'Treinproject Air France-KLM en Veolia loopt vast'
Geplaatst op: maandag 28 september 2009 om 10:49
Laatst bijgewerkt: maandag 28 september 2009 om 11:45
AMSTERDAM - Het treinproject van Air France-KLM en Veolia, die samen hogesnelheidstreinen wilden exploiteren, zit in een impasse. Dat meldde de Franse zakenkrant Les Echos maandag op basis van bronnen.
Air France/KLM zou onder meer terughoudend zijn omdat de Franse regelgeving nog steeds onduidelijk is. Volgens Les Echos nemen de partners de komende weken een definitieve beslissing over het project.
Lees verder
'Treinproject Air France-KLM en Veolia loopt vast'
Re: 'Treinproject Air France-KLM en Veolia loopt vast'
De Franse regelgeving voldoet niet, als die niet duidelijk is. De Europese richtlijn is glashelder: Open-acces vervoerders horen nu toegelaten te worden voor het uitvoeren van internationaal treinverkeer, en vanaf binnenkort (ik weet de datum niet uit mijn hoofd) ook voor binnenlands treinverkeer.omdat de Franse regelgeving nog steeds onduidelijk i
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Treinproject Air France-KLM en Veolia loopt vast'
Hoe verhoudt zich dit tot concessies, en dan in het bijzonder tot concessie hoofdrailnet? :)Vinny schreef:ook voor binnenlands treinverkeer.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Treinproject Air France-KLM en Veolia loopt vast'
Niet, want het is een richtlijn en daar kan je als EG-land schijt aan hebben Nederland is immers nog steeds de grootste netto-betaler per hoofd van de bevolking, dus is het zo geregeld als men tenminste wil en durft in den haag middels het veto-recht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten