Pagina 7 van 11

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 11:34
door Klaasje
Daar kan je toch niet fatsoenlijk zitten. Die rare plekken liever vandaag dan morgen weg. :pos:

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 11:38
door microshit
Zit het toilet niet onwijs onhandig ivm de deur? En die deurklinken tussen de coupé's zijn nogal belachelijk. Zou daar liever geen hout zien, maar ook metaal/RVS ofzo. Verder ga ik betwijfelen of die loungehoek in de 1e klasse veel gebruikt gaat worden.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 11:39
door Suus
Die hele indeling in de eerste klas is waanzin. Langsbankjes met hoofdsteunen, klapstoelen :shock:

Die glazen wandjes direct naast de deuren vind ik ook dom, en dat toilet voor de uitgang is ook lekker handig, doe dan een constructiewijziging en maak die deur smaller.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 11:45
door Klaasje
Het toilet zit niet voor de deur, maar voor het raam. :wink:

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 11:50
door find_your_spot
Klaasje schreef:Het toilet zit niet voor de deur, maar voor het raam. :wink:
Niet. Bij 2:50 zie je over duidelijk dat het toilet voor de deur is geplaatst, met een triest blauw klapstoeltje aan het uiteinde...

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 20:24
door Ennes
En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.

Leren ze het dan echt nooit? (laat maar ik weet het antwoord zelf)

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 20:26
door Ennes
Klaasje schreef:Daar kan je toch niet fatsoenlijk zitten. Die rare plekken liever vandaag dan morgen weg. :pos:
Treinen zijn ook niet om fatsoenlijk te zitten, ze gelden slechts als parade-paartje van Commercie, onder het mom van kijk eens wat voor iets moois we hebben bedacht ;) Het gaat hoe langer hoe meer elke functionaliteit te buiten.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 20:54
door Daniel
Ennes schreef:En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.
Het idee was bij DDZ toch juist dat de stiltecoupé beneden kwam oorspronkelijk? Wellicht de stiltecoupé verplaatst maar het interieur niet mee verplaatst.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 21:47
door Ennes
Daniel schreef:
Ennes schreef:En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.
Het idee was bij DDZ toch juist dat de stiltecoupé beneden kwam oorspronkelijk? Wellicht de stiltecoupé verplaatst maar het interieur niet mee verplaatst.
Nee (volgens commercie) stilte en werken is boven, en gezelligheid beneden vandaar ook de onzinnige lounchebanken beneden.
Dat met name 1e klas reizigers vaker beneden zitten, en kinderen graag boven willen zitten, daar hebben we het maar niet over :lol:

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 21:51
door Geert
In een VIRM is het in mijn ervaring boven meestal ook drukker, maar dat kan ook door de opstelling komen (in VIRM staan alle stoelen boven in vis-à-vis en beneden staat het meeste in coachopstelling).

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 21:59
door Ennes
Geert schreef:In een VIRM is het in mijn ervaring boven meestal ook drukker, maar dat kan ook door de opstelling komen (in VIRM staan alle stoelen boven in vis-à-vis en beneden staat het meeste in coachopstelling).
in de 2e klas is het boven inderdaad meestal drukker, in de 1e klas is dat vaak juist omgekeerd, en het meest leuke hieraan is dus de stilte coupé met vis-a-vis opstellingen wat uitnodigd om met elkaar te praten als mensen samen reizen.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 22:00
door Justin
Bang voor doorklinkende voetstappen en hakken zeker :lol:

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 23:42
door Flevolander
Jammer dat die deuren weer zo smal worden. Daar kom je met je bagage nooit fatsoenlijk doorheen. Wanneer leert de NS eens dat niet iedereen 1,60, 50 kg zonder bagage is.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: za 16 jul 2011, 10:12
door Caspar
Ennes schreef: Nee (volgens commercie) stilte en werken is boven, en gezelligheid beneden vandaar ook de onzinnige lounchebanken beneden.
Dat met name 1e klas reizigers vaker beneden zitten, en kinderen graag boven willen zitten, daar hebben we het maar niet over :lol:
Men zal er wel voor kiezen om een eenduidige struktuur te willen doorvoeren, 1e klas rode stoelen, 2e klas blauwe stoelen, stilte boven etc. Ik denk dat ze hun reizigers onderschatten als ze bang zijn dat de reizigers de stilte zone niet meer kunnen vinden omdat ie bij de Ddar juist beneden zou zijn...

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: za 16 jul 2011, 13:38
door Justin
Ik zou zeggen: maak 1 rommelbak en de overige 3 'normaal' :").

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 20:03
door Ennes
Justin schreef:Ik zou zeggen: maak 1 rommelbak en de overige 3 'normaal' :").
Ik zou zeggen maak alle bakken gewoon normaal!

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 20:07
door VIRM
Hoewel een onderverdeling in 'zones' op zich geen slecht idee is, vraag ik mij uberhaupt af of de meeste reizigers zich hier van aan zullen trekken, ongeacht de indeling van zo'n verdieping.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 20:19
door Ennes
VIRM schreef:Hoewel een onderverdeling in 'zones' op zich geen slecht idee is, vraag ik mij uberhaupt af of de meeste reizigers zich hier van aan zullen trekken, ongeacht de indeling van zo'n verdieping.
Het idee van zone´s is inderdaad leuk, alleen het werkt niet in de praktijk, zeker niet in de 2e klas. In de eerste klas kan ik me er nog wat bij voorstellen (tenzij er allerlei acties met 1e klas kaartjes zijn, waar mensen "gezellig" samen gebruik van maken)

(nu ga ik er zeker een aantal voor het hoofd stoten)

zeker in de randstad ligt de gemiddelde tijd die men in de trein zit vaak niet zo hoog, ik zou zeggen wil je rustig zitten, betaal dan voor de eerste klas, en ga lekker rustig tussen die uitgestreken zure 1e klas gezichten zitten, die zelfs te besodemieterd zijn om goede dag terug te zeggen als je om een vervoersbewijs vraagt.
En hou de 2e klas gewoon normaal openbaar vervoer, waar je gezamenlijk met anderen reist, wat ongetwijfeld geluid met zich mee brengt.

En anders is er als optie altijd nog de Auto, brommer, fiets, autopet, of de benenwagen.

Men klaagt aan de ene kant dat mensen steeds egoistischer en/of individueler gaat worden, en dat er meer contact met anderen zou moeten zijn, en aan de andere kant stimuleren we op alle mogelijke manieren dat we geen woord met onde medeburgers zullen wisselen.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 20:24
door VIRM
@Ennes: ik vraag mij dan af wat voor nut zones in de eerste klas dan hebben. Zoveel kinderen e.d. zie ik er overigens niet zitten.

Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 20:48
door Ennes
VIRM schreef:@Ennes: ik vraag mij dan af wat voor nut zones in de eerste klas dan hebben. Zoveel kinderen e.d. zie ik er overigens niet zitten.

Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D
Het aantal kinderen valt wel mee, tenzij er acties met 1e klas kaarten zijn, dan zitten er soms hele kuddes.

qua zones in de eerste klas zou ik dus inderdaad kunnen denken aan een normale en een stilte zone, de stiltezone voor de alleenwerkende 1e klas reiziger, (en degene die ´smorgens de pest in hebben naar het werkt te moeten en ´s avonds sjaggo zijn omdat ze naar huis moeten) en de reiziger die dus wat meer bataalt om rustiger te zitten (waar voor een groot gedeelte de 1e klas al voor wordt gebruikt) En een normale zone voor samen reizende die b.v. een dagje uit zijn, of een bijeenkomst willen doorspreken enz.

En die reizigers met een 2e klas kaartje in de 1e klas hou je inderdaad, net als reizigers zonder kaartje in de trein, en reizigers met hun poten uhhh voeten op de bank met schoenen of wel braaf de schoenen uit maar wel hun zweet sokken op de tegenoverliggende stoel leggen, en reizigers die hun zooi achterlaten, enz, enz.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 21:49
door VIRM
Een stiltezone in de 1ste klas is wel een goed idee. Maar dan moeten de mensen die de inrichting onterwerpen wel eerst even goed door hebben dat die zones ook duidelijk moeten zijn aangegeven.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 17 jul 2011, 22:12
door Ennes
VIRM schreef:Een stiltezone in de 1ste klas is wel een goed idee. Maar dan moeten de mensen die de inrichting onterwerpen wel eerst even goed door hebben dat die zones ook duidelijk moeten zijn aangegeven.
Helemaal mee eens! zo zou de eerste klas zo wie zo duidelijker aangegeven mogen worden (zoals op de glazen tussendeuren bij de SLT bijvoorbeeld)

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 11:39
door Klaasje

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 11:50
door webguy
Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 11:53
door Caspar
En nu duurt het zeker nog weer eens een half jaar voordat ie ook met reizigers gaat rijden...?