Huisstijl aanbestedende overheid.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Huisstijl aanbestedende overheid.

Bericht door MdJ »

'Vroeger' MOEST ik altijd met een totaal-reclame bus, dat wil zeggen: "Appeltjes en peertjes bus" (4573), "Voetbalbus" (6522), de witte bus (6559), de rood/blauwe bus (6560), de "Zuid*"-bus (6556) de "woonboulevard" bus (6557), de FairPlay bus (6371, later 4202), Tempoteam-bus (4000,4033,4171, later 6358 erbij), de bosselaar-bus (6559 nadat het wit eraf was, daarna 2840), Randstadbus (4289), Centaal beheer (4990), Groene land (4291,4292)

Er zal toch wel iemand de reclame keuren, zodat de reclame niet op een van de vervoerders lijkt? Ik vond het (dus) altijd wel wat hebben, die reclame :mrgreen: .

*Er stond aan de bovenkant boven de ramen naast de zijlijnfilm "Zuid", dus als de 6556 op lijn (vroeger) 6 en 8 reed, stond de bestemming er dus op :lol: Dat vond ik vroeger fantastisch :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: Huisstijl aanbestedende overheid.

Bericht door erik1981 »

Uit eigen ervaring weet ik dat reizigers in Utrecht e.o. het geen moer uitmaakt of ze nu in een groene bus stappen of een geel/grijze BRU-bus. Als je met een BRU-bus op een "Provincie Utrecht-lijn" rijdt of andersom, vraagt er niemand wat voor vreemde bus het is. En dat maakt het alleen nog maar triester en kleinzieiliger hoe de BRU en Provincie Utrecht elkaar het leven zuur maken. Alleen maar voor hun eigen parochie preken en totaal geen oog voor de reiziger of chauffeur.

Vroeger was dat anders. Toen de eerste "facelift-bussen" de lijn op gingen, sprak iedereen de chauffeur aan: "Goh, wat een mooie bus heeft u mee, chauffeur". Dat doet ook niemand meer tegenwoordig; ook al is de bus gloednieuw. Zelfs de oranje Schiphol-bussen (6200's) riepen reacties op van reizigers; ook al waren die verder exact gelijk als de anderen.

Groeten,

Erik
Oud forumgebruiker

Re: Huisstijl aanbestedende overheid.

Bericht door Oud forumgebruiker »

erik1981 schreef: Alleen maar voor hun eigen parochie preken en totaal geen oog voor de reiziger of chauffeur.
Precies, dat is het hele punt waar ik met mijn eerste post mee begon.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Huisstijl aanbestedende overheid.

Bericht door --Stefan-- »

erik1981 schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat reizigers in Utrecht e.o. het geen moer uitmaakt of ze nu in een groene bus stappen of een geel/grijze BRU-bus. Als je met een BRU-bus op een "Provincie Utrecht-lijn" rijdt of andersom, vraagt er niemand wat voor vreemde bus het is.
De meeste mensen kijken er inderdaad niet meer naar om, maar dat komt gewoon omdat er altijd een andere kleur bus rijd. Zelf maak ik het ook altijd mee... Lijn 5 bij ons word gereden door Hermes (wit met blauw/gele streep), maar ook rijd er regelmatig en Novio bus op (wit met rood) en soms ook wel een groene Connexxion bus.
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten