Pagina 1 van 11

Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 30 mar 2009, 22:03
door Jurjen
Volgens mij verdienen onze Hispeed vrienden eigenlijk wel een eigen verzameltopic. Mocht het beheer het daar niet mee eens zijn, mag je dit rustig mergen met het maandtopic.

Overwegende dat,
- IC t140 en IC t142 zijn vandaag vervallen van Bad Bentheim tot Schiphol.
- IC t149 en IC t241 reden vandaag met om en nabij +90 het Duitse land in.
- Er was een wisselstoring tussen (grofweg) 16:00 en 18:00 op Almelo - Deventer, maar volgens ns.nl zorgde dit voor max. 30 minuten vertraging.

Vermoedende dat,
- IC t140 is met +90 gekeerd op IC t149, en IC t142 op IC t241.
- De verstoring op Almelo-Deventer had hier niks mee te maken.

Afvragende of,
- Waarom hebben IC t140 en IC t142 niet gehaald?
- Zijn reizigers van die treinen uit Bad Bentheim nog in Nederland gekomen?

En gaat over tot de orde van de dag. ;-)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 30 mar 2009, 22:05
door tsov
Zo, jij hebt even te veel moties gelezen :P

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 30 mar 2009, 22:06
door Geert
De Benelux en Thalys reed vandaag een tijdje ook niet vanwege een aanrijding van trein t9236 met een auto waardoor Roosendaal-Essen gestremd was. Het zat Hispeed niet mee vandaag...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 30 mar 2009, 22:10
door Karl
Rond half zes (op Gv) stond daardoor een Thalysstel thv Gv en had de IC Brussel +15.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: ma 30 mar 2009, 23:15
door Wubbo
Ik zag ook iets van een defecte bovenleiding op Oldenzaal - Bad Bentheim vanaf een uur of zes, dat heeft ongetwijfeld voor de perikelen in de s140 gezorgd.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 00:00
door Vinny
- Zijn reizigers van die treinen uit Bad Bentheim nog in Nederland gekomen?
Dat is maar een klein eindje en dus taxi-technisch best te doen. In Hengelo kun je weer een gewone binnenlandse trein nemen.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 08:17
door Wubbo
HiSpeed heeft keurig bussen geregeld. De t149 is gestrand in Oldenzaal, de t241 heeft men laten stranden in -ik neem aan- Oldenzaal, en de t142 is Nederland niet in gekomen.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 08:59
door Fles
Vinny schreef:
- Zijn reizigers van die treinen uit Bad Bentheim nog in Nederland gekomen?
Dat is maar een klein eindje en dus taxi-technisch best te doen. In Hengelo kun je weer een gewone binnenlandse trein nemen.
De FC Vingerverf trakteert of zo? Het is 29 kilometer van Bentheim naar Hengelo.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 13:47
door Vinny
Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 14:10
door Jurjen
Vinny schreef:Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Je weet niet toevallig inmiddels wat er met die mensen gebeurd is? Hotel lijkt me alleszins aannemelijk, bij gebrek aan alternatieven...?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 14:13
door Wubbo
Vinny schreef:Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Bij mijn weten is de 149 toch echt de laatste trein naar Berlijn. Maar misschien mis ik nog een trein ofzo?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 14:33
door Jurjen
Wubbo schreef:
Vinny schreef:Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Bij mijn weten is de 149 toch echt de laatste trein naar Berlijn. Maar misschien mis ik nog een trein ofzo?
Dit keer is IC t149 slechts op Oldenzaal-Bentheim uitgevallen. Vanaf Bentheim is de reis met zo'n +90 voortgezet met het materieel van de uit Berlin komende trein IC t142. Idem overigens voor IC's t241/t140. Vinny doelt op het uitvallen van trein t149 op het gehele traject Schiphol-Berlin een paar weken terug, door een storing bij Hfdo. Dán zit je met een groot probleem, want de reizigers kunnen wel tot Hengelo komen, je kan ze zelfs wel naar Bentheim rijden met de bus, of naar Osnabrück, maar ook dan kom je niet meer in Berlin. Ook de CNL naar Praha was nauwelijks een optie, omdat die te snel na IC t149 vertrok om dat te kunnen regelen. (En om 4:30 in Berlin aankomen is ook niet prettig voor je reizigers).

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: di 31 mar 2009, 23:08
door Jurjen
Vandaag reed IC t149 met +60 Duitsland in... Vermoedelijk door de aanrijding met persoon tussen Dv en Aml? Waarom het dan +60 is geworden is me alleen een beetje een raadsel... Vertrek uit Dv planmatig 16:20, 16:50 was het spoor weer geheel vrijgegeven. Dan moet je toch met +30 à +40 wel Duitsland in kunnen, niet?

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 12:25
door Caspar
IC t243 reed gister met +69 weg vanaf Amsterdam Zuid (vertrektijd 18.58) naar Bad Bentheim. Gaat lekker. Die van 2 uur eerder had een vertraging van 25 minuten op Asdz.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 12:30
door Ruben
De t241 stond gister met +10 op Dvd (16:58 vanaf Asdz), toen ik er overheen kwam met de metro. Of dat door een defect kwam (net als laatst dat zo'n zelfde ding daar ook stond met vastgelopen remmen) weet ik niet. De stopper naar Wp en Lls werd in ieder geval ook al omgeroepen met +10 dus kan ook dat er verderop weer eens storingen waren.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 13:31
door Caspar
@Nsreiziger: er was maar 1 spoor beschikbaar bij Hoofddorp opstel. Waarom die van 2u later +69 had, geen idee...

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 14:18
door Jurjen
Caspar schreef:@Nsreiziger: er was maar 1 spoor beschikbaar bij Hoofddorp opstel. Waarom die van 2u later +69 had, geen idee...
Hoeveel keertijd hebben die dingen te Hfdo? Wellicht door de stremming tussen Aml en Dv eerder die dag door een persoonsongeval? (Hoewel je, als het inderdaad daardoor kwam, dan theoretisch natuurlijk beter kunt opheffen tussen Amf en Shl o.i.d., en bijtijds een vervangend stelletje regelen voor in elk geval Shl>Amf.)

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 14:47
door Caspar
Keertijd is volgens mij 90min, de trein uit Duitsland had +35. Op dit moment heeft Ic 148 +30 en Ic 9225 heeft +25.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 15:15
door Mark
Er was gisteren weer gerommel rond trein t149. Ik citeer van Somda:
-Het mat van trein t149 werd leeg van Aml naar Bh overgebracht. Trein reed in het blok achter de t1657. Terwijl de t1657 in Hgl op sp. 3 stond kwam het mat van de t149 door. Vrijwel direct na vertrek van de t1657 werden er 2 V'tjes voorgezet op sp 3a om als trein 29600 naar Bh te rijden. Blijkbaar was het niet mogelijk om het de t149 in Hgl te laten beginnen. In Bh werd de aansluiting netjes overgenomen.
Bron

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 22:52
door Caspar
Caspar schreef:Op dit moment heeft Ic 148 +30 en Ic 9225 heeft +25.
t148 is met +71 op Shl aangekomen.
De tegentrein die ie werd, de t241 had zodoende 25 minuten vertraging bij vertrek uit Shl...

Verder nog een Thalys met +69 bij aankomst in Amsterdam.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 29 mei 2009, 23:16
door Caspar
Daar komt ie:

Gister:
Vanaf 15.51tot 23.51 hadden alle (zonder uitzondering) t9200 treinen uit Brussel hadden bij aankomst op Shl minimaal +25 vertraging. Eentje had zelfs +68 en 1eentje +49

Vandaag: Vanaf 13.51 tot en met 19.51 hadden op Shl alle inkomende t9200 een vertraging van minimaal 30 minuten, op 1tje na met +21.
Trein t9256 is met +46 vertrokken uit Amsterdam naar Brussel.
Thalys t9362 vertrok met +25 uit Amsterdam naar Parijs

Verder nog een Berlijn IC die met 70 minuten vertraging binnenkwam vanavond.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 29 mei 2009, 23:25
door Jurjen
Nog enig idee of dat gepruts nog een reden had? Zag inderdaad een BNL binnenkomen met > +30 vanmiddag.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: vr 29 mei 2009, 23:37
door Caspar
Geen idee, voor zover ik weet waren er geen werkzaamheden. Trein 9256 had tractie problemen.

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 30 mei 2009, 00:16
door Daniel
De t9256 stond in Dordrecht met +50 op het bord met actuele vertrektijden, de CTA had het echter over +5. Scheelt toch aanzienlijk, dat ene nulletje :wink:

Re: Hispeed perikelen

Geplaatst: za 30 mei 2009, 09:16
door tsov
Ik mocht gisteren heen en weer naar Brugge, heenweg ging vlekkeloos met de Benelux, alleen de NMBS had +8 ofzo naar Brugge.
Terug stond de s9200 van 21.00 uit Antwerpen met +14 aangekondigd, hij kwam met +18 aan en in Amsterdam was dat +26 geworden...
We waren met een groep en een deel was een uur later pas vertrokken en die hadden in Atw al +30...