Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Dan stond hij dus op de verkeerde plaats.
En zoals gezegd: staand op spoor 3 maar net binnen PVR van de goederentrein op spoor 2 dan is het onwaarschijnlijk dat de KROL naar links werd geslingerd. Daarvoor moet je al meer aan de linkerkant van spoor 2 staan.
Je hebt toch echt wel zoveel licht bij je dat je dat verschil kunt zien.
En zoals gezegd: staand op spoor 3 maar net binnen PVR van de goederentrein op spoor 2 dan is het onwaarschijnlijk dat de KROL naar links werd geslingerd. Daarvoor moet je al meer aan de linkerkant van spoor 2 staan.
Je hebt toch echt wel zoveel licht bij je dat je dat verschil kunt zien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Op de Twitter van ProRail zijn vandaag wat nieuwe foto's geplaatst, waarop te zien is dat de kraanarm de eerste lantaarnpaal op het perron van Voorschoten uit het lood geslagen heeft. De goederentrein zal 'm dus ook allesbehalve zachtjes geraakt hebben.
Gezien de schade aan het perron is de VIRM eerst die kant op ontspoord.
Gezien de schade aan het perron is de VIRM eerst die kant op ontspoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Is het voor een KROL mogelijk om tussen spoor 1 en 2 te wachten en buiten het PVR te blijven?
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
PVR lijkt me niet relevant hier, de gevarenzone is een stuk groter dan alleen het PVR. Een persoon kan hier misschien veilig staan, maar een voertuig niet.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Wat is een KROL?
Ik ken alleen Erwin, maar dat is een heel andere vakgebied, dus ik gok dat jullie het niet over hem hebben.
Ik ken alleen Erwin, maar dat is een heel andere vakgebied, dus ik gok dat jullie het niet over hem hebben.
🍉
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Een ‘kraan op lorries’. Ja dat moest ik ook opzoeken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Er zijn meer krols dan Erwin, dus.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
^^ Ja.. en weet je hoe een open (laad) bak op lorries genoemd wordt?
.. een trolley.
.. een trolley.
https://www.chauffeursforum.nl/index.ph ... /page/281/(..)Daar moest ik een krol opladen met wat hulpstukken waaronder een trolley van bijna 3 ton wat echt een hobby van mij is. Ik ben echt wel wat gewend qua hijsen maar met een krol blijft het oppassen. (..)
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Blijft merkwaardig dat het voertuig ingezet wordt terwijl niet alle sporen buiten dienst zijn gesteld. In principe mag er wel aan het spoor gewerkt worden als er twee van de vier sporen buiten dienst zijn; maar dan lijkt me dat dat alleen kan als er bijv. iemand veiligheid staat en met goede afstemming van de treindienstleiding.Daniel schreef: ↑wo 05 apr 2023, 12:58Ter plaatse van het ongeval bevindt zich een railinzetplaats, dus verkeerde plaats zou ik niet hardop durven zeggen.IIVQ schreef: ↑wo 05 apr 2023, 11:16 De goederenloc heeft een flinke deuk linksvoor, en op een hoogte van 2 meter. Dat lijkt erop dat deze daar als eerste iets stevigs (de graafbak of arm) geraakt heeft, maar als dat linksvoor was, dan bevond de kraan zich tussen spoor 1 en 2 (of op spoor 1, met de bak over spoor 2).
Het zou prima kunnen dat de kraan op weg was om het spoor af te komen en van de treindienstleider moest wachten tot de nachttrein voorbij was voordat hij spoor 1 kon oversteken, maar ongelukkigerwijs niet buiten het PVR van spoor 2 stond te wachten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Het is ook helemaal niet bevestigd dat de krol ingezet werd/was op het moment van botsing. Volgens een prorail-medewerker op Somda zou de procedure ook gewoon zijn: alle 4 sporen BD tijdens in/uitzetten. Waar het misgegaan is zal uiteraard onderzocht worden, maar om daar zo vroeg over te speculeren met aannames heeft weinig zin.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Tot minstens 18 april geen treinen tussen Den Haag en Leiden. ProRail.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
In combinatie met dit ongeval komend weekend weinig treinen naar Leiden.
Ook stuk naar Haarlem ligt er uit door geplande werkzaamheden.
Ook stuk naar Haarlem ligt er uit door geplande werkzaamheden.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Hoe was het vandaag in de ICD's qua drukte? De auto was iig niet de beste keus. Ik heb maar eens de Thalys genomen van en naar werk, kost maar €3,20 (enkele reis) meer dan de ICD.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Op het forum van NS lees ik berichten over propvolle ICD's.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Logisch, de ICD is immers een prima alternatief (met toeslag…).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Ik begreep dat er inmiddels al wat ICR aan de kant staat. Waarom de stammen niet wat langer maken dan? Qua trek-/duwkracht moet dat makkelijk kunnen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
NS is vaak traag met zaken aanpassen.
Waarom niet vaker een ICD inzetten?
Waarom niet vaker een ICD inzetten?
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Het grootste deel van die rijtuigen is uit de dienst gehaald vanwege aflopende revisie en rotte vloeren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
En als dat niet het geval was, er is een personeelstekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Maar zorgen dat alle 1000'en en 900'en met 9 rijtuigen rijden moet toch kunnen? Is vervelend voor de reizigers in de 1100, maar dat is dan maar even zo.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
De KROL is te vroeg op het spoor terecht gekomen, aldus diverse media.
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
^^ aldus het (voorlopige) feitenrelaas van Prorail.
Communicatie foutje..
Hoe zal de BAM veiligheidscoördinator contact onderhouden met de kraanmachinist? Portofoon of GSM?
https://nos.nl/artikel/2470552-prorail- ... ebruik-was(..)In de nacht van het ongeluk werd bij Voorschoten aan het spoor gewerkt. Volgens het voorlopige verslag vroeg een veiligheidsmedewerker van bouwbedrijf BAM om 03.23 uur aan de treindienstleider van ProRail of het treinverkeer kort stilgelegd kon worden, zodat de bouwkraan het spoor kon oversteken.
De verkeersleider zou hebben geantwoord dat dat tien minuten later mogelijk was. Daarop zei de veiligheidsmedewerker een telefoontje van de treindienstleider af te wachten.
(..)
Volgens ProRail kwam de bouwkraan korte tijd later "om onduidelijke redenen" te vroeg op of dicht bij het spoor dat door het treinverkeer werd gebruikt. "De benodigde buitendienstregeling was nog niet gerealiseerd", staat in het voorlopige verslag. Ofwel: het treinverkeer was nog niet stilgelegd.
Of de bouwkraan het spoor te vroeg is overgestoken of om andere redenen te dicht bij het gebruikte spoor stond, is nog niet duidelijk, benadrukt een woordvoerder van ProRail. Nader onderzoek is nodig om daar meer helderheid over te krijgen.(..)
Communicatie foutje..
Hoe zal de BAM veiligheidscoördinator contact onderhouden met de kraanmachinist? Portofoon of GSM?
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Wrakstukken intercity op trailer getakeld en via weg afgevoerd
De twee rijtuigen van de trein die vorige week bij Voorschoten in een weiland terechtkwamen, zijn dinsdag op een speciaal rijdend platform gehesen om te worden afgevoerd. Vanwege de harde wind werden de bergingswerkzaamheden kort stilgelegd, maar aan het begin van de avond is de operatie hervat.
Bron en meer: Omroep West
De twee rijtuigen van de trein die vorige week bij Voorschoten in een weiland terechtkwamen, zijn dinsdag op een speciaal rijdend platform gehesen om te worden afgevoerd. Vanwege de harde wind werden de bergingswerkzaamheden kort stilgelegd, maar aan het begin van de avond is de operatie hervat.
Bron en meer: Omroep West
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Treinongeval Voorschoten 4 april 2023
Herstel zal een paar dagen langer in beslag nemen, schade bleek nóg groter en monteurs zijn schaars: https://www.prorail.nl/nieuws/schade-vo ... n-verwacht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten