Treinongeval Voorschoten 4 april 2023

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023

Bericht door PHS »

Vanaf donderdagochtend 20 april rijden er weer treinen tussen Den Haag en Leiden, aldus ProRail.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023

Bericht door VIRM »

Treinen rijden weer langs plek fataal ongeluk: 'Met bus uur onderweg, nu acht minuten'
Het treinverkeer rond Voorschoten is donderdagochtend weer opgestart. Er was grote schade door het treinongeluk, ruim twee weken geleden. Daardoor konden tot donderdag geen treinen rijden tussen Leiden en Den Haag.
Donderdagochtend, om 5.10 uur, vertrok de eerste trein met reizigers. Het spoor ligt er inmiddels weer als nieuw bij. De afgelopen week heeft spoorwegbeheerder ProRail met man en macht gewerkt om nieuwe bovenleidingen aan te leggen en de rails bij station Voorschoten vervangen.
Reizigers weten direct de trein weer te vinden. Tien à vijftien reizigers stappen even voor 7.00 uur in. 'Ik wacht op de sprinter. Ik vind het heerlijk moet ik zeggen. De gewone lijnbus zat steeds hartstikke vol. Dat was niet zo'n pretje. Ik ben blij dat de treinen weer rijden', vertelt een van hen. 'Ik was met de bus een uur onderweg, nu doe ik er acht minuten over.'

Bron en meer: Omroep West
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten