vanwege werkzaamheden in Leeuwarden?

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 12:34
door Suus
De intercity van 6:21 naar Vlissingen keert nog dit jaar terug in Rotterdam Centraal. Deze was in deze dienstregeling opgeheven, reizigers werd verwezen naar een verbinding met twee overstappen in Breda en Roosendaal.

https://rijnmond.nl/nieuws/1779643/vroe ... a-klachten

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 13:14
door Tom024
Is er (kennelijk) zoveel vraag naar een vroege intercity naar Roosendaal en verder?

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 13:41
door MaartenD
Door het opheffen van die verbinding konden die reizigers niet meer met 40 procent korting reizen buiten de spitsuren.
Is niet waar. Overstappen betekent niet dat je moet uit- en inchecken, ook niet als je de kortingsgrens passeert. Je kunt dus probleemloos voor 6:30 de 1119 naar Bd nemen, daar om 6:37 overstappen op de 3615 (en in Rsd nog verder op de 6108 naar Vs). En zelfs als je wel uit- en incheckt blijft het kortingstarief geldig
Maakt dus niet uit of je straks een 2208 gaat rijden die om 6:21 in Rotterdam vertrekt.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 14:17
door Z2N
Het is natuurlijk wel jammer als je een half uur eerder op het station moet zijn om tegen daltarief te kunnen reizen.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 18:31
door gpvos
MaartenD schreef: di 20 feb 2024, 13:41En zelfs als je wel uit- en incheckt blijft het kortingstarief geldig
Dank je, ik wist nog niet dat ze dat gefixt hadden. (Al kan het ook betekenen dat het spitstarief geldig blijft, het werkt twee kanten op.)

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 18:53
door Suus
Tom024 schreef: di 20 feb 2024, 13:14 Is er (kennelijk) zoveel vraag naar een vroege intercity naar Roosendaal en verder?
Reizigers moeten 7 minuten eerder vertrekken op Rotterdam Centraal (6:14 ipv 6:21) om 16 minuten later in Vlissingen te zijn dan met de rechtstreekse trein. Ik sluit bovendien niet uit dat het materieel voor de 2308 al niet in Dordrecht overnacht. De 2308 heeft vandaag gereden met een trein die gisterenavond eindigde in Roosendaal.

Edit: volgens de brief aan het Locov van NS was NS vergeten deze trein aan de dienstregeling toe te voegen :')

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 20:08
door Daniel
Suus schreef: di 20 feb 2024, 18:53Ik sluit bovendien niet uit dat het materieel voor de 2308 al niet in Dordrecht overnacht. De 2308 heeft vandaag gereden met een trein die gisterenavond eindigde in Roosendaal.
Zou nog eerder verwachten dat 'ie in Rotterdam overnacht. Dordrecht heeft nagenoeg geen opstelcapaciteit en kende in de loop van de jaren opstartende treinen die van de gekste plekken vandaan kwamen (tot uit Den Haag aan toe).

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 20:13
door Suus
Ik zou vooral overnachtende sprintertreinstellen in Dordrecht verwachten, aangezien die bijna 21 uur per dag van/naar Dordrecht rijden.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 20:17
door Klaasje
De overloop van Dordrecht gaat voornamelijk naar Roosendaal. Dordrecht zelf heeft maar drie goede opstelsporen wat er meer opgesteld wordt gebeurt op perronsporen maar met onderhoudsroosters, vrije doorrijdmogelijkheden voor goederenverkeer en dat je daar pas met einde dienstregeling terecht kunt levert dat weinig benutbare capaciteit op.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 20:20
door Daniel
@Suus: Veel meer kan je op Dordrecht ook niet kwijt. Als ik zo eens naar de vertreksporen van vroege treinen kijk lijkt er veel op perronsporen te overnachten. Vroeger had je nog wel vroege sprinters van spoor 20 wat een van de weinige plekken is waar je kunt opstellen, maar die zie ik zogauw niet meer.

Verder heb je alleen spoor 21 en 6/7 nog waar wel eens wat opgesteld staat. Spoor 42 kan je niet zo makkelijk iets mee want dat spoor heb je nodig om treinen vanaf een opstelspoor naar een perronspoor te kunnen krijgen.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 20:51
door Bemined
Materieel van de 2308 lijkt afhankelijk van de dag afkomstig van de 2280, 3770 of 3774 van de dag ervoor en overnacht in Dordrecht.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:00
door ArrivaBas
De opstelcapaciteit in Dordrecht wordt extra beperkt doordat er soms ook GTW's van Qbuzz langs Spoor 20 opgesteld staan, vooral in het weekend.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:02
door Daniel
Mja, Qbuzz moet die dingen ook ergens kwijt. In Geldermalsen past niet zo veel, spoor 16 is te kort voor wat in het weekend aan de kant staat en op 32a mag i.v.m. overlast voor omwonenden niet meer opgesteld worden (daar stonden ze voorheen vaak in het weekend).

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:04
door Bemined
Opstellen in Dordrecht gaat dan ook gepaard met de nodige rangeerbewegingen die de NS ook geld zullen kosten, maar aangezien overal schaarste is aan opstelcapaciteit moeten ze wel.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 07:47
door Meltrain
Daniel schreef: di 20 feb 2024, 21:02 op 32a mag i.v.m. overlast voor omwonenden niet meer opgesteld worden (daar stonden ze voorheen vaak in het weekend).
Wat voor overlast gaven die treinen dan?

Iets anders: in de adviesaanvraag voor 2025 schrijft NS dat de 8800 in de loop van 2024 (tijdelijk) te Utrecht Leidsche Rijn gaat stoppen. Weet iemand per wanneer dat is?

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 07:51
door Daniel
Meltrain schreef: wo 21 feb 2024, 07:47 Wat voor overlast gaven die treinen dan?
Lawaai van de compressor die aanslaat om de zoveel tijd geloof ik.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:21
door Bemined
Meltrain schreef: wo 21 feb 2024, 07:47 Iets anders: in de adviesaanvraag voor 2025 schrijft NS dat de 8800 in de loop van 2024 (tijdelijk) te Utrecht Leidsche Rijn gaat stoppen. Weet iemand per wanneer dat is?
In wijzigingsblad april stoppen de 8826 t/m 8848, 8835 t/m 8857 en 8861 te Utlr.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:29
door MetroRET
8859 is te lastig? :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:32
door MaartenD
Z2N schreef: di 20 feb 2024, 14:17 Het is natuurlijk wel jammer als je een half uur eerder op het station moet zijn om tegen daltarief te kunnen reizen.
Maar dat is ook niet zo. De eerste rechtstreekse trein is nu de 2210, 6:51 uit Rtd, 8:39 in Vs. Een trein eerder is de overstapverbinding via Breda en Roosendaal, 6:14 uit Rtd en 8:07 in Vs.
Als straks een 2208 gaat rijden vertrekt die 6:21 uit Rtd en is 8:09 in Vs. Dus je kunt dan 7 minuten later weg uit Rtd en bent dan ook 2 minuten later in Vs.
Dus afgezien van het twee keer overstappen is die verbinding helemaal niet zoveel slechter dan de rechtstreekse verbinding.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:37
door Z2N
Twee keer overstappen omdat NS een trein vergeet in te leggen is nog steeds niet heel aantrekkelijk naar de reizigers. (A)
Bemined schreef: wo 21 feb 2024, 08:21 In wijzigingsblad april stoppen de 8826 t/m 8848, 8835 t/m 8857 en 8861 te Utlr.
Ik neem ook aan dat dit alleen gaat gelden op maandag t/m donderdag? Op vrijdag t/m zondag is er immers een (krappere) doorkoppeling met de s6700 van/naar Tiel.

Re: Dienstregeling 2024

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:40
door Meltrain
MaartenD schreef: wo 21 feb 2024, 08:32
Z2N schreef: di 20 feb 2024, 14:17 Het is natuurlijk wel jammer als je een half uur eerder op het station moet zijn om tegen daltarief te kunnen reizen.
Maar dat is ook niet zo. De eerste rechtstreekse trein is nu de 2210, 6:51 uit Rtd, 8:39 in Vs. Een trein eerder is de overstapverbinding via Breda en Roosendaal, 6:14 uit Rtd en 8:07 in Vs.
Als straks een 2208 gaat rijden vertrekt die 6:21 uit Rtd en is 8:09 in Vs. Dus je kunt dan 7 minuten later weg uit Rtd en bent dan ook 2 minuten later in Vs.
De 2308 is al om 7:51 in Vlissingen.