2,5 jaar voor steken buschauffeur

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door Wubbo »

2,5 jaar voor steken buschauffeur
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 18:11
Laatst bijgewerkt: maandag 31 mei 2010 18:12


Een man van 50 uit Loenen is voor het neersteken van een buschauffeur tot 2,5 jaar cel veroordeeld. Het OM had acht jaar cel geëist voor poging tot moord. Volgens de rechtbank was geen sprake van voorbedachten rade.
Lees verder
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: 2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door Joshua »

Ik zag het op TV. Belachelijk. Straf is veel te kort.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: 2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door Etienne »

Mee eens, veel te lage straf :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door Fles »

Wat probeert men te bereiken met zo'n straf? Wraak? Vergelding? Afschrikking? Een signaal naar het publiek? Die chauffeur zal er niet beter of slechter van worden of zo'n figuur nou 2½ jaar of 30 jaar opgeborgen wordt lijkt me. :?:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: 2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door Ronald »

Fles schreef:Die chauffeur zal er niet beter of slechter van worden of zo'n figuur nou 2½ jaar of 30 jaar opgeborgen wordt lijkt me. :?:
Oh nee? Van die 2,5 jaar blijfven dus 20 maanden over, en met aftrek van het voorrarrest kan zo'n type dus over ruim een jaar weer naast je staan in de bus. Dat idee lijkt me wel wat met je doen :!:
Daar komt nog bij dat de politiek de mond vol heeft over veiligheid en de bescherming van werknemers met een publieke taak, maar er feitelijk geen moer aan doet. Een wetswijziging voor zwaardere en effectievere straffen lijkt me toch niet zo moeilijk, maar men zegt alleen maar "wat erg" en gaat weer over tot de orde van de dag.
Gelukkig kunnen we volgende week weer bepalen of je het eens bent geweest met het beleid van de afgelopen jaren.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door Klaasje »

Denk je serieus dat 8 jaar gevangenisstraf meer oplost dan 2,5 jaar gevangenisstraf? :X
Als iemand zich niet laat afschrikken door 2,5 jaar gevangenisstraf laat die zich ook niet afschrikken door 8 jaar gevangenisstraf. 2,5 jaar tussen de buitenmuren van een gevangenis zitten is lang hoor :!:
Bij dit soort gevallen speelt meer mee dat de dader een totaal ontspoorde en respectloze gedachtengang heeft. Anders steek je iemand toch niet? :| Zwaardere straffen lossen dit soort problemen echt niet op. Helaas kan je niet voorkomen dat mensen ontsporen.
Wat misschien(!) wel zou kunnen helpen is laten zien dat je met dit gedrag niet wegkomt door er voor te zorgen dat dit soort gevallen opgepakt worden.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: 2,5 jaar voor steken buschauffeur

Bericht door willy84 »

Las dat het OM in hoger beroep gaat.
immer kwaliteits posts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten