Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Beter voorbeeld: Stel je voor dat je in een wc-loze Interliner zit, die pech krijgt op de A 7 tussen Den Oever en Zurich (voor de geografisch minder onderlegden: midden op de afsluitdijk). Is het dan terecht dat de vervoerder aansprakelijk is, als een persoon de bus verlaat en langs de snelweg het dichtstbijzijnde tankstation probeert te bereiken?
Je mag alleen in- en uitstappen bij de daartoe bestemde haltes, dus je houdt het maar lekker op :twisted:

Maar over het algemeen ben ik heel klantvriendelijk hoor :pos:
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein

Bericht door WSM »

Het is puur een symptoom van het eenzijdige bureaucratische regeltjesdenken van de OV-sector. Ik zie in de onderhavige kwestie geen enkele bereidheid om samen tot een werkbare oplossing te komen, die rekening houdt met de menselijke maat (en behoeften).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein

Bericht door aswnl »

Geert schreef:Wat is er mis om de reizigers die kennelijk zo nodig moeten via de deur bij de machinist uit te laten stappen? Die kan toch wel beoordelen hoe dat veilig kan?
Tja, je kunt er natuurlijk op wachten dat als men koppig de deuren dichthoud en inflexibel blijft naar de reiziger, deze de noodontgrendeling ook wel weet te vinden. Of daar nu een boete op staat of niet. Met als gevolg: nog veel meer vertraging.
Ik kan me de tijd van mat '46, '54 en plan E nog herinneren. Daarvan stonden de deuren op een hete zomerdag tijdens het rijden gewoon op een kleine kier, en men sprong bij aankomst op het station bij de roltrappen uit de trein. Bij vertrek sloot de hc de deuren centraal (mat'54), behalve zijn eigen deur - die deed hij zelf dicht als de trein al reed. Vrijwel geen hond die zich daar druk om maakte - de kranten stonden destijds ook absoluut niet vol met (dodelijke) ongevallen die daardoor zouden zijn ontstaan - integendeel.

Moet je eens kijken hoe dat tegenwoordig gaat... :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein

Bericht door Vinny »

In Polen blijven tijdens warm weer de deuren ook open van de treinen. Het lijkt mij niet heel erg veilig, maar goed: er geldt meer 'eigen verantwoordelijkheid' dan hier in het overgereguleerde Nederland...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein

Bericht door Fles »

aswnl schreef: Ik kan me de tijd van mat '46, '54 en plan E nog herinneren. Daarvan stonden de deuren op een hete zomerdag tijdens het rijden gewoon op een kleine kier, en men sprong bij aankomst op het station bij de roltrappen uit de trein. Bij vertrek sloot de hc de deuren centraal (mat'54), behalve zijn eigen deur - die deed hij zelf dicht als de trein al reed. Vrijwel geen hond die zich daar druk om maakte - de kranten stonden destijds ook absoluut niet vol met (dodelijke) ongevallen die daardoor zouden zijn ontstaan - integendeel.
Ik ben uit zo'n mat'54 tweetje wel een keer gloeiend op me bek gegaan in Rhenen trouwens :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten