Pagina 1 van 1

"De trein die nooit hoeft te stoppen"

Geplaatst: di 08 jun 2010, 22:20
door Wubbo
"De trein die nooit hoeft te stoppen"
Geplaatst op: dinsdag 8 juni 2010 22:18
Laatst bijgewerkt: dinsdag 8 juni 2010 22:20


Om een revolutie te ontketenen, zul je buiten de box moeten denken. Vergeten wat je allemaal weet en denkt te weten en iets compleet uit het niets opnieuw verzinnen. Zou de wereld er dan hetzelfde uitzien? Jianjun Chen denkt van niet. Hij heeft namelijk een nieuw concept bedacht voor treinen. Chen ontwierp de trein die nooit meer hoeft te stoppen. Dat bespaart enorm veel tijd voor treinreizigers en treinpersoneel.
Lees verder

Re:

Geplaatst: di 08 jun 2010, 22:29
door webguy
Hmm, bizar idee, maar het is feitelijk gewoon vleugeltreinen of voor/na-treinen voor elk station...

Re:

Geplaatst: di 08 jun 2010, 22:40
door Ruben
De waslijn mag vervangen worden voor een derde rail, en er mogen niet al te veel mensen uitstappen / instappen op een station. Realistischer nog zijn karretjes die aanhaken en in een treintje verder gaan, maar ook daar zijn we jaren van verwijderd.

Re:

Geplaatst: di 08 jun 2010, 23:22
door Vinny
Concept bestaat al een hele tijd, en heet het Taxi-2000 systeem, volgens mij al in gebruik op sommige luchthavens. Overigens, het Nederlandse voorbeeld dat hier het beste op lijkt is de Park-shuttle van Connexxion (al weet ik niet of die karren gekoppeld rijden).

Over dat vliegend afkoppelen gesproken: Dat bestond al in de 19e eeuw... :mrgreen:

Re: Re:

Geplaatst: wo 09 jun 2010, 13:00
door Fles
Vinny schreef:Over dat vliegend afkoppelen gesproken: Dat bestond al in de 19e eeuw... :mrgreen:
Het beruchte "glippen" inderdaad :D Strijdig met zo'n beetje ELK veiligheidsvoorschrift wat je kunt verzinnen, maar okee :lol:

Re:

Geplaatst: wo 09 jun 2010, 13:43
door Mark
Was dat niet ooit een plan voor de verbinding Zl / Aml - Mrb - Emn? :lol:

Re:

Geplaatst: vr 11 jun 2010, 22:08
door Joshua
Het filmpje geeft een mooi beeld van hoe het in de praktijk gaat. Nou ben ik zo eerlijk om te zeggen dat mij dit een doodeng systeem lijkt. Bizar om in een kar te gaan zitten die vervolens wordt opgepakt door iets dat 140 KM per uur rijdt.

Re:

Geplaatst: vr 11 jun 2010, 23:12
door Vinny
Natuurlijk is dat niet doodeng. Het snelheidsverschil is namelijk bijna nul, en dat bepaalt de impact van de koppeling. :idea: