Fyra flink duurder dan VIRM

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Vinny »

Zit je weer te klooien met toeslag abonnementen op je huidige trajcetkaart enzo. Allemaal zo omslachtig, dat mensen al snel denken: laat maar zitten!
Ik mag hopen dat dat tijdelijk is en dat je als de OV-chip is uitgerold je gewoon simpelweg het reisproduct: Netabonnement+Fyra-toeslag kunt opladen... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door JWM »

Of Fyra toeslag kan automatisch van het saldo afgeboekt worden als je incheckt bij een NS-Hispeed poortje/paaltje :twisted:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Caspar »

Die trein gaat wel punctueel rijden, althans, hij krijgt voorrang op andere treinen, ook al zitten er in Fyra bv maar 100 mensen ten opzichte van een t2600 met 1000 reizigers :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Suus »

Dat was natuurlijk te verwachten, en mocht je eigenlijk ook wel verwachten als je weet dat de passagiers stevig gaan betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door JWM »

En dat is natuurlijk ook erg praktisch. De Fyra stopt namelijk niet op de intercitystations Lelylaan en Blaak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Suus »

Lelylaan is "officiëel" nog geen IC-station, omdat de s2100 het station nog gewoon overslaat.

De s2600 is nog geen IC, maar nog steeds een sneltrein.
De s3900 is wel een IC, maar dat is eigenlijk meer van toepassing op Asd - Lls.

Maarja, de s2100 verdwijnt van de westtak, en de s3900 schijnt vervangen te worden door een stoptrein Asd - Gvc.

Wanneer gaat die hele rimram op de Westtak, Schiphollijn en dergelijke eigenlijk veranderen, december dit jaar of volgend jaar pas?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door JWM »

Wat maakt een station een "officieel intercitystation"? Wat mij betreft als er intercity's stoppen.

Die hele rimram gaat pas veranderen als de Benelux niet meer via Den haag gaat rijden. Wanneer dat is? Ik denk dat ze dat bij dat rood/wit/paars/roze bedrijf ook nog niet weten.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Caspar »

De t2600 komt zo nu en dan tot stilstand als de Fyra gaat rijden. Want die Fyra zit er net voor wat de dienstregeling betreft. Maar de tijd zal het leren.

Trouwens bij 15 minuten vertraging valt er al te declareren daar, alleen niet voor de personen die slechts 2 euro aan een toeslag kwijt zijn, want dan heb je minimale drempel niet gehaald.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Trouwens bij 15 minuten vertraging valt er al te declareren daar, alleen niet voor de personen die slechts 2 euro aan een toeslag kwijt zijn, want dan heb je minimale drempel niet gehaald.
Weet je daar meer over? Op Fyra.com kom ik niet verder dan
Wat met vertraging?

Het terugbetalingsbeleid zal de internationale reizigers vergoeden volgens de duur van de vertraging. De gehanteerde normen zullen hoger liggen dan de Europese minimumnormen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Trouwens bij 15 minuten vertraging valt er al te declareren daar, alleen niet voor de personen die slechts 2 euro aan een toeslag kwijt zijn, want dan heb je minimale drempel niet gehaald.
Die personen die 2 euro toeslag hebben betaald hebben neem ik aan ook betaald voor het vervoerbewijs waar de toeslag bij hoort, dus dan haal je die drempel 'n stuk makkelijker :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Vinny »

Bij NS Hispeed kun je je aanmelden voor proefritten. Mijn persoon heeft zich aangemeld voor do. 27/08 v. 9:52 Asd C. Dit geldt ook voor belangstellenden van buiten de spoorwegen en de reis is gratis.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door dennistd »

Ik ga mee met de rit op dinsdagmiddag, alle kaartjes zijn trouwens nu al weg (400 per trein / 4 treinen). De middagslagen waren gisteren rond 18u al 'uitverkocht'.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door playertwo »

Vinny schreef:Bij NS Hispeed kun je je aanmelden voor proefritten. Mijn persoon heeft zich aangemeld voor do. 27/08 v. 9:52 Asd C. Dit geldt ook voor belangstellenden van buiten de spoorwegen en de reis is gratis.
Is dat inclusief de reis om in Rtd resp. Asd te komen, anders ga ik mij ook maar eens aanmelden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Suus »

Dat aanmelden ben je rijkelijk laat mee zoals je in de post boven je kan lezen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door gkw1969 »

dennistd schreef:Ik ga mee met de rit op dinsdagmiddag, alle kaartjes zijn trouwens nu al weg (400 per trein / 4 treinen). De middagslagen waren gisteren rond 18u al 'uitverkocht'.
Dan heb ik geluk gehad. Ik ga mee met de rit van 14.45 op 27 augustus.
When you're tired of London, you're tired of life
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Caspar »

Ik heb niet zo'n zin in die opgepoetste intercity. Ben het weekend wezen treinen door Duitsland, dus weer mijn portie snelle ritten weer gehad voor de komende paar maanden. :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Caspar »

Nog even een kleine update:
Compensatie bij vertraging:
15 minuten of meer 50% van een enkele reis
30 miniten of meer 100% van de enkele reis

Kopen van een toeslag bij de conducteur is 10 euro administratiekosten (bovenop de toeslag zelf), dus af te raden.

Fietsen kunnen niet mee, vouwfietsen alleen opgevouwen verpakt in een hoes. Dat laatste vind ik wel een positief punt, tijd dat het overal verplicht wordt die dingen op te klappen. (of als dat al het geval is, dit te handhaven).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Fietsen kunnen niet mee, vouwfietsen alleen opgevouwen verpakt in een hoes. Dat laatste vind ik wel een positief punt, tijd dat het overal verplicht wordt die dingen op te klappen. (of als dat al het geval is, dit te handhaven).
Het is inderdaad al verplicht vouwfietsen op te vouwen, anders tellen ze als gewone fiets (en moet je dus een dagkaart fiets hebben en mag je er niet mee in de trein tijdens de spits).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Fietsen kunnen niet mee, vouwfietsen alleen opgevouwen verpakt in een hoes.
Ik heb nog nooit zo'n dranghekterrorist met een hoes aan de gang gezien :shock:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Karl »

Ik heb überhaupt nog nooit zo'n hoes gezien, bestaan die wel?
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door tsov »

Die kun je waarschijnlijk tegen woekerprijzen kopen bij Hispeed :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Karl »

tsov schreef:Die kun je waarschijnlijk tegen woekerprijzen kopen bij Hispeed :mrgreen:
Dexter schreef:(...) Tijdens de HSL-testritten met de Traxx+Prio ICR's werd er bij aankomst in Rtd een hele berg zwarte kledinghoezen uitgeladen, het zag er allemaal erg raar uit en het aanwezig zijnde personeel deed ook erg mysterieus.
Volgens mij zijn dat geen kledinghoezen...
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Fles »

waarom wordt er zo raar over gedaan?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Caspar »

Zal wel weer een officiële persconferentie aan moeten worden besteed waar ze officieel gepresenteerd moeten worden. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra flink duurder dan VIRM

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Zal wel weer een officiële persconferentie aan moeten worden besteed waar ze officieel gepresenteerd moeten worden. :lol:
Aan de officiële NS-HiSpeed gecertificeerd Fyra-vouwfietshoes?

"Bestel hem nu, voor maar € 999,95! Onontbeerlijk, want dit is het enige toegelaten model fietshoes in de nieuwe HogeSnelheidsTrein! Wauw! Rennen!"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten