Pagina 3 van 3

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 02 jul 2009, 11:45
door Jurjen
Wordt 'ie helemaal opgeheven dan? Beperken tot het Ruhrgebiet leek me een logischer volgende stap. Ding is met een aankomsttijd van na 12 uur in Asd ook eigenlijk alleen een alternatief voor wat toeristjes.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 02 jul 2009, 11:58
door henrivanderweijden
Volgens de site van NS-HiSpeed kan je in Kóln overstappen op de CNL. Dus Köln - Wien zal ie blijven rijden neem ik aan.
Het had mij logischer geleken om die CNL een wat "leukere " dienstregeling te geven.
Op het gedeelte Frankfurt - Amsterdam valt nog heel wat tijd te halen en kan je er bv ook een stuk of 4 IC rijtuigen aanhangen voor dag reizigers. Dit gebeurd wel bij meer CNL's. ALs bv de aankomsttijd in Amsterdam een uur eerder zou zijn en de vertrektijd een uur later had je al heel wat meer speling voor schoonmaak, onderhoud e.d.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 02 jul 2009, 12:05
door Karl
Ik ben een paar keer met de CNL meegeweest, naar Milaan, Wenen en München (en terug) en de late aankomsttijd in Nederland is zo ontzettend jammer. Je bent je halve dag al kwijt voordat je iets gedaan hebt of kunnen zien en vormt daarmee eigenlijk geen alternatief. In München kwam ik destijds om half negen aan of iets dergelijks wat echt super was. Kon je tenminste direct Bayerisch ontbijten. :pos:

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 02 jul 2009, 18:28
door playertwo
De CNL heeft te vaak te veel vertraging binnen Nederland, en zit niet bijzonder vol. Het is een bezuingingsmaatregel (en in mijn ogen terecht). Het is gewoonweg onzinnig om een goeddeels lege trein te laten rijden. Zover mijn informatie strekt, wordt de trein beperkt tot het Ruhrgebied, dus het belangrijkste gebied blijft gewoon bediend, alleen de lange uitloper naar Amsterdam is er niet meer bij.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 02 jul 2009, 21:45
door Vinny
De CNL heeft te vaak te veel vertraging binnen Nederland,
Ze hebben het rangeren van die trein ook uitbesteed aan stoethaspels (excusez le mot). Wellicht valt er op termijn nog te denken aan een rangeer- en schoonmaakperron in de Westhaven en anders zou eventueel de werkplaats Haarlem inzicht komen.

Wel jammer dat de verbinding naar Wenen en Milaan toch gesneuveld is, vorig jaar is opheffing ternauwenood voorkomen...

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: di 07 jul 2009, 18:57
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Nee, maar met een kering van 29 minuten buiten de spits (volgens ziggy, bron?) wordt dat ding een lekkere sta-in-de-weg dan.
Hier wil ik nog even op terugkomen. De oplettende Somda-lezer heeft al gemerkt dat ze gaan schuiven met de tijden, waardoor een korte kering (7 min.) mogelijk is op Asd (a .26, v .33). Hierdoor gaan de overstapmogelijkheden in Uitgeest voor de richting Alkmaar dus wél verloren.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 08 jul 2009, 22:38
door Caspar
Maar er is toch ieder kwartier een stopper naar Uitgeest vanaf Amsterdam? Dan hoef je toch nooit lang te wachten in Uitgeest?

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 08 jul 2009, 22:40
door Suus
Maar er is maar 1 keer in het half uur een stoptrein tussen Uitgeest en Alkmaar (de Sneltrein Den Haag - Hoorn, s3400 is dat toch?). Dus heb je de verkeerde trein te pakken, dan sta je in Uitgeest flink op de tocht.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: wo 08 jul 2009, 22:52
door Caspar
Ja oke, maar dat is nu ook al zo. Overkwam me zelf ook paar keer, dacht ik even handig naar Heiloo te gaan op die manier vanuit Amsterdam, maar dan komt de t800 even later langsgeraced en ben je alleen maar langer onderweg.

Re: Plannen NS dienstregeling 2010

Geplaatst: do 09 jul 2009, 10:40
door Oud forumgebruiker
Nu heb je 5800 -> 3400 in Uitgeest, 3 minuten. Oké, lang niet altijd haalbaar... Straks wordt het 4000 -> 3400, 15 minuten.