Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Geert »

Nou ja, ik lijk ook niet erg meer op de foto vind ik zelf :mrgreen:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door tsov »

In 2014 volgens mij helemaal niet meer :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
yannick
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 23:54

OV Chipkaart activatie

Bericht door yannick »

Hallo allemaal,

Dit zal vast niet de eerste OV Chipkaart topic zijn hier op dit forum, maar ik kon nergens antwoord vinden op mijn vraag:

Ik beschik sinds begin 2009 over een OV studenten chipkaart welke ik voor 2010 nog niet eerder gebruikt had, 5 januari 2010 ben ik vervolgens naar een activatie-apparaat gegaan op Breda Station om het doordeweeks actief te maken. Op dit apparaat kreeg ik te zien dat er geen bestellingen voor mij klaar stonden, oke raar.
Vervolgens ben ik naar de trein gegaan en heb ik gewoon kunnen inchecken bij een OV-paal wat geen enkel probleem opleverde, ook bij controle door de conducteur was alles oke.

Alleen nu las ik vandaag dat t/m 1 februari er maar een tijdelijk 'iets' op je pas actief is waardoor ik kon reizen, klopt dit? Of moet ik nog een actie ondernemen mbt mijn OV studenten chipkaart? Dit aangezien ik gewoon kon reizen?(Al ben ik wel vergeten uit te checken bij het uitstappen maar dat terzijde)

Bedankt,
Groeten Yannick
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV Chipkaart activatie

Bericht door Suus »

Ga nog eens naar zo'n automaat, en kijk bij bestellingen ophalen of er nu wel wat gebeurt.

Je kan altijd bij een kaartautomaat controleren of de definitieve producten er al opstaan door bij een kaartautomaat met roze sticker naast het logo bovenaan je kaart op de lezer te leggen. Vervolgens kies je voor producten bekijken. Er zouden als alles goed is gegaan twee onbekende producten geldig tot 2030 op de kaart moeten staan.

Werkt dat nu allemaal niet, dan moet je even 0900-6655444 bellen, die kunnen het probleem wellicht oplossen. Er moet namelijk wel voor 31 januari een nieuw product op je kaart, want de huidige (die al op de kaart stonden toen je hem kreeg toegezonden) vervallen per 1 februari.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
yannick
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 23:54

Re: OV Chipkaart activatie

Bericht door yannick »

Bedankt voor je antwoord, ik zit tot 5 februari in het buitenland dus voor die tijd kan ik helaas niet langs bij een dergelijke automaat. Dus dan zal ik het 0900-nr bellen, bedankt :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Meltrain »

Gisteren weer een opmerkelijke gebeurtenis in lijn 25: de conducteur controleert alle OV-Chipkaarten met zijn 'scanner', maar bij de SOV-C's was alleen tonen voldoende en scande hij het niet. :?
Overigens had ik wel ingecheckt hoor. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Justin »

Hmmm, ik ben de afgelopen week 0x gecontroleerd, ook gewoon met in- en uitchecken. Ook gewoon volledige trajecten (had weer een streepje erbij voor Asd-Ddr van de week...).

Wat medestudenten vinden het onnodig (ook in de GVU bus 11/12) om in en uit te checken. Ze zijn bang dat ze het vergeten... Ik zeg dan maar dat je het gewoon moet doen, dan wen je er vanzelf wel aan... luierds...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Bastiaan »

Leuk, de chipkaart doet het nog niet op Q-liner 315, daar kwam ik vandaag achter. Alleen pas bij het uitchecken, want toen was de boel ineens buiten dienst en kreeg ik van de chauffeur te horen dat ik niet in had mogen checken. Dat had ik toch moeten weten, want daar had ik immers bericht van gehad. Maargoed, hij wilde mij wel "matsen" door het systeem eventjes in te schakelen, maar de kans was groot dat ik dan heel veel geld kwijt zou zijn. Gelukkig heb ik een weekendabbonnement, dus het reizen kostte mij sowieso niets.

Toen ik instapte stond er gewoon "In-/uitchecken" op de lezer, ook geen foutmelding bij het inchecken, óók geen waarschuwing erbij dat de apparatuur het nog goed deed en ook de chauffeur (een andere, want er was onderweg gewisseld) zei er niets van toen ik mijn kaart voor de lezer hield. En als ik toch in check, er vanuit gaande dat het systeem overal bij Connexxion werkt, dan is het zeker mijn eigen schuld :? Schakel de boel dan gewoon uit ...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Meltrain »

Justin schreef: Wat medestudenten vinden het onnodig (ook in de GVU bus 11/12) om in en uit te checken. Ze zijn bang dat ze het vergeten... Ik zeg dan maar dat je het gewoon moet doen, dan wen je er vanzelf wel aan... luierds...
In de trein check ik zelden in, omdat dat ook door NS is aangeraden.
Voor de rest: waar inchecken mogelijk is, doe ik dat ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Ruim een derde van studenten heeft reisproducten opgehaald

Bericht door Chauf21 »

Ruim een derde van studenten heeft reisproducten opgehaald
Geplaatst op: maandag 18 januari 2010 08:33
Laatst bijgewerkt: maandag 18 januari 2010 08:35


Van de 650.000 studenten hebben 240.000 studenten tot op heden hun officiële reisproduct opgehaald. Om grote drukte aan het einde van de maand te vermijden worden alle studenten opgeroepen hun reisproduct snel op te halen bij één van de 1.200 ophaalpunten in Nederland.
Om de studenten goed te bereiken met deze oproep worden door de samenwerkende vervoerders extra acties en middelen ingezet.
Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

Hoe rijmt dit met een zelfde artikel op Nu.nl dat ruim 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet hebben opgeladen. Vorige week waren het er nog 166.000 die het wel hadden gedaan, dus ergens krijg ik het idee dat iemand hier heel hard met cijfers aan het goochelen is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Chauf21 »

1/3 die het wel heeft opgehaald is natuurlijk gelijk aan 2/3 dat het nog niet heeft opgehaald ;)
Daarnaast vind ik de dringende toon van dit bericht wat opmerkelijk. Hetzelfde bedrijf roept immers studenten op om hun producten gespreid op te halen. En als je de voorgeschreven ophaalperiodes bekijkt, zie je dat het eigenlijk heel logisch is dat nu iets meer dan een derde hun producten heeft opgehaald...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Fles »

Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart maandag.

''Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig'', aldus een woordvoerder. ''Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden.''

Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf maandag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.
Ziet er niet echt uit alsof men de boel onder controle heeft :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Daniel »

''Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden.''
Ehm, die waren er toch nu ook al... deels door slechte spreiding over de ophaalpunten weliswaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:Daarnaast vind ik de dringende toon van dit bericht wat opmerkelijk. Hetzelfde bedrijf roept immers studenten op om hun producten gespreid op te halen. En als je de voorgeschreven ophaalperiodes bekijkt, zie je dat het eigenlijk heel logisch is dat nu iets meer dan een derde hun producten heeft opgehaald...
Precies, dat is exact wat ik dacht toen ik dit vanmorgen op de radio hoorde. Eerst is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat iedereen tegelijk op gaat halen (er hing zelfs een briefje met "Beste studenten, je kunt nog tot eind januari je kaart activeren" bij de automaten) en nu moet iedere student z.s.m. zijn kaart activeren? Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kaart geactiveerd heb...

Overigens stonden er vanmorgen twee mensen met grote sandwichborden in de traverse tussen Utrecht Centraal en Hoog Catharijne, met daarop de mededeling dat studenten echt zo snel mogelijk hun kaart moesten activeren en blabla. Het zag er erg koddig uit in ieder geval.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Frank »

Vandaag voor het eerst gecontroleerd door NS sinds ik de studenten OV heb:
"Je moet je producten nog wel even ophalen bij de Primera of de AH to Go"
> "Heb ik al gedaan"
"Hier staat van niet"
> "Toch heb ik het al gedaan"
"Ik kan ze niet zien"
EInde gesprek; conducteur liep door.

Dus toch maar naar Primera; als ik reisproducten wil ophalen geeft scherm weer: "reisproducten ophalen mislukt". Mevrouw achter de balie: "Het lukt zeker niet". Zal wel defect geweest zijn ofzo.

Dus maar even gebeld met het servicenummer; na ongeveer een kwartier wachten m'n verhaal uitgelegd.
"Dat is vreemd, wat is je nummer?"
> "blabla"
"Hij staat er wel netjes op"

Dat dacht ik nou ook. Ga morgen maar langs een NS balie, dat advies werd me gegeven. Verder blijft het een faalsysteem :( .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Fles »

tof. Gaat hem helemaal worden die OVC. Can't wait. :?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door M57 »

Ik heb ook al een paar keer een chipkaart uitgelezen die niet geactiveerd leek, maar het volgens de student wel was.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Ruim een derde van studenten heeft reisproducten opgehaald

Bericht door AppleMoose »

Chauf21 schreef:Ruim een derde van studenten heeft reisproducten opgehaald
Geplaatst op: maandag 18 januari 2010 08:33
Laatst bijgewerkt: maandag 18 januari 2010 08:35


Van de 650.000 studenten hebben 240.000 studenten tot op heden hun officiële reisproduct opgehaald. Om grote drukte aan het einde van de maand te vermijden worden alle studenten opgeroepen hun reisproduct snel op te halen bij één van de 1.200 ophaalpunten in Nederland.
Om de studenten goed te bereiken met deze oproep worden door de samenwerkende vervoerders extra acties en middelen ingezet.
Lees verder
Ja. Dat was ik vandaag van plan, ware het niet dat het ophaalgeval al de hele dag niks deed...
*Ophalen product mislukt* kreeg ik te zien.

Topsysteem :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Geert »

Nadat studenten eerder werden opgedrongen om vooral niet eerder dan de geplande datum hun kaart te activeren (ik zag vanavond op station Arnhem nog een lichtkrant waar netjes alle achternaamletters+ophaalperiodes werden vermeld), is het sinds vandaag ineens in de mode om alle studenten op te jutten en ze zo snel mogelijk hun kaart te laten activeren? Voor buitenstaanders rijst meteen het beeld op van luie studenten die dat ding niet willen activeren, terwijl in de werkelijkheid de apparatuur niet meewerkt, er lange rijen staan voor oplaadpunten en ze bovendien een maand lang het advies kregen om te wachten met opladen (op basis van je achternaam). :?

Vanavond, station Ede-Wageningen.
"Reist u met de ov-chipkaart? Vergeet dan niet in- en uit te checken."
"Reis je met de studenten ov-chipkaart? Activeer deze dan zo snel mogelijk bij een ophaalautomaat."
"De ov-chipkaart is niet geldig op de Valleilijn tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Een studentenkaart is wel toegestaan."

- zucht - :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Daniel »

Na vele dagen met massaal incheckende studenten waren het er vandaag ineens weer velen die de oude OV toonden in Qliner 388... opvallend, zo groot is Noordeloos nu ook weer niet. Maar dat kleine dorpje heeft veruit de grootste hoeveelheid instappende studenten ri. Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Justin »

Vreugde joh :\. Nochthans gaat het hier nog wel oke, hoop ik.

Zag vandaag de sandwichmensen op de Uithof al rondlopen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Daniel »

Ik kwam dat duo vanmiddag ook al op Utrecht Centraal tegen. 't zijn ook niet bepaald kleine bordjes zeg en de rij voor de vier afhaalautomaten was onverminderd lang.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Justin »

Ik heb er drie gezien :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ardan »

Vanavond met Joshua en --Stefan-- een slagje Purmerend gemaakt met bus 100. Op de heenweg ging alles prima wat het checken betreft. Alleen gigantische file tot aan Het Schouw, maar dat is orde van de dag. Bij Tramplein de bus uit, ergens geprobeerd een hapje te scoren, maar ja, het bruisende centrum van Purmerend is al dicht om half 7. Ben er nu overigens wel achter dat Purmerend ook nog een binnenstad heeft, ik dacht altijd dat het een soort Almere was. Op de terugweg konden we ook prima inchecken, maar toen we bij de Hendrikkade eruit wilden, konden we niet meer uitchecken. De chauffeuse kon ons zo gauw ook niet helpen, ze raadde ons aan terug te gaan naar Tramplein om de transactie te laten repareren bij de Arrivastore. We stapten uit en liepen verder, maar toen kwam de bus weer langszij zetten en de chauffeuse liet ons weer instappen, 'want ik start het systeem even opnieuw op, misschien dat jullie zo op het busplatform wel uit kunnen checken'. Eenmaal op het busplatform lukte het nog steeds niet. Iedereen de bus uit, en er was nog iemand die ook niet kon uitchecken. We stonden met zijn vieren bij de voordeur, de chauffeuse probeerde nogmaals het systeem op gang te krijgen. Onderwijl stapten wij even uit om nieuwe passagiers erin te laten, waarbij de chauffeuse telkens zei 'NIET proberen in te checken, systeem werkt niet!' Na veel vijven en zessen konden we toch nog uitchecken. Wat een gedoe allemaal zeg.
Toch: hulde voor de chauffeuse die er zoveel moeite voor deed om ons te helpen! *O* :D
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten