Pagina 4 van 10

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 10:09
door Daan!
Klopt, maar het is wel oncomfortabel en mogelijk gaan mensen alternatieven zoeken waardoor het totaal aantal reizigers afneemt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 10:24
door MetroRET
De 6600 rijdt vanaf 22:00 elk uur, ook nu.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 10:56
door Negen
Nitein-Repart schreef: do 08 feb 2024, 18:44 Ik vraag mij wel af of de NS wel genoeg personeel heeft om alle uitbreidingen uit te kunnen voeren. De nieuwe dienstregeling wordt een behoorlijk stuk uitgebreider dan de huidige dienstregeling. Mooi ook dat de Sprinters op Deurne-Eindhoven-'s Hertogenbosch, Weert-Eindhoven-Tilburg en Utrecht-Baarn op zaterdag en deels ook op zondag ieder half uur gaan rijden, maar was het al niet de bedoeling om halverwege 2024 de halfuursdienst in het weekend deels te herstellen?
Waarschijnlijk pas nadat er voldoende personeel is en blijkbaar rijdt men dan tot 22:00 een halfuurdienst en dan de rest van de dag een uursdienst.
En volgens mij blijft er op die deeltrajecten (Eindhoven - Deurne) en (Eindhoven - Weert) sowieso nog een uurdienst maar op de rest van het traject wordt het dus grotendeels verbeterd.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 12:18
door Daniel
TffpaA schreef: vr 09 feb 2024, 09:32 Opvallende afwezigen vind ik overigens de tienminutenintercity Amersfoort-Utrecht.
De terugkeer van Utrecht - Amersfoort - Zwolle als hoofdader naar Den Haag en de maakt natuurlijk wel meer capaciteit noodzakelijk op die as, waarmee er ook meer ruimte is voor op de deeltrajecten.
Daarnaast kan ik me zomaar voorstellen dat met alle treinen naar Den Haag rijden en alles vanuit Twente naar Utrecht en verder rijden een betere verdeling van de reizigers oplevert (keuze voor de rechtstreekse i.p.v. overstapverbinding is niet meer relevant).

Overigens: doordat de ligging van de treinen op Utrecht - Amersfoort zo te lezen niet verandert, maar de trein uit Zwolle voortaan naar Den Haag gaat, zou zo'n 10-minutentrein (naar Rotterdam dan) in Utrecht ingehaald worden door de volgende trein uit Amersfoort.
Die is dan helemaal niet relevant meer voor de doorgaande reizigers.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 12:28
door Bemined
De 500/600 gaan in 2025 tussen Amersfoort en Utrecht in het pad rijden waar de 2000 in reed tot de inkorting (dus 26/56 uit Amf en 09/39 in Ut). Mocht de 2000 ooit weer verlengd worden dan zal deze waarschijnlijk het pad van 29/59 uit Amf krijgen.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 12:45
door DDietzen
Daniel schreef: vr 09 feb 2024, 12:18
TffpaA schreef: vr 09 feb 2024, 09:32 Opvallende afwezigen vind ik overigens de tienminutenintercity Amersfoort-Utrecht.
De terugkeer van Utrecht - Amersfoort - Zwolle als hoofdader naar Den Haag en de maakt natuurlijk wel meer capaciteit noodzakelijk op die as, waarmee er ook meer ruimte is voor op de deeltrajecten.
Daarnaast kan ik me zomaar voorstellen dat met alle treinen naar Den Haag rijden en alles vanuit Twente naar Utrecht en verder rijden een betere verdeling van de reizigers oplevert (keuze voor de rechtstreekse i.p.v. overstapverbinding is niet meer relevant).
Als regelmatig reiziger op de as Apeldoorn-Amersfoort-Utrecht kan ik dat bevestigen, de 1600 en vooral 11700 zijn duidelijk rustiger dan de 1700. Ook erg prettig dat de meest kritieke aansluiting in Amersfoort (1600 - 11700, 2 minuten) nu rechtstreeks wordt, de overstap tussen 1700 en 11600 is toch net iets ruimer (3-4 minuten) en gaat in mijn ervaring ook duidelijk minder vaak de mist in.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 12:53
door John Hill
Montecito08 schreef: vr 09 feb 2024, 04:23 9500: Brussel-Z - Antwerpen-C - Rotterdam C - Schiphol Airport - Amsterdam Z - Duivendrecht - Almere Buiten - Almere Centrum :')
Is er al bekend welk tijdspad deze serie heeft? En dan met name: wanneer deze in Brussel-Zuid aankomt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 12:57
door Michael
MetroRET schreef: vr 09 feb 2024, 10:24 De 6600 rijdt vanaf 22:00 elk uur, ook nu.
Tussen Nijmegen en Den Bosch wel ja maar tussen Den Bosch en Dordrecht is het gewoon tot einde dienst een halfuursdienst.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 13:04
door MetroRET

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 13:53
door Michael
Ik heb niet helemaal goed gekeken blijkbaar :') vanaf Den Bosch ri Dordrecht vanaf 22:30 een uursdienst inderdaad

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 13:55
door ArrivaBas
De 6600 rijdt dit jaar alleen met carnaval min of meer de dienstregeling zoals die voor 2023 was.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 14:11
door Michael
Dat was vorig jaar ook inderdaad en de laatste treinen reden toen zo'n beetje allemaal met 3 stellen FLIRT

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 16:57
door Bemined
John Hill schreef: vr 09 feb 2024, 12:53
Montecito08 schreef: vr 09 feb 2024, 04:23 9500: Brussel-Z - Antwerpen-C - Rotterdam C - Schiphol Airport - Amsterdam Z - Duivendrecht - Almere Buiten - Almere Centrum :')
Is er al bekend welk tijdspad deze serie heeft? En dan met name: wanneer deze in Brussel-Zuid aankomt.
De treinen van :23 uit Lelystad gaan naar Brussel, die van :53 naar Rotterdam. Daarmee kom je dus op een pad een half uur voor de 9200 uit vanaf Rotterdam, en tussen Mechelen en Brussel zal de 9500 daarmee de 9200 van een half uur eerder inhalen terwijl deze de omweg via de luchthaven maakt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 17:36
door DDietzen
Gaat de Lelystad-Rotterdam dan ook in Rotterdam aansluiting geven op de ingekorte 9200 Rotterdam-Brussel, aangezien die twee treinen gelijktijdig in Rotterdam zouden moeten zijn, of wordt dat een gevalletje net-niet?

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 17:44
door Bemined
Dat was wel de bedoeling geloof ik, maar met de snelheidsbeperking op de HSL gaat dat niet meer lukken ben ik bang tenzij men het in beide richtingen cross-platform gaat maken maar dat wordt waarschijnlijk ook lastig gezien beide series in Rotterdam moeten keren.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 19:08
door Meltrain
Bemined schreef: vr 09 feb 2024, 16:57 De treinen van :23 uit Lelystad gaan naar Brussel, die van :53 naar Rotterdam. Daarmee kom je dus op een pad een half uur voor de 9200 uit vanaf Rotterdam, en tussen Mechelen en Brussel zal de 9500 daarmee de 9200 van een half uur eerder inhalen terwijl deze de omweg via de luchthaven maakt.
Hoe weet je dit allemaal? :o

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 19:10
door Bemined
Bronnen ;)

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 19:14
door tjoektjoek
Bemined schreef: vr 09 feb 2024, 17:44 Dat was wel de bedoeling geloof ik, maar met de snelheidsbeperking op de HSL gaat dat niet meer lukken ben ik bang tenzij men het in beide richtingen cross-platform gaat maken maar dat wordt waarschijnlijk ook lastig gezien beide series in Rotterdam moeten keren.
Keert de langzame IC Brussel niet in Rotterdam Noord. Dan zou je theoretisch een cross-platform kunnen aanbieden als de andere trein doorrijdt en in Rotterdam Stadion keert. Dan heb je niet zoveel keercapaciteit nodig op Rotterdam Centraal.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 19:40
door Vinny
Op het nieuws kwam ook nog de 'airportsprinter' voorbij. Wat een jeukterm, voor iets dat voor veel reizigers eigenlijk helemaal geen verbetering is. Elk kwartier een stoptrein naar Hoofddorp en elk kwartier een IC naar Den Haag, zeg maar zoals vroeger maar dan met een frequentieverhoging zou ik doen. :Y

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 20:10
door Bemined
Voordeel van de Airportsprinter is dat alle toeristen met grote koffers die naar Amsterdam Centraal willen voortaan naar het middenperron gaan op Schiphol waardoor de andere twee perrons hopelijk wat rustiger worden.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 20:59
door Meltrain
Waar of hoe gaat de 2400/9500 eigenlijk keren op de momenten dat deze eindigt op Amsterdam Zuid?
Vinny schreef: vr 09 feb 2024, 19:40 Op het nieuws kwam ook nog de 'airportsprinter' voorbij. Wat een jeukterm, voor iets dat voor veel reizigers eigenlijk helemaal geen verbetering is. Elk kwartier een stoptrein naar Hoofddorp en elk kwartier een IC naar Den Haag, zeg maar zoals vroeger maar dan met een frequentieverhoging zou ik doen. :Y
Dan moet dat wel passen ten zuiden van Hoofddorp.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 21:20
door rooddolfijn
Zouden de 2400 en 9500 door rijden naar het keerspoor ten oosten van Diemen Zuid?

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 23:48
door Vinny
Dan moet dat wel passen ten zuiden van Hoofddorp.
Om het 'netjes' passend te krijgen moet er volgens mij ergens een inhaalmogelijkheid komen inderdaad. Of accepteren dat de 'IC' iets langzamer wordt. Ergens denk ik wel, dat juist hier mogelijkheden zijn om met quick wins wat te bereiken, vroeger reed er op die lijn veel meer aan treinen en dat kon ook ingepast worden.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 10 feb 2024, 00:17
door tjoektjoek
Heeft iemand een hoge resolutie van de IC spoorkaart van 2025. NS heeft sinds lange tijd niet zo'n IC-kaart gemaakt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 10 feb 2024, 11:33
door TffpaA
Het kaartje in het document is inderdaad wel een beetje ruk, ja. De serienummers zijn nog net te lezen, maar de teksten in de infoboxen totaal niet -0-