Revisie DDAR
Re: Revisie DDAR
Daar kan je toch niet fatsoenlijk zitten. Die rare plekken liever vandaag dan morgen weg. :pos:
Re: Revisie DDAR
Zit het toilet niet onwijs onhandig ivm de deur? En die deurklinken tussen de coupé's zijn nogal belachelijk. Zou daar liever geen hout zien, maar ook metaal/RVS ofzo. Verder ga ik betwijfelen of die loungehoek in de 1e klasse veel gebruikt gaat worden.
Re: Revisie DDAR
Die hele indeling in de eerste klas is waanzin. Langsbankjes met hoofdsteunen, klapstoelen
Die glazen wandjes direct naast de deuren vind ik ook dom, en dat toilet voor de uitgang is ook lekker handig, doe dan een constructiewijziging en maak die deur smaller.
Die glazen wandjes direct naast de deuren vind ik ook dom, en dat toilet voor de uitgang is ook lekker handig, doe dan een constructiewijziging en maak die deur smaller.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Het toilet zit niet voor de deur, maar voor het raam.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Revisie DDAR
Niet. Bij 2:50 zie je over duidelijk dat het toilet voor de deur is geplaatst, met een triest blauw klapstoeltje aan het uiteinde...Klaasje schreef:Het toilet zit niet voor de deur, maar voor het raam.
For Your Railroad Adventures
Re: Revisie DDAR
En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.
Leren ze het dan echt nooit? (laat maar ik weet het antwoord zelf)
Leren ze het dan echt nooit? (laat maar ik weet het antwoord zelf)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
Treinen zijn ook niet om fatsoenlijk te zitten, ze gelden slechts als parade-paartje van Commercie, onder het mom van kijk eens wat voor iets moois we hebben bedacht ;) Het gaat hoe langer hoe meer elke functionaliteit te buiten.Klaasje schreef:Daar kan je toch niet fatsoenlijk zitten. Die rare plekken liever vandaag dan morgen weg. :pos:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Het idee was bij DDZ toch juist dat de stiltecoupé beneden kwam oorspronkelijk? Wellicht de stiltecoupé verplaatst maar het interieur niet mee verplaatst.Ennes schreef:En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Revisie DDAR
Nee (volgens commercie) stilte en werken is boven, en gezelligheid beneden vandaar ook de onzinnige lounchebanken beneden.Daniel schreef:Het idee was bij DDZ toch juist dat de stiltecoupé beneden kwam oorspronkelijk? Wellicht de stiltecoupé verplaatst maar het interieur niet mee verplaatst.Ennes schreef:En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.
Dat met name 1e klas reizigers vaker beneden zitten, en kinderen graag boven willen zitten, daar hebben we het maar niet over
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
In een VIRM is het in mijn ervaring boven meestal ook drukker, maar dat kan ook door de opstelling komen (in VIRM staan alle stoelen boven in vis-à-vis en beneden staat het meeste in coachopstelling).
Re: Revisie DDAR
in de 2e klas is het boven inderdaad meestal drukker, in de 1e klas is dat vaak juist omgekeerd, en het meest leuke hieraan is dus de stilte coupé met vis-a-vis opstellingen wat uitnodigd om met elkaar te praten als mensen samen reizen.Geert schreef:In een VIRM is het in mijn ervaring boven meestal ook drukker, maar dat kan ook door de opstelling komen (in VIRM staan alle stoelen boven in vis-à-vis en beneden staat het meeste in coachopstelling).
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
Bang voor doorklinkende voetstappen en hakken zeker
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05
Re: Revisie DDAR
Jammer dat die deuren weer zo smal worden. Daar kom je met je bagage nooit fatsoenlijk doorheen. Wanneer leert de NS eens dat niet iedereen 1,60, 50 kg zonder bagage is.
Re: Revisie DDAR
Men zal er wel voor kiezen om een eenduidige struktuur te willen doorvoeren, 1e klas rode stoelen, 2e klas blauwe stoelen, stilte boven etc. Ik denk dat ze hun reizigers onderschatten als ze bang zijn dat de reizigers de stilte zone niet meer kunnen vinden omdat ie bij de Ddar juist beneden zou zijn...Ennes schreef: Nee (volgens commercie) stilte en werken is boven, en gezelligheid beneden vandaar ook de onzinnige lounchebanken beneden.
Dat met name 1e klas reizigers vaker beneden zitten, en kinderen graag boven willen zitten, daar hebben we het maar niet over
Re: Revisie DDAR
Ik zou zeggen: maak 1 rommelbak en de overige 3 'normaal' :").
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Revisie DDAR
Ik zou zeggen maak alle bakken gewoon normaal!Justin schreef:Ik zou zeggen: maak 1 rommelbak en de overige 3 'normaal' :").
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
Hoewel een onderverdeling in 'zones' op zich geen slecht idee is, vraag ik mij uberhaupt af of de meeste reizigers zich hier van aan zullen trekken, ongeacht de indeling van zo'n verdieping.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR
Het idee van zone´s is inderdaad leuk, alleen het werkt niet in de praktijk, zeker niet in de 2e klas. In de eerste klas kan ik me er nog wat bij voorstellen (tenzij er allerlei acties met 1e klas kaartjes zijn, waar mensen "gezellig" samen gebruik van maken)VIRM schreef:Hoewel een onderverdeling in 'zones' op zich geen slecht idee is, vraag ik mij uberhaupt af of de meeste reizigers zich hier van aan zullen trekken, ongeacht de indeling van zo'n verdieping.
(nu ga ik er zeker een aantal voor het hoofd stoten)
zeker in de randstad ligt de gemiddelde tijd die men in de trein zit vaak niet zo hoog, ik zou zeggen wil je rustig zitten, betaal dan voor de eerste klas, en ga lekker rustig tussen die uitgestreken zure 1e klas gezichten zitten, die zelfs te besodemieterd zijn om goede dag terug te zeggen als je om een vervoersbewijs vraagt.
En hou de 2e klas gewoon normaal openbaar vervoer, waar je gezamenlijk met anderen reist, wat ongetwijfeld geluid met zich mee brengt.
En anders is er als optie altijd nog de Auto, brommer, fiets, autopet, of de benenwagen.
Men klaagt aan de ene kant dat mensen steeds egoistischer en/of individueler gaat worden, en dat er meer contact met anderen zou moeten zijn, en aan de andere kant stimuleren we op alle mogelijke manieren dat we geen woord met onde medeburgers zullen wisselen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
@Ennes: ik vraag mij dan af wat voor nut zones in de eerste klas dan hebben. Zoveel kinderen e.d. zie ik er overigens niet zitten.
Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D
Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR
Het aantal kinderen valt wel mee, tenzij er acties met 1e klas kaarten zijn, dan zitten er soms hele kuddes.VIRM schreef:@Ennes: ik vraag mij dan af wat voor nut zones in de eerste klas dan hebben. Zoveel kinderen e.d. zie ik er overigens niet zitten.
Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D
qua zones in de eerste klas zou ik dus inderdaad kunnen denken aan een normale en een stilte zone, de stiltezone voor de alleenwerkende 1e klas reiziger, (en degene die ´smorgens de pest in hebben naar het werkt te moeten en ´s avonds sjaggo zijn omdat ze naar huis moeten) en de reiziger die dus wat meer bataalt om rustiger te zitten (waar voor een groot gedeelte de 1e klas al voor wordt gebruikt) En een normale zone voor samen reizende die b.v. een dagje uit zijn, of een bijeenkomst willen doorspreken enz.
En die reizigers met een 2e klas kaartje in de 1e klas hou je inderdaad, net als reizigers zonder kaartje in de trein, en reizigers met hun poten uhhh voeten op de bank met schoenen of wel braaf de schoenen uit maar wel hun zweet sokken op de tegenoverliggende stoel leggen, en reizigers die hun zooi achterlaten, enz, enz.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Revisie DDAR
Een stiltezone in de 1ste klas is wel een goed idee. Maar dan moeten de mensen die de inrichting onterwerpen wel eerst even goed door hebben dat die zones ook duidelijk moeten zijn aangegeven.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR
Helemaal mee eens! zo zou de eerste klas zo wie zo duidelijker aangegeven mogen worden (zoals op de glazen tussendeuren bij de SLT bijvoorbeeld)VIRM schreef:Een stiltezone in de 1ste klas is wel een goed idee. Maar dan moeten de mensen die de inrichting onterwerpen wel eerst even goed door hebben dat die zones ook duidelijk moeten zijn aangegeven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...
Re: Revisie DDAR
En nu duurt het zeker nog weer eens een half jaar voordat ie ook met reizigers gaat rijden...?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten