Dienstregeling 2025

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door TLP »

Op de foto van OOG TV staat een trein die inderdaad voor Limburg bedoeld lijkt.
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De foto is van een stel van de drielandentrein.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: zo 21 apr 2024, 17:01 De elektrische stellen voor de Maaslijn die al zijn uitgeleverd wellicht?
Is dat dan niet een tijdelijke oplossing? Die stellen zijn dan nodig als de Maaslijn is geëlektrificeerd.
Beul van de blindegeleidelijn
Mdk
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Mdk »

Gezien dat nogwel even duurt voordat het afgerond is is dat natuurlijk een mooie kans om zo'n open access avontuur te proberen, lukt het niet dan stop je er stilletjes mee en verschuif je je materiaal zoals gepland naar de maaslijn. Als het daarentegen een groot succes blijkt schaf je gauw extra materieel aan en heb je er een nieuwe route bij.
Laatst gewijzigd door Mdk op di 23 apr 2024, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21390
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

Volgens mij zit Arriva in het noorden vrij ruim in het.materieel, dus ze zouden ook nog met WINK's kunnen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door VIRM »

Deze week heeft de gemeenteraad van Lelystad ingestemd met een bijdrage van 100.000 euro voor de komende twee jaar voor een nachttrein naar Amsterdam via Almere in het weekend. Uit het artikel maak ik op dat het nog niet zeker is of NS of ARriva de trein gaat rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gydo
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gydo »

Arriva agaat een open-toegang trein rijden daarvoor hoeft de gemeente niet te betalen. NS gaat deze trein rijden.
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door waldo79 »

Je eerste zin gaat mank en lijkt me strijdig met de tweede zin, Gydo.
Dionysusnu
Berichten: 572
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Dionysusnu »

Arriva heeft een melding open toegang gedaan voor 1 nachttrein heen en weer Zl-Lls-Alm-Asd-Shl. Deze komt bovenop de al rijdende nachttrein uit Groningen.

Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Arriva heeft inderdaad rond dit tijdstip een trein als opentoegangsdienst aangekondigd bij de ACM, maar dat zou toch niet automatisch hoeven te betekenen dat ze de trein op eigen kosten rijden? Zo'n melding verplicht Arriva niet tot het daadwerkelijk rijden van de treinen, en onder open toegang zijn ze ook niet verplicht bepaalde tarieven te hanteren. Dus het lijkt me dat men dan gewoon nog kan onderhandelen met gemeentes over het daadwerkelijk laten rijden van de trein en tegen welk tarief.
Gydo
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gydo »

Dionysusnu schreef: vr 26 apr 2024, 18:13 Arriva heeft een melding open toegang gedaan voor 1 nachttrein heen en weer Zl-Lls-Alm-Asd-Shl. Deze komt bovenop de al rijdende nachttrein uit Groningen.

Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
Mooi verwoord! Dat bedoelde ik, maar het kwam er niet uit en er kwam een rare zinsopbouw enz uit, Waldo :) :)
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door waldo79 »

Thx voor het verduidelijken.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door ZO6176 »

VIRM schreef: vr 26 apr 2024, 15:04 Deze week heeft de gemeenteraad van Lelystad ingestemd met een bijdrage van 100.000 euro voor de komende twee jaar voor een nachttrein naar Amsterdam via Almere in het weekend. Uit het artikel maak ik op dat het nog niet zeker is of NS of ARriva de trein gaat rijden.
Dus Almere profiteert hiervan op kosten van Lelystad?
Dionysusnu
Berichten: 572
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij is die 100K een extra bijdrage om door te rijden naar Lelystad. Anders zou de trein, met subsidie van de gemeente Almere, alleen maar tot Almere rijden.
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

In Almere zijn geen opstelsporen, grote kans dat de trein dan alsnog naar Lelystad door had gereden maar dan leeg en rechtstreeks naar het opstelterrein.
Gydo
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gydo »

Volgens mij moet Arriva de kosten voor hun open-acces treinen zelf betalen.
Laatst gewijzigd door Gydo op vr 26 apr 2024, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gydo
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gydo »

Dionysusnu schreef: vr 26 apr 2024, 18:13 Arriva heeft een melding open toegang gedaan voor 1 nachttrein heen en weer Zl-Lls-Alm-Asd-Shl. Deze komt bovenop de al rijdende nachttrein uit Groningen.

Los daarvan wordt er in opdracht van de gemeentes Almere en Lelystad door NS een nachttrein voorbereid. Ik lees wel dat Arriva tegen gemeente Almere heeft gezegd dat ze ook een bod willen doen, maar vooralsnog lijkt de ontwikkeling bij NS te blijven.
De trein wordt gereden met elektrische GTW-stellen van de concessie Vechdallijnen, de laatste trein uit Emmen komt om 01:15 aan in Zl, de nachttrein vertrekkt om 01.22. 1+1=.....? Daarmee krijgt Emmen 'soort' van een verbinding met Schiphol
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door gpvos »

Nou nog een late trein van Bentheim naar Coevorden en we hebben een extra late internationale verbinding. :-) Helaas houdt de trein naar Nordhorn en Neuenhaus er nu al vrij vroeg mee op, dus weinig kans.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door VIRM »

Dionysusnu schreef: vr 26 apr 2024, 20:42 Volgens mij is die 100K een extra bijdrage om door te rijden naar Lelystad. Anders zou de trein, met subsidie van de gemeente Almere, alleen maar tot Almere rijden.
Dat dus. Wat mij wel opvalt, is dat je een houtje-touwtje nachtnet krijgt buiten het reguliere rondje Randstad om. Haarlem en Hilversum hebben al eerder geld neergelegd. Alkmaar en Almere doen het ook, waardoor Zaanstad en Lelystad ook wakker worden.
Beul van de blindegeleidelijn
jens
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 jan 2024, 09:49

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door jens »

Ik ben benieuwd wat het doorrijden van Bijlmer naar Leiden (via Schiphol) doet met de dienstregeling van de sprinters tussen Leiden en Schiphol. De stations op dit traject worden weliswaar 4x per uur bediend, maar sinds twee jaar rijden de treinen in beiden richtingen met 10 min achter elkaar aan ivm de tien minuten intercity op dit traject. Ik vond dat destijds wel een achteruitgang, maar ik snapte wel dat het een groter voordeel oplevert.

Ik merk dat reizigers op de stations Sassenheim en Nieuw-Vennep wel de dupe worden van vertraagde intercity treinen. Deze worden vaak voorgelaten, waardoor sprinters flink vertraging oplopen. Ik haal ontzettend vaak mijn aansluiting niet op dit traject. Wat gaat er gebeuren als hier straks nog meer treinen rijden? Hoe denken anderen hierover?
Bemined
Berichten: 5964
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De 10/20 ligging zal voorlopig zo blijven, pas als de IC frequentie ooit van 6 naar 8x per uur gaat kunnen de sprinters weer in een 15/15 ligging gaan rijden, maar dan heb je het over na 2030. Tot die tijd zullen de sprinters vanaf Amsterdam Zuid tot Leiden achter de IC's aan hobbelen en dus in een 10/20 ligging rijden, in het gat van 20 minuten zit dan de IC Groningen/Leeuwarden - Hoofddorp Opstel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten