Goed idee wel eigenlijk Zoiets zouden ze voor heel europa moeten doen, maar dan met criteria als: sanitaire voorzieningen, voedsel- en drinkpunten, materieelverscheidenheid etcdeadlock schreef:http://de.wikipedia.org/wiki/BahnhofskategorieFles schreef:(waar slaan die categorieen op eigenlijk? )
Stationsindeling
Stationsindeling
Afgesplitst van: Advies commissie: maak NS minder machtig.
Laatst gewijzigd door Fles op do 09 apr 2009, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Advies commissie: maak NS minder machtig
Ook al is het offtopic, het is eigenlijk wel een goed idee :)Fles schreef:Goed idee wel eigenlijk Zoiets zouden ze voor heel europa moeten doen, maar dan met criteria als: sanitaire voorzieningen, voedsel- en drinkpunten, materieelverscheidenheid etcdeadlock schreef:http://de.wikipedia.org/wiki/BahnhofskategorieFles schreef:(waar slaan die categorieen op eigenlijk? )
(Beetje offtopic okee )
Maar zie je het gesteggel al voor je over hoe de categorieën ingedeeld zouden moeten gaan worden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Advies commissie: maak NS minder machtig
Categorie 1: minimaal een verkooppunt van NS- Hispeed
Categorie 2: Alle stations met Tickets en Service personeel, die ook op de perrons lopen. (in Ns jargon zijn dat de 'Maximum service stations' voorbeeld: Hoorn, Deventer etc etc)
Categorie 3: Stations met Wizzl/Kiosk verkooppunten (voorbeeld Hoogeveen, Castricum etc etc)
Categorie 4: Stations met enkel kaartautomaten.
Hiermee hou je een IC station als Haren, Beilen, Akkrum etc uit de hogere categorieën.
Categorie 2: Alle stations met Tickets en Service personeel, die ook op de perrons lopen. (in Ns jargon zijn dat de 'Maximum service stations' voorbeeld: Hoorn, Deventer etc etc)
Categorie 3: Stations met Wizzl/Kiosk verkooppunten (voorbeeld Hoogeveen, Castricum etc etc)
Categorie 4: Stations met enkel kaartautomaten.
Hiermee hou je een IC station als Haren, Beilen, Akkrum etc uit de hogere categorieën.
Re: Advies commissie: maak NS minder machtig
Dat boeit toch helemaal niet? Dat bepalen wij gewoon zelf, wij zijn toch de enigen die dat systeem nodig hebbendeadlock schreef:Maar zie je het gesteggel al voor je over hoe de categorieën ingedeeld zouden moeten gaan worden?
Re: Advies commissie: maak NS minder machtig
:pos:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Advies commissie: maak NS minder machtig
Nou nee. Ik denk echt aan een indeling, speciaal toegespitst op de wensen en behoeftes van spoorhobbyisten. Dan rukt het dus niks of er een NS-HiSpeed balie is of er personeel op het perron rondloopt, want de goedkoopste ticketformules weten we beter dan het personeel zelf (tenminste, gemiddeld over heel europa dan ;) )Caspar schreef:Categorie 1: minimaal een verkooppunt van NS- Hispeed
Categorie 2: Alle stations met Tickets en Service personeel, die ook op de perrons lopen. (in Ns jargon zijn dat de 'Maximum service stations' voorbeeld: Hoorn, Deventer etc etc)
Je zou dan kunnen denken aan een database die iedereen uit eigen ervaring kan aanvullen. De een gaat naar Duitsland, de ander naar Zweden, weer iemand is net naar Spanje geweest etc. Zo moet zoiets uiteindelijk gaan groeien. Zodat je daar bij de planning van een rondje rekening mee kan houden. Als je weet waar het zinnig is om een langere stopover in te plannen, en vooral, waar niet, dan kun je daar wel wat mee. En die Duitse lijst is wat dat betreft misschien enigszins een vorm van poging tot indicatie, maar meer ook niet. In Coesfeld (cat 5) kun je bijvoorbeeld best aardige dingen spotten, en is er een kroegje. In Bergisch Gladbach (cat 3) daarentegen, heb je werkelijk helemaal NIETS te zoeken :? En of het nou uiteindelijk een 1 t/m 6 moet worden, nou, waarschijnlijk niet zelfs. Je kunt je voorstellen dat je even makkelijk met 1 toilet, een mooie omgeving en 2 lokale vervoerders een hoge score haalt, als met 1 kiosk en verder alleen maar S-Bahn shit. Dan kunnen we dus beter een database met stationsvoorzieningen aanleggen, waaruit iedereen voor zichzelf een keuze kan maken. Alleen moet je dan wel uitkijken voor overkill natuurlijk. Het moet snel en bondig duidelijk zijn of je aan een bepaald station wat hebt of niet. Dus max een stuk of 5 criteria. En dan niet dingen als:
Zijn er bewaakte fietsenstallingen?
Is er rolstoelbegeleidend personeel?
Hoe netjes is de taxistandplaats?
Dat soort dingen is voor de beoogde doelgroep (namelijk voor onszelf) dus niet relevant :)
Sjonge wat een verhaal :D Nou jullie
Re: Stationsindeling
Tof idee, maar wel tijdrovend. Misschien een idee dit in de wiki te integreren?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Stationsindeling
Precies, dat lijkt mij ook. Tijdrovend, ach. Voor mij hoeft het niet morgen af of zo :)tsov schreef:Tof idee, maar wel tijdrovend. Misschien een idee dit in de wiki te integreren?
Re: Stationsindeling
Je zou er een opzet mee kunnen maken ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Stationsindeling
Precies, daar ga ik eens mee aan de slag. Misschien zaterdag al wel :)
Re: Stationsindeling
Klinkt goed eigenlijk. :pos: Ik neem aan dat er ook zoiets voor Nederland kan worden opgebouwd? ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Stationsindeling
Dat is waar we beginnen, tot ieders verbijstering ;)Stefan schreef:Klinkt goed eigenlijk. :pos: Ik neem aan dat er ook zoiets voor Nederland kan worden opgebouwd? ;)
Re: Stationsindeling
Met België beginnen is toch echt een stuk makkelijker hoor, want daar zijn maar twee categorieën.
Categorie 1: Een enkel bordje op een modderig perron, soms met kiezelsteentjes.
Categorie 2: Alles niet behorende tot Categorie 1.
Categorie 1: Een enkel bordje op een modderig perron, soms met kiezelsteentjes.
Categorie 2: Alles niet behorende tot Categorie 1.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stationsindeling
Luxemburg is ook makkelijk. Een hoop stations verdienen punten met gratis toiletten. Maar slechts op 2 stations is bier te krijgen, en maar 1 daarvan levert BvO. Esch-Ulzescht heeft wel een kroeg, maar daar is het gelijk opdrinken dus..
Re: Stationsindeling
Ik hoef bv niet een overzicht van waar overal een Smullers zit, een lokale snackbar om de hoek van het station die vaak 10x beter is op een station zonder Smullers, wordt dan te niet gedaan. En zo zijn er natuurlijk nog tig voorbeelden. Stations zonder AH to go, maar wel met een normale super op loopafstand...
Re: Stationsindeling
:DFles schreef:Luxemburg is ook makkelijk. Een hoop stations verdienen punten met gratis toiletten. Maar slechts op 2 stations is bier te krijgen, en maar 1 daarvan levert BvO. Esch-Ulzescht heeft wel een kroeg, maar daar is het gelijk opdrinken dus..
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Stationsindeling
Station Wiltz verkocht bier toen ik daar (twee jaar geleden) voor het laatst was.
Re: Stationsindeling
Toen ik daar was (juni 2007) stond er alleen een frisdrank-blikkenkast buiten..STF schreef:Station Wiltz verkocht bier toen ik daar (twee jaar geleden) voor het laatst was.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Stationsindeling
Ik was daar toevallig ook in juni 2007 en toen stonden er twee frisdrankautomaten binnen, met o.a. bier erin.
Re: Stationsindeling
Hier in het Wiki-subforum heb ik een klein voorstelletje uitgewerkt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten