Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door trolly »

dennistd schreef: vr 04 aug 2023, 13:02 Het circuit ligt er al sinds de jaren '40. De dieren en planten die er nu in de buurt wonen en staan zullen er dus ongetwijfeld wel tegen kunnen, anders waren ze al lang weggeweest daar. En ik kan me niet voorstellen dat er meer dan een handjevol omwonenden al voor de bouw van het circuit daar in de buurt woonden. Misschien is in de buurt van een circuit gaan wonen niet de beste plek als je niet tegen racegeluiden kan. Beetje als naast een spoorlijn gaan wonen en dan gaan klagen over de treinen :')
Ook afgezien van het specifieke geval van het circuit van Zandvoort vind ik dergelijke redeneringen buitengewoon dubieus. Tatasteel/Hoogovens staat ook al een eeuw in IJmuiden, maar dat lijkt mij geen reden om klachten van bewoners bij voorbaat af te serveren. Al was het maar om dat er met het argument "dan moet je er maar niet naast gaan wonen" geen bewoonbare plek in de randstad over zou blijven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door dennistd »

Zandvoort is alleen geluidsoverlast. Tata steel is kankerverwekkend.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Z2N »

Ook Zandvoort is kankerverwekkend, Formule 1-auto's zijn niet bepaald goed voor het milieu.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door waldo79 »

Het is allemaal vergund. Ik heb ook wat moeite met het miljonairsfeestje, maar het is kennelijk populair.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door ThatPCDude »

Philip schreef: wo 02 aug 2023, 21:16 Vanwege de formule 1 wordt een aantal Nederlandse stations niet bediend tijdens de milieuvervuiling.

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... gen-arnhem

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... roosendaal
Gelukkig is de F1 ook het enige evenement op Zandvoort per jaar waar er (veel) uitstoot is... Dit soort metaforen zijn onnodig en ook maar de gedeeltelijke waarheid, gezien de F1-bolides juist tot de meest efficiënte wagens behoren die er op Zandvoort rijden (en qua uitstoot valt het dus ook relatief gezien mee). Het is beter om het beestje bij de naam te noemen: de NS snijdt te pas of te onpas veel in de dienstregeling om 12x/uur te kunnen rijden tussen Hlm en Zvt.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Philip »

Het circus eromheen, zoals de vervoer van de teams en de bouw, veroorzaakt vele malen meer uitstoot dan de wedstrijd zelf.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door trolly »

dennistd schreef: za 05 aug 2023, 12:24 Zandvoort is alleen geluidsoverlast. Tata steel is kankerverwekkend.
Dat jij geluidsoverlast kennelijk acceptabeler vindt dan uitstoot is geen onderbouwing voor je bewering dat omwonenden er zelf voor zouden hebben gekozen naast een vervuiler te wonen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Suus »

Een alinea verder staat:

Dit betekent dat we daar waar we minder reizigers verwachten ook minder treinen zullen rijden. Op twee korte trajecten (Roosendaal-Oudenbosch-Zevenbergen-Lage Zwaluwe en Arnhem-Oosterbeek-Wolfheze-Ede Wageningen) rijdt dit weekend in plaats van één a twee keer per uur een Sprinter, ieder kwartier een taxibusje. De Intercity’s rijden op deze trajecten wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Meltrain »

Voor NS is dat geen ideale oplossing – we rijden immers het liefste treinen – maar gezien de kleine reizigersaantallen op deze twee trajecten van gemiddeld 50 reizigers per uur, en de toch al rustige vakantieperiode, hebben we toch hiervoor gekozen. Als tegemoetkoming ontvangen deze reizigers een upgrade naar de 1e klas voor een volgende reis.
Ik ben benieuwd hoe ze dat dan doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Milco »

Het simpelste lijkt mij om stapels upgrades aan de chauffeurs van die busjes te geven die ze dan aan de passagiers kan geven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door IIVQ »

Suus schreef: di 08 aug 2023, 16:25 in plaats van één a twee keer per uur een Sprinter, ieder kwartier een taxibusje.
Met een beetje geluk is dat busje ook een Sprinter. Van Mercedes Benz 😏

Jammer dat ik niet kan kijken in Wolfheze, ik sta namelijk 3 dagen op de boulevard mensen in bussen te proppen (en ik krijg dus niets mee van de hele race).
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door MaartenD »

Milco schreef: di 08 aug 2023, 17:20 Het simpelste lijkt mij om stapels upgrades aan de chauffeurs van die busjes te geven die ze dan aan de passagiers kan geven.
Hoe werkt dat tegenwoordig met een OV-Chipkaart? Vroeger kreeg je gewoon een 2-1 overgang. Maar dat werkt nu niet meer.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Milco »

Ik geloof dat je dat eenmalig kan omzetten naar 1e klas bij de automaat, maar pin me er niet op vast.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gilles van de buren
Berichten: 27
Lid geworden op: za 07 mar 2009, 19:20
Locatie: Dordrecht

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door gilles van de buren »

MaartenD schreef: wo 09 aug 2023, 08:13Hoe werkt dat tegenwoordig met een OV-Chipkaart? Vroeger kreeg je gewoon een 2-1 overgang. Maar dat werkt nu niet meer.
Ik vermoed dat men daarvoor "gewoon" overgang 2-1 eenmalige chipkaartjes laat drukken die mensen kunnen gebruiken naast hun eigen kaart (laat ik even in het midden of ze dat kaartje dan ook moeten inchecken gelijk met hun eigen kaart of bv met een pen de datum moeten noteren). Vergelijkbaar met de kaartjes die in het verleden werden verspreid in wijken in de buurt van stations. Dat die dingen niet meer in de automaat zitten wil natuurlijk niet zeggen dat NS ze niet meer kan laten maken ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Suus »

Inderdaad dat soort kaartjes of wellicht kaartjes met unieke codes die mensen kunnen verzilveren in de online shop van NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door gpvos »

Codes via de website zijn zo omslachtig, ik vind dat echt technologische achteruitgang.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Suus »

Ik zou ook liever gewoon een treindienst zien, maar dat lijkt mij nu helaas een gepasseerd station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door henrivanderweijden »

Een paar maanden terug via een hc zo'n upgraden naar de 1e klasse gehad. Dit moet je inderdaad via ns.nl verzilveren en dan uitprinten of in de app zetten.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door IIVQ »

Wellicht was dit vorig jaar ook al, maar ik had het nog niet gezien:

De Max Express naar Zandvoort 🏎️
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100070222_de8c2f40

Uiteraard rijdt mijn werkgever ook Lijn F1 (wel alleen vanáf het cirquit terug naar Haarlem) en nieuw daarbij is dat je buiten de bus moet in- én uitchecken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door Daniel »

Max Express was vorig jaar nog niet, het raceautotje na Zandvoort wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door VIRM »

Nu volg ik geen F1, maar is het handig/sportief dat de NS hun voorkeur voor een bepaalde coureur zo etaleren?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door en-es »

Waarom zou dat onhandig zijn?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door VIRM »

'Onhandig' is misschien niet het juiste woord. Maar niet alle bezoekers zullen fan zijn van hem, en juist een andere coureur supporten.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort

Bericht door waldo79 »

Er kan wel een sponsor van Verstappen hebben betaald voor die regel "Max Express".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten