Re: Revisie DDAR
Geplaatst: wo 11 mei 2011, 22:41
Tja, in deze tijden is een trap voor de schilder echt te begrotelijk.
Klopt. Passagiers beoordelen een voertuig positiever als deze er voor hun gevoel mooier uit ziet.Bastiaan schreef:Nou en of. De kwaliteit van het OV gaat echt hard achteruit met een trein waarvan de blauwe streep over de onderverdieping gaat.
En wie zegt dat de streep bovenlangs voor de passagier mooier oogt? Volgens mij geeft de gemiddelde reiziger er geen ene flikker om eerlijk gezegd.find_your_spot schreef:Klopt. Passagiers beoordelen een voertuig positiever als deze er voor hun gevoel mooier uit ziet.Bastiaan schreef:Nou en of. De kwaliteit van het OV gaat echt hard achteruit met een trein waarvan de blauwe streep over de onderverdieping gaat.
Beenruimte in DD-AR, laat me niet lachen. Als je de stoelen nog steeds in dezelfde positie met de ramen wil hebben is het creëren van extra beenruimte zo goed als onmogelijk. Dan krijg je dus situaties als ICM en ICR waarbij er stoelen zijn die uitkijken op de muur.Klaasje schreef:De rijeigenschappen van DDAR zijn al erg goed, de stoelen met beenruimte wordt gegarandeerd beter en qua airco-inbouw is het ICMm ook wel een goede referentie, Kortom: Ik heb er vertrouwen in dat dit erg prettig IC-materieel gaat worden. *O*
De gemiddelde hedendaagse reiziger geeft daar niks om. Maar NS Commercie denkt van wel. Daarom kreeg IRM in 1994 geen doorloopkop zoals ICM, maar een 'klantwervende kop'. _O-fogeltje schreef:En wie zegt dat de streep bovenlangs voor de passagier mooier oogt? Volgens mij geeft de gemiddelde reiziger er geen ene flikker om eerlijk gezegd.find_your_spot schreef:Klopt. Passagiers beoordelen een voertuig positiever als deze er voor hun gevoel mooier uit ziet.
En die denken dat een trein met kunstzinnige frutsels ook meer reizigers zal trekken, en dat geld moet ergens vandaan komen, ik (en vele reizigers met mij) heb liever geen vogeltjes op de tafeltjes, of kunstuitspattingen op de binnenramen en een soort minilijstjes tussen de buitenramen, maar gewoon een goed werkende Airco, of van mijn part zelfs een ouderwetse Arco.Dexter schreef:De gemiddelde hedendaagse reiziger geeft daar niks om. Maar NS Commercie denkt van wel. Daarom kreeg IRM in 1994 geen doorloopkop zoals ICM, maar een 'klantwervende kop'. _O-fogeltje schreef:En wie zegt dat de streep bovenlangs voor de passagier mooier oogt? Volgens mij geeft de gemiddelde reiziger er geen ene flikker om eerlijk gezegd.find_your_spot schreef:Klopt. Passagiers beoordelen een voertuig positiever als deze er voor hun gevoel mooier uit ziet.
Ik denk dat Klaasje bedoelt dat de beenruimte in ieder geval niet slechter kan worden ten opzichte van nu. Er gaat hoe dan ook aan gesleuteld worden, want er komt veel meer coachopstelling in de DDZ (nu helemaal niet, DDAR heeft volgens mij alleen maar vis-a-visbankjes).Bee schreef:Beenruimte in DD-AR, laat me niet lachen. Als je de stoelen nog steeds in dezelfde positie met de ramen wil hebben is het creëren van extra beenruimte zo goed als onmogelijk. Dan krijg je dus situaties als ICM en ICR waarbij er stoelen zijn die uitkijken op de muur.Klaasje schreef:De rijeigenschappen van DDAR zijn al erg goed, de stoelen met beenruimte wordt gegarandeerd beter en qua airco-inbouw is het ICMm ook wel een goede referentie, Kortom: Ik heb er vertrouwen in dat dit erg prettig IC-materieel gaat worden. *O*
Dat is inderdaad onvermijdelijk als je de stoelafstand groter wil maken dan in de oorspronkelijke opstelling. Ik verwacht dan ook dat DDZ een aantal zitplaatsen met uitzicht op muur krijgt.Bee schreef:Beenruimte in DD-AR, laat me niet lachen. Als je de stoelen nog steeds in dezelfde positie met de ramen wil hebben is het creëren van extra beenruimte zo goed als onmogelijk. Dan krijg je dus situaties als ICM en ICR waarbij er stoelen zijn die uitkijken op de muur.
Veel meer als geluidsschermen met graffiti zie je tegenwoordig toch niet buiten.Stefan schreef:Maar goed, bij veel gemoderniseerde treinen is dat tegenwoordig zo. -o- Ik krijg het namelijk altijd voor elkaar om altijd nog een plekje te vinden waarbij ik tegen een raamstijl aan zit te kijken. :')
Mag ik hiervan maken een airco die iedere 6 maanden professioneel goed wordt gekeurd door mensen die er verstand van hebben?Ennes schreef:maar gewoon een goed werkende Airco, of van mijn part zelfs een ouderwetse Arco.
Het enige wat ik weet is dat de luchtfilters vaak te weinig en te laat worden vervangen.VIRM schreef:FYS: kun je dat punt over NS-airco's als bacterieverspreiders wat nader toelichten? :)
Ik draag zelf ook lenzen en daarnaast heb ik een stofallergie, dus ik ben ook erg gevoelig voor dit soort dingen. Toch heb ik in de 10 jaar dat ik bij NS werk en alle jaren daarvoor dat ik reisde in airco-treinen nog nooit last gehad van mijn lenzen of allergie gehad door een airco in de trein. (Wel last van defecte airco's, dat wel) In vliegtuigen daarentegen word ik wél regelmatig ziek.find_your_spot schreef:Zelf kan ik het goed merken omdat ik lenzen draag. Zo zijn er VIRM's tussen waar ik geen last heb van de airco en VIRM's waar de airco even hard staat maar mijn ogen rood doorbloed eindigen en de lucht op m'n longen slaat (filter niet schoon en blaast bacterieen de lucht in).
Dat werkt (meestal) zolang er geen hitte van binnenuit komt. Een mens genereert zo'n 100 Watt, maar de grootste hittebron zijn natuurlijk de vermogenselectronica en de motoren.STF schreef:Doe mij maar een raampje dat open kan, in dit deel van de wereld is een airco helemaal niet nodig.