Weet iemand hier het antwoord op?Scordalus schreef:BAS! Weet jij het verhaal achter plan V nummer 929, mn vriendin zat er vanochtend in en ze zei dat het een paars/roze interieur had :o google levert bij mij niks op :o
Vraag over Plan V stel 929
Vraag over Plan V stel 929
Op mijn geliefde onzin werd aan mij de volgende vraag gesteld;
Laatst gewijzigd door deadlock op wo 09 apr 2008, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vraag over Plan V stel 929
hij loopt in de dienst Roermond-Maastricht Randwyck trouwens!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vraag over Plan V stel 929
Er is er inderdaad een met een paars interieur, in tegenstelling tot het blauwe van de overige plan V's. Rond 2000 zijn ze bij een revisie vernieuwd, maar ik weet niet waarom deze afwijkend is. Volgens mij zijn de 900-serie overigens super plan V's, die opgevoerd zijn, waarbij men hogere slijtage aan de motoren op de koop toe genomen heeft.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Bedankt!Dubbele P schreef:Er is er inderdaad een met een paars interieur, in tegenstelling tot het blauwe van de overige plan V's. Rond 2000 zijn ze bij een revisie vernieuwd, maar ik weet niet waarom deze afwijkend is. Volgens mij zijn de 900-serie overigens super plan V's, die opgevoerd zijn, waarbij men hogere slijtage aan de motoren op de koop toe genomen heeft.
Zijn dat die bakken waarbij de hoogste parallelstand weer geactiveerd is?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vraag over Plan V stel 929
Dat zijn niet alle 900'ers, de laatste zoveel. Die zijn opgevoerd om de dienstregeling op Zwolle-Emmen te kunnen rijden.Dubbele P schreef:Volgens mij zijn de 900-serie overigens super plan V's, die opgevoerd zijn, waarbij men hogere slijtage aan de motoren op de koop toe genomen heeft.
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46
Re: Vraag over Plan V stel 929
Zijn dat de stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht - Geldermalsen? Waarbij uit de cabine gesleuteld kan worden?
Is het onderstaand interieur? (want het is wel anders dan het blauwe, maar er zijn er wel meerdere treinstellen met onderstaand interieur...)
Edit: excuses voor het niet-kantelen van de foto. Ga het niet alsnog doen, want mijn internet is nogal brak momenteel waardoor dat me te lang duurt.
Is het onderstaand interieur? (want het is wel anders dan het blauwe, maar er zijn er wel meerdere treinstellen met onderstaand interieur...)
Edit: excuses voor het niet-kantelen van de foto. Ga het niet alsnog doen, want mijn internet is nogal brak momenteel waardoor dat me te lang duurt.
Re: Vraag over Plan V stel 929
De stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht-Geldermalsen zijn 901-915 (Wubbo weet daar alles van ;)), inderdaad ooit eens geschikt gemaakt voor eenmansbediening. Die moet je dus NIET verwarren met de Super V's die voor Zwolle-Emmen aangepast zijn.Linkerspoor schreef:Zijn dat de stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht - Geldermalsen? Waarbij uit de cabine gesleuteld kan worden?
Re: Vraag over Plan V stel 929
Oh neej! De foto is niet gekanteld :eek:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vraag over Plan V stel 929
Die Super-V's of Turbo-V's zoals ze liefkozend worden genoemd ;) zijn overigens de stellen 936-965.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Ik heb even gekeken, maar er is niets bijzonders aan V'tje 929. Het paarse interieur hebben alle hoge stelnummers (921-965), maar omdat de hoogste nummers veel rond Zwolle rijden zie je minder V'tjes met paars interieur elders in het land (hier in Limburg moeten we het vaak doen met de oudste stellen van de serie 400 ).
Re: Vraag over Plan V stel 929
Deadlock, je zou ze ook tegen kunnen komen in de 3700 (zwolle-nijmegen) daar rijden ze ook nog wel eens. Een vaste reiziger verwelkomt iedereen in de coupe als hij een van deze V's treft met de woorden: "Welkom in het lijkenhuis, het is net zo'n uitvaartcentrum". Ook een manier om de coupe binnen te komen
Re: Vraag over Plan V stel 929
Haha. Lachen :d Ben ik nog nooit tegengekomen en ik zie steeds minder en minder plan V hier. Blijkbaar kunnen ze ergens anders IRM en vooral VIRM wel missen :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vraag over Plan V stel 929
In de 3700 rijden er van de 6 setjes, 4 met VIRM-VI en 2 met Mat64. Dat was in ieder geval tot het wijzigingsblad van 7 april zo, daarna zou er mogelijk nog een VIRM instromen, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk gebeurd is.
Overigens wel opvallend: in de 3718 (7.28 Nijmegen --> Zwolle, de trein die ik meestal neem) reed gister een DDAR en vandaag ICM. Dus ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen ;)
Overigens wel opvallend: in de 3718 (7.28 Nijmegen --> Zwolle, de trein die ik meestal neem) reed gister een DDAR en vandaag ICM. Dus ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen ;)
Re: Vraag over Plan V stel 929
Zijn die dan nu naar Veolia gegaan, of heeft men daar aparte V's voorzien van sleutelkastjes in de cabine? Volgens mij heeft Veolia namelijk alleen stellen van de serie 800.Thijs schreef:De stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht-Geldermalsen zijn 901-915 (Wubbo weet daar alles van ;)), inderdaad ooit eens geschikt gemaakt voor eenmansbediening. Die moet je dus NIET verwarren met de Super V's die voor Zwolle-Emmen aangepast zijn.Linkerspoor schreef:Zijn dat de stellen die oorspronkelijk bedoeld zijn voor Dordrecht - Geldermalsen? Waarbij uit de cabine gesleuteld kan worden?
Overigens valt het mat tussen Roermond en Maastricht Randwyck nog wel mee. Daar rijden vaak ook wat nieuwere stellen rond. De stopper Sittard-Heerlen is echter echt ouwe troep, van die afgeragde stellen uit de 400-serie.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Veolia rijdt met de stellen 841-849, deze hebben ook sleutelkastjes in de cabine gekregen.Dubbele P schreef:Zijn die dan nu naar Veolia gegaan, of heeft men daar aparte V's voorzien van sleutelkastjes in de cabine? Volgens mij heeft Veolia namelijk alleen stellen van de serie 800.
Die ouwe troep welke op Sittard -Heerlen rijdt komt er meestal via de stopper Maastricht Randwyck-Roermond ...Dubbele P schreef:Overigens valt het mat tussen Roermond en Maastricht Randwyck nog wel mee. Daar rijden vaak ook wat nieuwere stellen rond. De stopper Sittard-Heerlen is echter echt ouwe troep, van die afgeragde stellen uit de 400-serie.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Die laatste begrijp ik even niet. Die stoppers hebben toch niets met elkaar van doen? :)
Re: Vraag over Plan V stel 929
Zeker wel, enkele stellen die in de stopper Maastricht Randwyck-Roermond rijden komen via LM-ritjes en/of vroege en late treinen in Heerlen terecht. Vanaf hier gaan ze tussen Heerlen en Sittard pendelen ...
Re: Vraag over Plan V stel 929
Oh dat wist ik niet :D Ik dacht dat die gewoon in Heerlen bleven, daar staan namelijk altijd wel wat V'tjes 'te niksen'.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Vraag over Plan V stel 929
Het is bovendien Arriva dat nu op Ddr-Gdm rijdt he ;-) Maar die stellen zijn niet speciaal aangepast voor eenmansbediening, de machinist of steward sleutelt gewoon bij de reizigersdeuren achter de cabine.Dubbele P schreef:Zijn die dan nu naar Veolia gegaan, of heeft men daar aparte V's voorzien van sleutelkastjes in de cabine? Volgens mij heeft Veolia namelijk alleen stellen van de serie 800.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Arriva rijdt met de V'tjes 865-870. Ik snap niet wat zo bijzonder is aan de 929? Die kleurstelling tref je wel in meer V'tjes en ik ben ze met enige regelmaat in Midden-Nederland tegengekomen. Maar dat is alweer een aantal jaren geleden.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Ik snap het ook niet. De 401-438 hadden die kleurstelling ook (ongeveer), is in de loop van de jaren '90 aangebracht in die stellen en de 921-965. Totaal niets bijzonders.
Re: Vraag over Plan V stel 929
Is inderdaad gewoon een normaal interieur.
Volgens mij zijn er twee verschillende soorten interieurs met in de eerste variant nog een klein verschil:
1a) De normale groene banken. Als verlichting hangen er gewoon tl-buizen aan de muren.
1b) De tl-buizen zijn hier in een kap onder gebracht.
2) 'Paars' interieur zoals V 929. Ook de verlichting is hier stukken mooier weggewerkt.
Zijn er verder eigenlijk nog meer verschillen? Ik meen dat in de laatste revisie de tafeltjes bij het raam zijn veranderd... Welke nrs horen eigenlijk bij welk interieur? Interieur 2 is dus V 921-965
Volgens mij zijn er twee verschillende soorten interieurs met in de eerste variant nog een klein verschil:
1a) De normale groene banken. Als verlichting hangen er gewoon tl-buizen aan de muren.
1b) De tl-buizen zijn hier in een kap onder gebracht.
2) 'Paars' interieur zoals V 929. Ook de verlichting is hier stukken mooier weggewerkt.
Zijn er verder eigenlijk nog meer verschillen? Ik meen dat in de laatste revisie de tafeltjes bij het raam zijn veranderd... Welke nrs horen eigenlijk bij welk interieur? Interieur 2 is dus V 921-965
Re: Vraag over Plan V stel 929
401-438 (inmiddels afgevoerd): Paarse banken.
441-483 (enkele stellen afgevoerd): Groene banken, koersrol boven normaal raam en een klein raam aan ��één kant in de Bk.
801-870: Groene banken, 801-840 koersrol boven normaal raam.
871-920: Groene banken, voorzien van oude postruimte.
920-965: Paarse banken, 936-965 rijden als "Super-V"
441-483 (enkele stellen afgevoerd): Groene banken, koersrol boven normaal raam en een klein raam aan ��één kant in de Bk.
801-870: Groene banken, 801-840 koersrol boven normaal raam.
871-920: Groene banken, voorzien van oude postruimte.
920-965: Paarse banken, 936-965 rijden als "Super-V"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten