Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Jurjen »

Op Utrecht Centraal staan er zelfs 3 nu voor de to go (tenminste, dat heb ik me laten vertellen door de Winkelmanager, morgen ga ik het zelf zien). Overigens heb ik me ook laten vertellen dat je op vertoon van je ov chipkaart je naturel croissantje geen 1,00 euro kost maar 0,50 euro bij AH to go (Utrecht Centraal). Waarom weet ik niet, en onder voorbehoud van onjuistheden, maar again: morgen ga ik zelf maar eens kijken. Moet toch werken van 8 tot 17 uur...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Jurjen schreef:Op Utrecht Centraal staan er zelfs 3 nu voor de to go (tenminste, dat heb ik me laten vertellen door de Winkelmanager, morgen ga ik het zelf zien). Overigens heb ik me ook laten vertellen dat je op vertoon van je ov chipkaart je naturel croissantje geen 1,00 euro kost maar 0,50 euro bij AH to go (Utrecht Centraal). Waarom weet ik niet, en onder voorbehoud van onjuistheden, maar again: morgen ga ik zelf maar eens kijken. Moet toch werken van 8 tot 17 uur...
Vanmorgen stonden er 2.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daniel »

Vanmiddag nogsteeds twee, maar wellicht was de manager in de war want nummer drie bevindt zich bij de AH to Go in de Jaarbeurstraverse (en daar zijn de rijen een stuk korter)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Maar als nou de helft van de studenten even een trapje af lopen en naar de GVU informatiekiosk gaan daar staan ook 2 AVMs met geen rij.
Vanmorgen toen ik in Utrecht was dan, en toen stond er al wel een rij van circa 15 personen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door reisthijs »

Jurjen schreef:Op Utrecht Centraal staan er zelfs 3 nu voor de to go (tenminste, dat heb ik me laten vertellen door de Winkelmanager, morgen ga ik het zelf zien)
Ik was rond 18:00 in de stationshal en er stonden nu inderdaad drie van die gele kastjes. En er was een wachtrij uitgezet met die paaltjes die normaal bij de NS-loketten staan. Met aan die paaltjes A4' tjes met de mededeling dat studenten nog tot 31 januari de tijd hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Justin »

Wordt steeds leuker dus... Vraag me af hoe het er op andere stations aan toe gaat.

Overigens hadden ze bij dezelfde AH2GO op Ut wel een sandwich+sap actie, waarbij de sap gratis was. Is wel aan te raden eigenlijk :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:
Jurjen schreef:Op Utrecht Centraal staan er zelfs 3 nu voor de to go (tenminste, dat heb ik me laten vertellen door de Winkelmanager, morgen ga ik het zelf zien)
Ik was rond 18:00 in de stationshal en er stonden nu inderdaad drie van die gele kastjes. En er was een wachtrij uitgezet met die paaltjes die normaal bij de NS-loketten staan. Met aan die paaltjes A4' tjes met de mededeling dat studenten nog tot 31 januari de tijd hebben.
Vanmiddag ook :). Jurjen overigens niet aan het werk gezien rond kwart voor vijf ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

Inmiddels zijn er al 166.000 Studentenkaarten geactiveerd, dat komt neer op ongeveer 25% van alle studentenkaarten die in omloop zijn. Het lijkt goed op gang te komen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Jurjen »

Geert schreef: Vanmiddag ook :). Jurjen overigens niet aan het werk gezien rond kwart voor vijf ;-)
Zal ik toevallig net even achter geweest zijn. ;-)

Mocht er binnenkort nog een rij staan bij de to go Utrecht, ik ontdekte laatst dat bij 'Kiosk Smorenburg', dat is net voorbij de trappen naar het stadsbusstation, ook een OV Chippaal staat. :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Geert »

En bij de GVU-kiosk staan volgens mij ook twee AVM's. Maar ja, de AH 2 Go is zo lekker centraal he ;)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Precies de meeste studenten kijken niet verder dan hun neus lang is en gaan in de rij staan terwijl als ze een roltrap af lopen er nog ophaalautomaten staan. En dan heb je dat wat luxere versie ook nog :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

Als ik de foto moet geloven is er vandaag bij de AH to Go op Utrecht CS een vierde automaat bijgeplaatst :shock:

http://www.nufoto.nl/fotos/128792/stude ... aart-.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ruben »

Of 1 vervangen van ellende :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Stephan »

Iemand enig idee of je de OV-fiets nog activeren op deze nieuwe studentenkaart. Op die oude groene kaart lukte dat nog, maar de chipkaart kent geen 10- cijferig nummer..

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Geert »

Kun je de oude kaart daar niet gewoon voor blijven gebruiken? Neem aan dat men die gewoon nog scant (maar heb al een tijdje niet meer ge-OV-fietst). Sowieso staat er een 10-cijferig nummer met barcode op de achterkant (rechtsonder), die kun je ook gebruiken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Stefan »

Op de 'nieuwe' kaart zit volgens mij geen barcode.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Stefan schreef:Op de 'nieuwe' kaart zit volgens mij geen barcode.
De studenten OV-chipkaart die ik heb heeft er wel één. Net als de NS voordeelurenabbonementen.
Mijn moeder heeft een persoonlijke OV-chipkaart van Arriva, maar die heeft geen barcode.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

Er zijn twee generaties van de Studentenkaart in omloop. Eentje met een witte achterkant met een magneetstrip achtige iets en een kaart met een gele gestandaardiseerde achterkant. Er is ook nog een verschil tussen de voorkanten, volgens mij heeft het iets met het logo in de rechteronderhoek te maken.

Dan hebben we nog een verschil binnen de eerste generatie, namelijk kaarten die uitgingen dat 1 januari 2010 de chipkaart het enige vervoersbewijs zouden zijn, en met een product dat daarop is ingesteld, en kaarten waar dat al niet meer haalbaar was (gedurende 2009 dus), en die hebben een tijdelijk product geldig tot eind december 2012. De kaarten met producten tot 31 december 2009 waren vooral verspreid bij studenten in Rotterdam of die in Rotterdam ingeschreven waren.

En als we dan toch aan het samenvatten zijn:

De mensen met een product tot het einde van 2009 hebben een brief gekregen dat ze bij de NS een tijdelijk product konden afhalen. Dat klopte niet, en de NS stuurde al die mensen door naar de RET. De RET was hier niet of niet goed van op de hoogte, wat een hoop gefrustreerde studenten opleverde en ook heel wat frustraties bij de mensen die bij de RET werken.

Tweede probleem was het zeer slecht gecommuniceerde uitstellen van het oplaadcircus, waarbij maandag door een woordvoerder van TLS in de Sp!ts met droge ogen werd beweerd dat dit allemaal al de bedoeling was, om de druk op de ketel te houden bij de studenten. Bij de rest van het land komt dat vooral over als een blunder met de technologie en de communicatie.

En dan hebben we nog het verschil tussen oplaadpunten en afhaalpunten. Dat is niet duidelijk verteld en het is ook niet vreemd te noemen dat de mensen die bij de NS werken horendol worden, want die horen niets anders dan vragen, klachten en tegenstrijdige berichten.

Ik heb het geprobeerd een beetje neutraal te brengen, maar over het geheel moet ik zeggen dat dit nu niet een fantastisch goed georganiseerd project lijkt te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door webguy »

Ik heb een kaart van 'na rotterdam', en die heeft rechtsonderin een OCW logo en op de achterkant een magneetstrip en een barcode en bovenin op de achterkant iets van 09-08...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ruben »

Exact deze heb ik ook, na Rotterdam. Reisproducten warden dan ook geldig tot 2012. Overigens is nog een verschil in de voorkant dat de nieuwere een wat donkerder blauw heeft.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

webguy schreef:Ik heb een kaart van 'na rotterdam', en die heeft rechtsonderin een OCW logo en op de achterkant een magneetstrip en een barcode en bovenin op de achterkant iets van 09-08...
Die zijn tot begin november 2009 verstrekt, daarna is de tweede generatie gekomen met die gele achterkant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Joshua »

Waarom is er gekozen voor een nieuwe achterkant en wat zijn de voor/nadelen ten opzichten van de andere?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ruben »

De eerste achterkant is nou niet echt een juweeltje. Er staat wat gewawwel over de voorwaarden van Translink Systems B.V. en dat is het dan ook wel weer. Zo vlak voor november zal er wel een marketinghupseltje langs zijn gekomen die vond dat de achterkant mooier moest. Voordelen/nadelen lijken me nogal overdreven, de kaart doet nog hetzelfde hoor. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

De eerste generatie kaarten zijn gemaakt door de IB-Groep, de nieuwe generatie kaarten worden gemaakt door TransLink zelf en hebben daardoor de generieke achterkant gekregen, zoals die te zien is op deze pagina: https://www.ov-chipkaart.nl:443/webwink ... aanvragen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ruben »

De generieke achterkant zonder foto neem ik aan, sinds die toch op de voorkant is gebleven?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten