Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Wubbo »

Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor
Geplaatst op: woensdag 31 maart 2010 18:02
Laatst bijgewerkt: woensdag 31 maart 2010 18:03


Prins Willem-Alexander neemt vanmiddag op Station Hollands Spoor in Den Haag de vrijheidstrein in gebruik. De omgebouwde reizigerstrein gaat vijf weken lang door het land rijden. Reizigers wordt in een rijdende expositie gewezen op de vrijheid waarin wij leven.
Lees verder
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Ennes »

Ik zag hem vanmiddag op Ledn staan, ziet er gelikt uit.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Daan »

Vanmorgen stond ie in Groningen. Stel is Plan T 520.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Caspar »

Als ie nou vrijheidstrein-af is, gaan ze hem dan weer helemaal terug verbouwen tot normale trein, of wordt ie ergens terzijde gesteld?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door webguy »

Hij is aan het einde van z'n revisietermijn en wordt dus terzijde gesteld.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Geert »

Zag er flashy uit hoor, die Vrijheidstrein :). Erg leuk gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door M57 »

Die foto's toevallig vanavond gemaakt toen-ie van Ut naar Lls ging? Stond er ook even bij te kijken namelijk :) Het stel is naar Lelystad Opstel gebracht om te overnachten.
Oud forumgebruiker

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Oud forumgebruiker »

En gaat morgen van Lelystad naar Den Helder en dan via Haarlem naar Vlissingen :wink:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door playertwo »

Ze hebben wederom vakwerk afgeleverd in Tilburg, waar het stel compleet is verbouwd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Caspar »

Hij rijdt mee in de dienstregeling, maar als ie van Den Helder naar Vlissingen gaat via Haarlem dan betekent het dat een t3000 geknipt is in Alkmaar? Of hoe moet ik dat zien?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Tochjo »

Vandaag vertrok om 10:20 en 10:50 een trein uit de serie s3000 van Alkmaar naar Den Helder. Daar tussendoor vertrok om 10:37 de Vrijheidstrein van Alkmaar naar Den Helder. Volgens de dienstregeling staat de Vrijheidstrein dus nu in Den Helder en vertrekt deze om 11:47 weer naar Alkmaar, dus wederom tussen de andere treinen door.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Caspar »

Oke maar in het persbericht staat dat deze trein gewoon in de dienstregeling meerijdt, maar daar wordt dus mee bedoelt dat ie onder een eigen nummer in de dienstregeling is opgenomen?

@Tochjo; weet je ook hoelaat ie dan door Heerhugowaard heen komt zo meteen?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Tochjo »

De trein staat opgenomen in de Reisplanner van NS en de dienstregeling staat ook op http://www.stilstaanbijvrijheid.nl. Om 12:15 komt de trein aan in Heerhugowaard. Volgens mij rijden ze vaak als extra trein, soms als reguliere trein. Ik heb me er niet bijzonder in verdiept, maar op Somda vind je meer informatie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Geert »

M57 schreef:Die foto's toevallig vanavond gemaakt toen-ie van Ut naar Lls ging? Stond er ook even bij te kijken namelijk :) Het stel is naar Lelystad Opstel gebracht om te overnachten.
Jups :). Meegereisd vanaf Utrecht Overvecht naar Almere ;)
Trein reed gisteren als extra trein (als extra ingelegde s4900, op het half uur dat die treinserie niet rijdt). In Utrecht Overvecht werd de trein aangekondigd als 'Extra trein' op de CTA, zonder verdere informatie (of vertrektijd); wel werd omgeroepen dat NS reizigers uitnodigt met de vrijheidstrein mee te reizen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door M57 »

(Ik reed tien minuten achter jullie aan met een s5700 :))

Op Utrecht was het een "Gereserveerde trein voor gezelschapsvervoer". Na enige twijfel gingen de mensen toch maar mee.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Caspar »

Ik ben even een stukje meegegaan vanaf Alkmaar naar Castricum. Ziet er wel leuk uit van binnen, de muziek die wordt gedraaid trekt in ieder geval wel je aandacht. Doordat er o.a. Beasty Boys wordt gedraaid is het wel wat druk qua muziek zo 's ochtends. Verder viel me vooral de verhouding NS personeel en project medewerkers vs. reizigers op; voor iedere reiziger waren er wel 3 personeelsleden/project medewerkers aan boord.
En natuurlijk een hoop fotografen langs de baan.
Verder vroeg in Castricum een reiziger aan de conducteur: waar gaat u heen meneer? Conducteur: dit is een speciale trein. Reiziger: ow, okee. Conducteur fluit en trein rijdt weg. Een klein beetje pro-actiever handelen had de beste mw misschien aardig wat reistijd gescheeld, als ze tenminste richting Beverwijk zou moeten reizen. (want dat kon zowel ik als de conducteur natuurlijk niet opmaken uit deze vraag.
Oud forumgebruiker

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Oke maar in het persbericht staat dat deze trein gewoon in de dienstregeling meerijdt, maar daar wordt dus mee bedoelt dat ie onder een eigen nummer in de dienstregeling is opgenomen?
Ook ja. maar dat zijn enkele late stoptreintjes waar het wel kan. Zie maar eens het volk uit de 3000 in een losse T te proppen waar nog minder zitplaatsen in zitten ook, tussen Amsterdam en Alkmaar :wink:. Met die late stoptreintjes moe tje denken aan enkele laten 7000-en, 5200-en, 6400-en, 12100-en... zo uit m'n hoofd.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Prins opent vrijheidstrein op Hollands Spoor

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Ik ben even een stukje meegegaan vanaf Alkmaar naar Castricum.
Och, dan hebben we elkaar bijna getroffen. Ik ben in Castricum juist ogpestapt. ;) Zag het ding vanuit de s800 in Amr binnenrijden, en na een blik op m.ns.nl besloten op Cas over te stappen op dat ding en mee te reizen naar Hlm.
Verder vroeg in Castricum een reiziger aan de conducteur: waar gaat u heen meneer? Conducteur: dit is een speciale trein. Reiziger: ow, okee. Conducteur fluit en trein rijdt weg. Een klein beetje pro-actiever handelen had de beste mw misschien aardig wat reistijd gescheeld, als ze tenminste richting Beverwijk zou moeten reizen. (want dat kon zowel ik als de conducteur natuurlijk niet opmaken uit deze vraag.
Nouja, ook alleen Uitgeest, Heemskerk en Beverwijk. In Driehuis gingen we aan de kant om de Sneltrein s3400 voor te laten. ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten