Ook afgezien van het specifieke geval van het circuit van Zandvoort vind ik dergelijke redeneringen buitengewoon dubieus. Tatasteel/Hoogovens staat ook al een eeuw in IJmuiden, maar dat lijkt mij geen reden om klachten van bewoners bij voorbaat af te serveren. Al was het maar om dat er met het argument "dan moet je er maar niet naast gaan wonen" geen bewoonbare plek in de randstad over zou blijven.dennistd schreef: ↑vr 04 aug 2023, 13:02 Het circuit ligt er al sinds de jaren '40. De dieren en planten die er nu in de buurt wonen en staan zullen er dus ongetwijfeld wel tegen kunnen, anders waren ze al lang weggeweest daar. En ik kan me niet voorstellen dat er meer dan een handjevol omwonenden al voor de bouw van het circuit daar in de buurt woonden. Misschien is in de buurt van een circuit gaan wonen niet de beste plek als je niet tegen racegeluiden kan. Beetje als naast een spoorlijn gaan wonen en dan gaan klagen over de treinen
Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Zandvoort is alleen geluidsoverlast. Tata steel is kankerverwekkend.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Ook Zandvoort is kankerverwekkend, Formule 1-auto's zijn niet bepaald goed voor het milieu.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Het is allemaal vergund. Ik heb ook wat moeite met het miljonairsfeestje, maar het is kennelijk populair.
- ThatPCDude
- Berichten: 403
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Gelukkig is de F1 ook het enige evenement op Zandvoort per jaar waar er (veel) uitstoot is... Dit soort metaforen zijn onnodig en ook maar de gedeeltelijke waarheid, gezien de F1-bolides juist tot de meest efficiënte wagens behoren die er op Zandvoort rijden (en qua uitstoot valt het dus ook relatief gezien mee). Het is beter om het beestje bij de naam te noemen: de NS snijdt te pas of te onpas veel in de dienstregeling om 12x/uur te kunnen rijden tussen Hlm en Zvt.Philip schreef: ↑wo 02 aug 2023, 21:16 Vanwege de formule 1 wordt een aantal Nederlandse stations niet bediend tijdens de milieuvervuiling.
https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... gen-arnhem
https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... roosendaal
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Het circus eromheen, zoals de vervoer van de teams en de bouw, veroorzaakt vele malen meer uitstoot dan de wedstrijd zelf.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Dat jij geluidsoverlast kennelijk acceptabeler vindt dan uitstoot is geen onderbouwing voor je bewering dat omwonenden er zelf voor zouden hebben gekozen naast een vervuiler te wonen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Een alinea verder staat:
Dit betekent dat we daar waar we minder reizigers verwachten ook minder treinen zullen rijden. Op twee korte trajecten (Roosendaal-Oudenbosch-Zevenbergen-Lage Zwaluwe en Arnhem-Oosterbeek-Wolfheze-Ede Wageningen) rijdt dit weekend in plaats van één a twee keer per uur een Sprinter, ieder kwartier een taxibusje. De Intercity’s rijden op deze trajecten wel.
Dit betekent dat we daar waar we minder reizigers verwachten ook minder treinen zullen rijden. Op twee korte trajecten (Roosendaal-Oudenbosch-Zevenbergen-Lage Zwaluwe en Arnhem-Oosterbeek-Wolfheze-Ede Wageningen) rijdt dit weekend in plaats van één a twee keer per uur een Sprinter, ieder kwartier een taxibusje. De Intercity’s rijden op deze trajecten wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Ik ben benieuwd hoe ze dat dan doen.Voor NS is dat geen ideale oplossing – we rijden immers het liefste treinen – maar gezien de kleine reizigersaantallen op deze twee trajecten van gemiddeld 50 reizigers per uur, en de toch al rustige vakantieperiode, hebben we toch hiervoor gekozen. Als tegemoetkoming ontvangen deze reizigers een upgrade naar de 1e klas voor een volgende reis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Het simpelste lijkt mij om stapels upgrades aan de chauffeurs van die busjes te geven die ze dan aan de passagiers kan geven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Met een beetje geluk is dat busje ook een Sprinter. Van Mercedes Benz
Jammer dat ik niet kan kijken in Wolfheze, ik sta namelijk 3 dagen op de boulevard mensen in bussen te proppen (en ik krijg dus niets mee van de hele race).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Ik geloof dat je dat eenmalig kan omzetten naar 1e klas bij de automaat, maar pin me er niet op vast.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 07 mar 2009, 19:20
- Locatie: Dordrecht
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Ik vermoed dat men daarvoor "gewoon" overgang 2-1 eenmalige chipkaartjes laat drukken die mensen kunnen gebruiken naast hun eigen kaart (laat ik even in het midden of ze dat kaartje dan ook moeten inchecken gelijk met hun eigen kaart of bv met een pen de datum moeten noteren). Vergelijkbaar met de kaartjes die in het verleden werden verspreid in wijken in de buurt van stations. Dat die dingen niet meer in de automaat zitten wil natuurlijk niet zeggen dat NS ze niet meer kan laten maken
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Inderdaad dat soort kaartjes of wellicht kaartjes met unieke codes die mensen kunnen verzilveren in de online shop van NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Codes via de website zijn zo omslachtig, ik vind dat echt technologische achteruitgang.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Ik zou ook liever gewoon een treindienst zien, maar dat lijkt mij nu helaas een gepasseerd station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 738
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Een paar maanden terug via een hc zo'n upgraden naar de 1e klasse gehad. Dit moet je inderdaad via ns.nl verzilveren en dan uitprinten of in de app zetten.
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Wellicht was dit vorig jaar ook al, maar ik had het nog niet gezien:
De Max Express naar Zandvoort
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100070222_de8c2f40
Uiteraard rijdt mijn werkgever ook Lijn F1 (wel alleen vanáf het cirquit terug naar Haarlem) en nieuw daarbij is dat je buiten de bus moet in- én uitchecken.
De Max Express naar Zandvoort
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100070222_de8c2f40
Uiteraard rijdt mijn werkgever ook Lijn F1 (wel alleen vanáf het cirquit terug naar Haarlem) en nieuw daarbij is dat je buiten de bus moet in- én uitchecken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Max Express was vorig jaar nog niet, het raceautotje na Zandvoort wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Nu volg ik geen F1, maar is het handig/sportief dat de NS hun voorkeur voor een bepaalde coureur zo etaleren?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Waarom zou dat onhandig zijn?
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
'Onhandig' is misschien niet het juiste woord. Maar niet alle bezoekers zullen fan zijn van hem, en juist een andere coureur supporten.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Afschaling reguliere dienstregeling ivm GP Zandvoort
Er kan wel een sponsor van Verstappen hebben betaald voor die regel "Max Express".
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten