Re: Poort of paal: zit er nu eens logica in?
Geplaatst: do 23 sep 2010, 20:36
Verlaat u de auto? Vergeet dan niet uw portier open en dicht te doen.
vergeet je niet je uhhhhh...... chipkaart te gebruiken om te parkerenfind_your_spot schreef:Ik pak de auto maar weer, daar hoef je niet in of uit te checken.Ennes schreef: Is niet erg, zolang je er maar niet over struikelt!
Nijmegen is denk ik wel makkelijk te realiseren, ook als je de hoofdingang gebruikt, de winkels moeten sowieso bereikbaar zijn, daar valt vast nog wel wat van te maken.Daniel schreef:Ligt maar net aan de indeling van 't station en 't perron dat door de private vervoerder gebruikt wordt. In Nijmegen zou het wat vervelend worden omdat je dan alleen nog door 'n zij-ingang naar het Veolia-perron zou kunnen
Zoveel al, bij de trappen 3 setjes van 2, aan beide kanten van de trappen maakt dus 12 palen. Dan staat er op spoor 1a nog 1tje en 2 op spoor 1b. In de tunnel is er inderdaad ook nog eentje, maakt dan samen toch 16? Welke heb ik over het hoofd gezienTochjo schreef:Bij mijn overstap van spoor 1b naar spoor 1a heb ik er vanmiddag al 19 geteld. Er staat er sowieso nog minstens één in de tunnel en dan ontbreken er nog maar zes.
Het eerste gedeelte klopt, er zijn nu geen poortjes omdat de boel verbouwd wordt. Maar ook het nieuwe station zal geen poortjes kennen. De planning is dat Arnhem niet wordt afgesloten, althans volgens de huidige planning en tekeningen van de tunnel. Schiet me nu ook nog Ede-W. binnen, daar is ook vrijwel zeker van dat die niet wordt afgesloten door poortjes, hoewel ook dit station redelijk eenvoudig af te sluiten is (overigens ook een station waar een private vervoerder komt).Joshua schreef:Nouja ik weet dat bijvoorbeeld Station Arnhem geen poortjes heeft omdat die straks in het nieuwe station pas komen.
Ik telde acht palen in setjes van twee schuin voor de Smullers, eentje net om de hoek richting spoor 1a, vier in setjes van twee voor de AH to Go, en eentje in de tunnel. Dan zijn er nog drie groepjes van vier palen in de loop komende uit de tunnel met de roltrap gaande richting spoor 35; steeds twee palen van NS en ruimte voor twee palen van Veolia. En nu ik erover nadenk, meen ik dat er ook een paal van NS staat bij de kapper, wat de teller al op 21 zou zetten. En misschien staan er nog wat palen van NS bij spoor 1b verder richting spoor 35?Freek schreef:Zoveel al, bij de trappen 3 setjes van 2, aan beide kanten van de trappen maakt dus 12 palen. Dan staat er op spoor 1a nog 1tje en 2 op spoor 1b. In de tunnel is er inderdaad ook nog eentje, maakt dan samen toch 16? Welke heb ik over het hoofd gezien
Tenzij de Concessie Arnhem Nijmegen vanaf 2013 aan een andere vervoerder dan Arriva wordt gegund, want die rijdt dan op Arnhem-Doetinchem.Freek schreef:Arnhem is dan weer makkelijker omdat de decentrale lijnen alleen van Arriva zijn
Ik zag pas iemand die terug moest lopen naar zijn auto omdat hij z'n kenteken niet kende [heb je nodig bij veel parkeerautomaten in Emsterdem]Ennes schreef:vergeet je niet je uhhhhh...... chipkaart te gebruiken om te parkerenfind_your_spot schreef:Ik pak de auto maar weer, daar hoef je niet in of uit te checken.Ennes schreef: Is niet erg, zolang je er maar niet over struikelt!
Het zou me niks verbazen als dat de verklaring is, het is voor NS dar toch wel inwonen bij je schoonouders.Ennes schreef: Naar wat ik heb begrepen komen er op schiphol boven geen poortjes omdat dat dus niet zou mogen van Schiphol, en beneden lijkt me onwaarschijnlijk omdat daar te weinig ruimte is.
Want? Enige aanwijzing hiervoor of is het meer een guess?Joshua schreef: En ik denk dat als Nijmegen geen Veolia treinen had dat er gewoon poortjes waren geplaatst.
In dat geval moet je, als je het niet van te voren weet, pas als de trein eraankomt gaan inchecken omdat je dan pas ziet wat de vervoerder is (als je niet verder dan Doetinchem gaat). Bij het goede paaltje uiteraard. Stap je uit in bijvoorbeeld Didam, dan staan daar waarschijnlijk twee verschillende paaltjes naast elkaar, en moet je ook weer uitkijken of je bij de linker- of rechter moet uitchecken... gebruiksvriendelijk, ja Ik vind het echt om te gieren zo slecht..Tochjo schreef:Tenzij de Concessie Arnhem Nijmegen vanaf 2013 aan een andere vervoerder dan Arriva wordt gegund, want die rijdt dan op Arnhem-Doetinchem.Freek schreef:Arnhem is dan weer makkelijker omdat de decentrale lijnen alleen van Arriva zijn
Ik zag pas iemand die terug moest lopen naar de metro omdat hij het logo van de vervoerder niet kende [heb je nodig bij veel ov-chipkaart poortjes bij een gedeeld NS/GVB station in Amsterdam]robert55 schreef: Ik zag pas iemand die terug moest lopen naar zijn auto omdat hij z'n kenteken niet kende [heb je nodig bij veel parkeerautomaten in Emsterdem]
Dan hebben ze er twee daarvan goed verstopt; ook vanochtend zag ik er daar maar vier staan. Inderdaad stonden er ook nog twee paaltjes van NS ter hoogte van de kapper.Joshua schreef:6 CICO's voor de AH to GO
Om dat probleem te ondervangen hangt er meestal toch ook een bordje bij met 'trein' of 'metro' dan hoef je die logo's dus niet te kennen.find_your_spot schreef:Ik zag pas iemand die terug moest lopen naar de metro omdat hij het logo van de vervoerder niet kende [heb je nodig bij veel ov-chipkaart poortjes bij een gedeeld NS/GVB station in Amsterdam]
Het lijkt mij ook geen hele handige situatie maar je kan in dat geval natuurlijk ook gewoon op zo'n mooi scherm met de actuele vertrektijden kijken wat de volgende trein is en van welke vervoerder.Ardan schreef:In dat geval moet je, als je het niet van te voren weet, pas als de trein eraankomt gaan inchecken omdat je dan pas ziet wat de vervoerder is (als je niet verder dan Doetinchem gaat).
Nog makkelijker is om voldoende reistijd in te plannen, en tevoren de vervoerder van je keuze te maken en gewoon daarmee te reizen (scheelt ook heel veel gehaast en gestress :D)reisthijs schreef:Om dat probleem te ondervangen hangt er meestal toch ook een bordje bij met 'trein' of 'metro' dan hoef je die logo's dus niet te kennen.find_your_spot schreef:Ik zag pas iemand die terug moest lopen naar de metro omdat hij het logo van de vervoerder niet kende [heb je nodig bij veel ov-chipkaart poortjes bij een gedeeld NS/GVB station in Amsterdam]
Het lijkt mij ook geen hele handige situatie maar je kan in dat geval natuurlijk ook gewoon op zo'n mooi scherm met de actuele vertrektijden kijken wat de volgende trein is en van welke vervoerder.Ardan schreef:In dat geval moet je, als je het niet van te voren weet, pas als de trein eraankomt gaan inchecken omdat je dan pas ziet wat de vervoerder is (als je niet verder dan Doetinchem gaat).
(Bij Amsterdam Amstel is dat lastiger, daar kan je bij de poortjes niet zien of de trein of de metro eerder zal vertrekken, er hangt wel een AV-scherm van de treinen maar niet van de metro. Maar gelukkig kan je dan op het perron altijd nog uit- en inchecken)
Dat kan nu al-bvb tussen Venlo en Blerick en tussen Arnhem en Elst: NS of Veolia/Syntus.Ardan schreef:[In dat geval moet je, als je het niet van te voren weet, pas als de trein eraankomt gaan inchecken omdat je dan pas ziet wat de vervoerder is
Ik ga m'n reisgedrag dáár toch zeker niet op aanpassen! Het hele idee van de chipkaart is juist dat het gedoe met kaartjes minder tijd kost.Ennes schreef:Nog makkelijker is om voldoende reistijd in te plannen,
Ik kies geen vervoerder, er valt helemaal niets te kiezen er is op het moment dat ik wil reizen maar één trein die het beste uitkomt. Ongeacht welke vervoerder daar bij hoort.Ennes schreef:en tevoren de vervoerder van je keuze te maken en gewoon daarmee te reizen
Nou nou dat is wel een hele heftige reactie gedacht vanuitde visie van een oh reiziger.reisthijs schreef:Ik kies geen vervoerder, er valt helemaal niets te kiezen er is op het moment dat ik wil reizen maar één trein die het beste uitkomt. Ongeacht welke vervoerder daar bij hoort.
Effies kijken welke trein het eerst komt en inchecken kost minder tijd dan kaartautomaat [zels als er geen rij is] of nog archaïscher methodes als een kaartje met cash betalen bij een loketreisthijs schreef:Ik ga m'n reisgedrag dáár toch zeker niet op aanpassen! Het hele idee van de chipkaart is juist dat het gedoe met kaartjes minder tijd kost.Ennes schreef:Nog makkelijker is om voldoende reistijd in te plannen,
Ik kies geen vervoerder, er valt helemaal niets te kiezen er is op het moment dat ik wil reizen maar één trein die het beste uitkomt. Ongeacht welke vervoerder daar bij hoort.Ennes schreef:en tevoren de vervoerder van je keuze te maken en gewoon daarmee te reizen
Gelukkig hebben we zelf de politieke keuze gemaakt, zodat er meer vervoerders zijn gekomen, en de chipkaart door onze strot is geduwd! (misschien handig om daar bij volgende verkiezingen rekening mee te houden)reisthijs schreef:Dat laatste geldt overigens alleen als je in een voertuig in- en meteen weer uitcheckt. Bij de metro kost in+uit (binnen 35 minuten) je gewoon 0 euro.
Ik ga m'n reisgedrag dáár toch zeker niet op aanpassen! Het hele idee van de chipkaart is juist dat het gedoe met kaartjes minder tijd kost.Ennes schreef:Nog makkelijker is om voldoende reistijd in te plannen,
Dus... heb je een keuze gemaakt door op een bepaald tijdstip te reizen, en daardoor ook de keuze van de vervoerder bepaald, probleem opgelost.Ik kies geen vervoerder, er valt helemaal niets te kiezen er is op het moment dat ik wil reizen maar één trein die het beste uitkomt. Ongeacht welke vervoerder daar bij hoort.Ennes schreef:en tevoren de vervoerder van je keuze te maken en gewoon daarmee te reizen
Volgens mij kan je ze in Rotterdam ook niet echt missen, ze staan zowel aan de centrum-, als de Blijdorp zijde voor je de reizigerstunnel inkomt, voorzien van die roze (makelaars)borden erboven. Je moet ze dus echt passeren voor je het station binnenkomt.jamy015 schreef:Het hangt meestal van het station af of de paaltjes op een goede plek staan. Op Delft bijvoorbeeld vind ik ze erg logisch geplaast (in het midden van het perron om de zoveel meter) maar in Rotterdam moest ik detective gaan spelen (uiteindelijk een verdwaald paaltje gevonden bij een van de trappen).
De NS heeft er voor gekozen om langzaam in te voeren en te kiezen voor acceptatie van het product i.p.v. dwang, en aangezien er stapsgewijs wordt gekozen voor de invoer ervan (gelijktrekken in stappen van retour aan 2x enkele reis) is dit naar mijn idee de juiste keuze, Nu is men begonnen met een proef van een "Dal-Abonnement" wat ook meer reizigers vrijwillig aan de chipkaart zal gaan helpen. Daarnaast gaat hij voorbij aan het feit dat er slechts op ongeveer een kwart van de stations toegangspoortjes komen te staan, simpelweg omdat een groot deel van de overige stations niet eenvoudig af te sluiten zijn. En die 5% gebruikers die in het artikel zijn vermeld zijn ook nergens op gebaseerd, alleen nog niet alle chipkaart-gebruikers hoeven op dit moment in en uit te checken.Artikel nu.nl schreef:"De NS moeten gewoon eens een deadline instellen waarop het papieren treinkaartje verdwijnt", stelt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot in de krant. Hij wijst erop dat juist gesloten poortjes zwartrijden tegengaan.