Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Geplaatst op: donderdag 14 januari 2010 15:48
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 januari 2010 15:49
De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 14 januari 2010 15:48
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 januari 2010 15:49
De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
Lees verder
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Ja, hoi. Op welk formulier kan ik een verzoek om restitutie in dit kader indienen?Behalve verzoeken om geld terug te geven aan reizigers die grote vertragingen opliepen, gaat de NS ook kijken naar verzoeken van abonnementhouders.
Het gaat dan om abonnementhouders die gemotiveerd aangeven dat zij een bepaalde reis wilden maken, die ze door het negatieve reisadvies niet hebben gemaakt.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Wie heeft Rover omgekocht? :?
Als ik me trouwens niet vergis is de regeling geld-terug-bij-vertraging ooit ook voorgelegd aan de consumentenorganisaties (inclusief Rover dus). Rover was dus op de hoogte van de 'overmacht'-bepaling. In die bepaling staat ook allang extreem weer als voorbeeld, dus waarom dat nu opeens aan de geschillencommissie moet worden voorgelegd is een raadsel.
Als ik me trouwens niet vergis is de regeling geld-terug-bij-vertraging ooit ook voorgelegd aan de consumentenorganisaties (inclusief Rover dus). Rover was dus op de hoogte van de 'overmacht'-bepaling. In die bepaling staat ook allang extreem weer als voorbeeld, dus waarom dat nu opeens aan de geschillencommissie moet worden voorgelegd is een raadsel.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Simpel natuurlijk. Dit was namelijk geen extreem weer.Wubbo schreef:Wie heeft Rover omgekocht? :?
Als ik me trouwens niet vergis is de regeling geld-terug-bij-vertraging ooit ook voorgelegd aan de consumentenorganisaties (inclusief Rover dus). Rover was dus op de hoogte van de 'overmacht'-bepaling. In die bepaling staat ook allang extreem weer als voorbeeld, dus waarom dat nu opeens aan de geschillencommissie moet worden voorgelegd is een raadsel.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
De dagen waarop het flink sneeuwde zijn wel extreem weer, maar de dagen erna is als paniekreactie een nooddienstregeling gereden. Juist op die dagen was het geen extreem weer en kun je je niet beroepen op overmacht lijkt mij.Wubbo schreef:Wie heeft Rover omgekocht? :?
Als ik me trouwens niet vergis is de regeling geld-terug-bij-vertraging ooit ook voorgelegd aan de consumentenorganisaties (inclusief Rover dus). Rover was dus op de hoogte van de 'overmacht'-bepaling. In die bepaling staat ook allang extreem weer als voorbeeld, dus waarom dat nu opeens aan de geschillencommissie moet worden voorgelegd is een raadsel.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
overmacht is iets anders dan een extreem slechte voorbereiding op iets minder dan optimaal weer. :neg:
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Over slechte voorbereidingen gesproken: Ik zat net RTL Nieuws te kijken met een uitgebreid item over Prorail, die hebben enorm geblunderd en we hebben de grote chaos dus grotendeels aan Prorail te danken. Dat blijkt uit interne logboeken en meldingen die RTL in bezit heeft. Zo hadden ze op diverse emplacementen zoals Den Haag HS gewoon de wisselverwarming niet ingeschakeld, geen wonder dat alles vastloopt. Bert Klerk van Prorail geeft het ook toe en neemt de schuld op zich. Ik mag hopen dat heel Nederland het heeft gezien en dat ook de politiek er eens wat aan gaat doen.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Die uitgeschakelde wisselverwarming op Den Haag HS was hier al eens eerder gemeld door iemand. Meen me te herinneren dat dat was omdat er binnenkort onderhoud aan moest plaatsvinden, lijkt me toch ook iets wat je juist voor de winter moet doen dan weet je tenminste redelijk zeker dat 't gaat werken als dat nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Reiziger Ddrs schreef:Die uitgeschakelde wisselverwarming op Den Haag HS was hier al eens eerder gemeld door iemand. Meen me te herinneren dat dat was omdat er binnenkort onderhoud aan moest plaatsvinden, lijkt me toch ook iets wat je juist voor de winter moet doen dan weet je tenminste redelijk zeker dat 't gaat werken als dat nodig is.
Jamaarjamaar, volgens de NORM was het op 17 december nog geen winter
Dus Prorail valt niets te verwijten
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
De winter viel vroeg dit jaar. Het kan toch niet zo zijn dat ze van complete emplacementen de wisselverwarming vergeten aan te sluiten en vervolgens uit nood 2 mannetjes het spoor in sturen. Ik heb met grote ogen die logboeken zitten lezen. RTL kwam zelfs met een nieuwe term: Treininfarct Ik zou het item het liefs hier willen plaatsen, maar volgens mij zit er copyright op RTL Nieuws.nl.
Laatst gewijzigd door Dexter op do 14 jan 2010, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Prorail klaagt weergoden aan
UTRECHT - Spoorbeheerder Prorail heeft vandaag de weergoden aangeklaagd, vanwege de vroege inval van de winter dit jaar. Hierdoor waren niet alle werkzaamheden om het Nederlandse spoorwegnet winterklaar te maken tijdig afgerond, wat resulteerde in grote problemen. Vele treinen waren vertraagd of werden opgeheven en op enkele dagen gaf de NS zelfs een negatief reisadvies af.
UTRECHT - Spoorbeheerder Prorail heeft vandaag de weergoden aangeklaagd, vanwege de vroege inval van de winter dit jaar. Hierdoor waren niet alle werkzaamheden om het Nederlandse spoorwegnet winterklaar te maken tijdig afgerond, wat resulteerde in grote problemen. Vele treinen waren vertraagd of werden opgeheven en op enkele dagen gaf de NS zelfs een negatief reisadvies af.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
ik zoek me de tandjes naar die linkjes Dex, waar staat dat spul allemaal?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Inmiddels hier
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
De discussie over Prorail is afgesplitst en samengevoegd naar dit topic: ProRail veroorzaakte problemen spoor.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Goed. Ik begrijp dat we voor de restitutie de gebruikelijke GtbV formulieren dienen te gebruiken? Dan stuur ik m'n pa even langs een loket vanmiddag :)
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6468
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Met een gewoon GtbV formulier krijg ik dus geen geld terug. Omdat er overal twee treinen per uur reden en je dus niet meer dan een half uur vertraging kon hebben tussen Rotterdam en Delft en ik pas na een uur geld terug krijg met m'n abonnement. En dat terwijl ik er toch genoeg ellende van ondervonden heb. Toch maar gewoon een brief schrijven dan?
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Nou, wel. Ik moest thuisblijven van NS namelijk. 1440 minuten vertraging. Volgende dag weer.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
op NS.nl is niks te vinden, maar op Rover.nl staat
Dat zou dus duiden op toch een brief schrijven. Lekker vaag geregeld allemaal weer. Wel aangeven over te gaan tot restitutie, maar hoe je daar dan als reiziger voor in aanmerking kunt komen zoek je maar lekker zelf uitNS heeft ROVER deze week aangegeven uit coulance verzoeken tot Geld Terug bij Vertraging (GTBV) over deze periode ook te behandelen. ROVER heeft hier positief op gereageerd. Reizigers die in december tijdens het negatieve reisadvies grotere vertragingen opliepen, ontvangen na een verzoek bij NS hun geld in lijn met de GTBV-regeling terug. Verder zegt NS dat zij verzoeken van abonnementhouders die bij NS gemotiveerd aangeven dat zij een concrete reis hebben willen maken, maar deze door het negatieve reisadvies niet hebben gemaakt, individueel beoordeelt.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Wow! Als je dat allemaal vergoed krijgt, ben je gelijk binnen! *Ka-ching!* *O*Fles schreef:1440 minuten vertraging. Volgende dag weer.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Kan beter... ik heb 'n reis een week uitgesteld door alle problemen. Dat zijn dus 10.080 minuten vertraging plus nog een +30 op die bewuste dag
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Dus nooooooit meer klagen over die vertragingen hier, want jullie spinnen er eigenlijk gewoon gouden garen bij. :D Of dacht je soms dat ik ook geld terug kreeg bij vertraging? (Tenzij ik een overurenkaartje schrijf natuurlijk...)
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Dexter schreef:Wow! Als je dat allemaal vergoed krijgt, ben je gelijk binnen! *Ka-ching!* *O*Fles schreef:1440 minuten vertraging. Volgende dag weer.
? 60 minuten of meer is de hoogste categorie hoor
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Alleen bij binnenlands treinverkeer.
Internationaal is wel meer ;)
Internationaal is wel meer ;)
3 0 7 9
Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger
Hmm, mooi. Levert mijn uitje Leeuwarden - Boxtel v.v. toch nog wat op, zowel heen als terugrichting +60 opgelopen. Heen 4,5u, terug zelfs 6,5 uur overgedaan. Het kan normaal in 3u09minuten..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten