Dienstregeling 2025

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Daan! »

Klopt, maar het is wel oncomfortabel en mogelijk gaan mensen alternatieven zoeken waardoor het totaal aantal reizigers afneemt.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

De 6600 rijdt vanaf 22:00 elk uur, ook nu.
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Negen »

Nitein-Repart schreef: do 08 feb 2024, 18:44 Ik vraag mij wel af of de NS wel genoeg personeel heeft om alle uitbreidingen uit te kunnen voeren. De nieuwe dienstregeling wordt een behoorlijk stuk uitgebreider dan de huidige dienstregeling. Mooi ook dat de Sprinters op Deurne-Eindhoven-'s Hertogenbosch, Weert-Eindhoven-Tilburg en Utrecht-Baarn op zaterdag en deels ook op zondag ieder half uur gaan rijden, maar was het al niet de bedoeling om halverwege 2024 de halfuursdienst in het weekend deels te herstellen?
Waarschijnlijk pas nadat er voldoende personeel is en blijkbaar rijdt men dan tot 22:00 een halfuurdienst en dan de rest van de dag een uursdienst.
En volgens mij blijft er op die deeltrajecten (Eindhoven - Deurne) en (Eindhoven - Weert) sowieso nog een uurdienst maar op de rest van het traject wordt het dus grotendeels verbeterd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: vr 09 feb 2024, 09:32 Opvallende afwezigen vind ik overigens de tienminutenintercity Amersfoort-Utrecht.
De terugkeer van Utrecht - Amersfoort - Zwolle als hoofdader naar Den Haag en de maakt natuurlijk wel meer capaciteit noodzakelijk op die as, waarmee er ook meer ruimte is voor op de deeltrajecten.
Daarnaast kan ik me zomaar voorstellen dat met alle treinen naar Den Haag rijden en alles vanuit Twente naar Utrecht en verder rijden een betere verdeling van de reizigers oplevert (keuze voor de rechtstreekse i.p.v. overstapverbinding is niet meer relevant).

Overigens: doordat de ligging van de treinen op Utrecht - Amersfoort zo te lezen niet verandert, maar de trein uit Zwolle voortaan naar Den Haag gaat, zou zo'n 10-minutentrein (naar Rotterdam dan) in Utrecht ingehaald worden door de volgende trein uit Amersfoort.
Die is dan helemaal niet relevant meer voor de doorgaande reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De 500/600 gaan in 2025 tussen Amersfoort en Utrecht in het pad rijden waar de 2000 in reed tot de inkorting (dus 26/56 uit Amf en 09/39 in Ut). Mocht de 2000 ooit weer verlengd worden dan zal deze waarschijnlijk het pad van 29/59 uit Amf krijgen.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door DDietzen »

Daniel schreef: vr 09 feb 2024, 12:18
TffpaA schreef: vr 09 feb 2024, 09:32 Opvallende afwezigen vind ik overigens de tienminutenintercity Amersfoort-Utrecht.
De terugkeer van Utrecht - Amersfoort - Zwolle als hoofdader naar Den Haag en de maakt natuurlijk wel meer capaciteit noodzakelijk op die as, waarmee er ook meer ruimte is voor op de deeltrajecten.
Daarnaast kan ik me zomaar voorstellen dat met alle treinen naar Den Haag rijden en alles vanuit Twente naar Utrecht en verder rijden een betere verdeling van de reizigers oplevert (keuze voor de rechtstreekse i.p.v. overstapverbinding is niet meer relevant).
Als regelmatig reiziger op de as Apeldoorn-Amersfoort-Utrecht kan ik dat bevestigen, de 1600 en vooral 11700 zijn duidelijk rustiger dan de 1700. Ook erg prettig dat de meest kritieke aansluiting in Amersfoort (1600 - 11700, 2 minuten) nu rechtstreeks wordt, de overstap tussen 1700 en 11600 is toch net iets ruimer (3-4 minuten) en gaat in mijn ervaring ook duidelijk minder vaak de mist in.
John Hill
Berichten: 117
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door John Hill »

Montecito08 schreef: vr 09 feb 2024, 04:23 9500: Brussel-Z - Antwerpen-C - Rotterdam C - Schiphol Airport - Amsterdam Z - Duivendrecht - Almere Buiten - Almere Centrum :')
Is er al bekend welk tijdspad deze serie heeft? En dan met name: wanneer deze in Brussel-Zuid aankomt.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Michael »

MetroRET schreef: vr 09 feb 2024, 10:24 De 6600 rijdt vanaf 22:00 elk uur, ook nu.
Tussen Nijmegen en Den Bosch wel ja maar tussen Den Bosch en Dordrecht is het gewoon tot einde dienst een halfuursdienst.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Michael »

Ik heb niet helemaal goed gekeken blijkbaar :') vanaf Den Bosch ri Dordrecht vanaf 22:30 een uursdienst inderdaad
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door ArrivaBas »

De 6600 rijdt dit jaar alleen met carnaval min of meer de dienstregeling zoals die voor 2023 was.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Michael »

Dat was vorig jaar ook inderdaad en de laatste treinen reden toen zo'n beetje allemaal met 3 stellen FLIRT
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

John Hill schreef: vr 09 feb 2024, 12:53
Montecito08 schreef: vr 09 feb 2024, 04:23 9500: Brussel-Z - Antwerpen-C - Rotterdam C - Schiphol Airport - Amsterdam Z - Duivendrecht - Almere Buiten - Almere Centrum :')
Is er al bekend welk tijdspad deze serie heeft? En dan met name: wanneer deze in Brussel-Zuid aankomt.
De treinen van :23 uit Lelystad gaan naar Brussel, die van :53 naar Rotterdam. Daarmee kom je dus op een pad een half uur voor de 9200 uit vanaf Rotterdam, en tussen Mechelen en Brussel zal de 9500 daarmee de 9200 van een half uur eerder inhalen terwijl deze de omweg via de luchthaven maakt.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door DDietzen »

Gaat de Lelystad-Rotterdam dan ook in Rotterdam aansluiting geven op de ingekorte 9200 Rotterdam-Brussel, aangezien die twee treinen gelijktijdig in Rotterdam zouden moeten zijn, of wordt dat een gevalletje net-niet?
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Dat was wel de bedoeling geloof ik, maar met de snelheidsbeperking op de HSL gaat dat niet meer lukken ben ik bang tenzij men het in beide richtingen cross-platform gaat maken maar dat wordt waarschijnlijk ook lastig gezien beide series in Rotterdam moeten keren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: vr 09 feb 2024, 16:57 De treinen van :23 uit Lelystad gaan naar Brussel, die van :53 naar Rotterdam. Daarmee kom je dus op een pad een half uur voor de 9200 uit vanaf Rotterdam, en tussen Mechelen en Brussel zal de 9500 daarmee de 9200 van een half uur eerder inhalen terwijl deze de omweg via de luchthaven maakt.
Hoe weet je dit allemaal? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Bronnen ;)
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door tjoektjoek »

Bemined schreef: vr 09 feb 2024, 17:44 Dat was wel de bedoeling geloof ik, maar met de snelheidsbeperking op de HSL gaat dat niet meer lukken ben ik bang tenzij men het in beide richtingen cross-platform gaat maken maar dat wordt waarschijnlijk ook lastig gezien beide series in Rotterdam moeten keren.
Keert de langzame IC Brussel niet in Rotterdam Noord. Dan zou je theoretisch een cross-platform kunnen aanbieden als de andere trein doorrijdt en in Rotterdam Stadion keert. Dan heb je niet zoveel keercapaciteit nodig op Rotterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Vinny »

Op het nieuws kwam ook nog de 'airportsprinter' voorbij. Wat een jeukterm, voor iets dat voor veel reizigers eigenlijk helemaal geen verbetering is. Elk kwartier een stoptrein naar Hoofddorp en elk kwartier een IC naar Den Haag, zeg maar zoals vroeger maar dan met een frequentieverhoging zou ik doen. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Voordeel van de Airportsprinter is dat alle toeristen met grote koffers die naar Amsterdam Centraal willen voortaan naar het middenperron gaan op Schiphol waardoor de andere twee perrons hopelijk wat rustiger worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

Waar of hoe gaat de 2400/9500 eigenlijk keren op de momenten dat deze eindigt op Amsterdam Zuid?
Vinny schreef: vr 09 feb 2024, 19:40 Op het nieuws kwam ook nog de 'airportsprinter' voorbij. Wat een jeukterm, voor iets dat voor veel reizigers eigenlijk helemaal geen verbetering is. Elk kwartier een stoptrein naar Hoofddorp en elk kwartier een IC naar Den Haag, zeg maar zoals vroeger maar dan met een frequentieverhoging zou ik doen. :Y
Dan moet dat wel passen ten zuiden van Hoofddorp.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door rooddolfijn »

Zouden de 2400 en 9500 door rijden naar het keerspoor ten oosten van Diemen Zuid?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Vinny »

Dan moet dat wel passen ten zuiden van Hoofddorp.
Om het 'netjes' passend te krijgen moet er volgens mij ergens een inhaalmogelijkheid komen inderdaad. Of accepteren dat de 'IC' iets langzamer wordt. Ergens denk ik wel, dat juist hier mogelijkheden zijn om met quick wins wat te bereiken, vroeger reed er op die lijn veel meer aan treinen en dat kon ook ingepast worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door tjoektjoek »

Heeft iemand een hoge resolutie van de IC spoorkaart van 2025. NS heeft sinds lange tijd niet zo'n IC-kaart gemaakt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door TffpaA »

Het kaartje in het document is inderdaad wel een beetje ruk, ja. De serienummers zijn nog net te lezen, maar de teksten in de infoboxen totaal niet -0-
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten