Pagina 2 van 2

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: za 25 sep 2010, 23:02
door Wubbo
Je kan er keren, da's geen probleem op Amsterdam - Utrecht met die seingeving daar. De vraag is of je het wil met je personeelskeringen, en in Utrecht een kwartier keren is sowieso kansloos met de huidige infra.

De vraag is wat je precies wint door de frequenties te halveren (want dat doe je effectief) van Maarssen naar Breukelen en van Breukelen naar Utrecht ten opzichte van het wel rijden van een halve frequentie van Maarssen naar Utrecht Zuilen en Utrecht en van Utrecht Zuilen naar Utrecht. Scheelt dat echt heel veel reizigersvertraging?

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: za 25 sep 2010, 23:23
door Daniel
Nou, stel de defecte trein stond op het spoor ri. Utrecht van station Maarssen. Met de huidige maatregel kan je dan van Utrecht Zuilen/Maarssen alleen via Breukelen naar Utrecht Centraal reizen (23/19 minuten extra reistijd). Breukelen - Maarssen/Utrecht Zuilen kost 21/17 minuten extra (of 36/32 minuten, 4 minuten overstap is onder de norm voor Ut). Al die reistijdverlengingen treden op voor alle reizigers terwijl ze als je de helft van de treinen in Maarssen laat keren slechts voor de reizigers van de opgeheven trein optreden (en dan is die extra reistijd met 15 minuten nog minder ook)

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: za 25 sep 2010, 23:48
door Wubbo
Daniel schreef:Nou, stel de defecte trein stond op het spoor ri. Utrecht van station Maarssen. Met de huidige maatregel kan je dan van Utrecht Zuilen/Maarssen alleen via Breukelen naar Utrecht Centraal reizen (23/19 minuten extra reistijd).
Klopt
Daniel schreef:Breukelen - Maarssen/Utrecht Zuilen kost 21/17 minuten extra (of 36/32 minuten, 4 minuten overstap is onder de norm voor Ut).
Die blijft, je biedt namelijk nog geen rechtstreekse verbinding Breukelen - Maarssen/Zuilen aan (je rijdt via het buitenspoor heb je gezegd).
Daniel schreef: Al die reistijdverlengingen treden op voor alle reizigers terwijl ze als je de helft van de treinen in Maarssen laat keren slechts voor de reizigers van de opgeheven trein optreden (en dan is die extra reistijd met 15 minuten nog minder ook)
Dus het is +15 voor de helft van de reizigers Mas - Bkl plus +15 voor de helft van Bkl - Ut (ook daar halveer je) plus +15 voor de helft van Utzl/Mas naar Utrecht (frequentiehalvering daar) ten opzichte van +23/19 voor alle reizigers Utzl/Mas - Ut. Dan weet ik het nog niet hoe je met reizigersaantallen uitkomt.

En dan sla ik het probleem van het goederenpad maar weer over (die zit op 3 minuten achter de stopper op het binnenspoor ri Bkl; de andere kant op is ie sowieso het bokje).

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 00:00
door Daniel
Wubbo schreef:
Daniel schreef:Breukelen - Maarssen/Utrecht Zuilen kost 21/17 minuten extra (of 36/32 minuten, 4 minuten overstap is onder de norm voor Ut).
Die blijft, je biedt namelijk nog geen rechtstreekse verbinding Breukelen - Maarssen/Zuilen aan (je rijdt via het buitenspoor heb je gezegd).
Hmm ja, beetje verkeerd voorbeeld.
Wubbo schreef:En dan sla ik het probleem van het goederenpad maar weer over (die zit op 3 minuten achter de stopper op het binnenspoor ri Bkl; de andere kant op is ie sowieso het bokje).
Tja, maar dat goederenpad heeft dus toch al een probleem (aannemend dat er ook eentje de andere kant op ligt) omdat het niet door de defecte trein heen kan :wink:

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 00:32
door Wubbo
De andere kant op heeft ie het probleem, de ene kant op nog niet (behalve als je gaat keren in Maarssen).

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 07:35
door Stuiterbal
Karl schreef:
Daniel schreef:(...)Geen kinderen nemen is ook nog een optie...
Jij hebt zeker geen vriendin met rammelende eierstokken? Ondanks dat je tegenwoordig kan 'kiezen' voor kinderen, is voortplanting toch nog steeds een biologische drang.
Die biologische drang betekent alleen dat ze dan graag met je naar bed gaat? Daarvoor heb je een paar oplossingen: de pil en condooms. En sinds wanneer moet een drang zo overheersend zijn dat je er aan moet toegeven? Dat wordt bij alcohol- en drugsverslaafden toch ook niet geaccepteerd?
(Misschien is dat een kromme redenatie, ik wil er alleen maar mee zeggen dat drangen/behoeften er ook niet altijd zijn om nagekomen te worden, en dat je redenatie daarmee niet klopt)

Sowieso mogen er soms wat minder krijsende kinderen op stations en/of in treinen zijn -_-"

Maargoed, dat is een andere discussie.

Over het onderwerp zelf:
- Sinds wanneer zijn SLT's tussen Amsterdam en Uitgeest onderdeel van de ETMET?
- VIRM's van de s8800 afhalen is inderdaad niet zo slim -_-" aan de andere kant heb ik ook weleens buiten deze proef een BOMVOLLE SGMm-III gehad, en dan ook nog eens 1 stel, en dachten ze daarmee alle reizigers wel mee op te vangen:S
- (Reactie op Wubbo) Inderdaad is staan in een trein niet ontspannend, maar een trein is aan de andere kant vooral een vervoersmiddel, natuurlijk moet het ook weer niet gaan lijken op Veevervoer, maar even staan is soms niet te ontkomen:S (Als voorbeeld de s5600, rijdt met twee DD-AR's, in Hd stappen al veel mensen in uit Flevoland en Hd zelf), dan Eml (dat perron staat 's morgens altijd VOL) en vervolgens Nkk waar ook heel veel mensen uit Zeewolde zich erbij voegen. Dat is best gezellig zegmaar. De meesten die in Nijkerk instappen moeten gewoon staan:), gelukkig duurt dat niet zo lang, want in Amersfoort stappen er veel weer uit om daar een IC te nemen, zelfs naar Ut. Maar, ja, ik vind de trein in de eerste plaats dus vooral een vervoersmiddel. Als je ontspanning wilt kan je na je treinreis bijv. ook even thuis zitten ofzo.

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 07:45
door Caspar
Ik denk dat als de SLT wat langer rondtuft de problemen ook al wat minder worden. In mijn genoemde voorbeeld van gisteren op Maarssen, stond er een half uur later ook op Utrecht Zuilen een SLT met storing, terwijl die op Maarssen er ook nog stond. (dan wordt het helemaal lastig om nog te stoppen) Ik heb er zelf eentje gezien met een vastgereden treeplank, en ik kan me ook een verhaal herinneren van Dexter dat ie ergens bij Maassluis ofzo niet meer verder kwam.

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 08:23
door Vinny
En sinds wanneer moet een drang zo overheersend zijn dat je er aan moet toegeven?
off topic: Wellicht omdat het toch wel een vervelende toekomst wordt als niemand meer kinderen wil krijgen... :roll:

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 10:02
door AOD
Stuiterbal schreef:Sowieso mogen er soms wat minder krijsende kinderen op stations en/of in treinen zijn -_-"

Maargoed, dat is een andere discussie.
Er bestaan geen krijsende kinderen. Wel strontvervelende ouders, die kinderen hebben agv een vrijpartij en ze eigenlijk lastig vinden. De ouders zonder fantasie. De ouders die hun kinderen op de BSO zetten zodat ze zich het rambam kunnen werken voor elke maand een nieuw paar schoenen, het rijblik en het protserig eigen huis.

Ik maak die "krijsende" kinderen regelmatig mee op kinderaktiviteiten. Een maand geleden nog een radeloze moeder, wiens dochter zich pletter verveelde. We hadden er geen kind aan.
Stuiterbal schreef:Over het onderwerp zelf:
- Sinds wanneer zijn SLT's tussen Amsterdam en Uitgeest onderdeel van de ETMET?
- VIRM's van de s8800 afhalen is inderdaad niet zo slim -_-" aan de andere kant heb ik ook weleens buiten deze proef een BOMVOLLE SGMm-III gehad......
Ik wil niet vervelend zijn, maar datzelfde gebrek aan fantasie vind je ook hier terug. :6

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 12:23
door Stuiterbal
AOD schreef:
Stuiterbal schreef:Sowieso mogen er soms wat minder krijsende kinderen op stations en/of in treinen zijn -_-"

Maargoed, dat is een andere discussie.
Er bestaan geen krijsende kinderen. Wel strontvervelende ouders, die kinderen hebben agv een vrijpartij en ze eigenlijk lastig vinden. De ouders zonder fantasie. De ouders die hun kinderen op de BSO zetten zodat ze zich het rambam kunnen werken voor elke maand een nieuw paar schoenen, het rijblik en het protserig eigen huis.

Ik maak die "krijsende" kinderen regelmatig mee op kinderaktiviteiten. Een maand geleden nog een radeloze moeder, wiens dochter zich pletter verveelde. We hadden er geen kind aan.
Mij best, het blijft irritant.

AOD schreef:
Stuiterbal schreef:Over het onderwerp zelf:
- Sinds wanneer zijn SLT's tussen Amsterdam en Uitgeest onderdeel van de ETMET?
- VIRM's van de s8800 afhalen is inderdaad niet zo slim -_-" aan de andere kant heb ik ook weleens buiten deze proef een BOMVOLLE SGMm-III gehad......
Ik wil niet vervelend zijn, maar datzelfde gebrek aan fantasie vind je ook hier terug. :6
Dat zou inderdaad hetzelfde gebrek kunnen zijn als je daarboven beschreef, ware het niet dat NS niet een ouderstel is dat te geil was toen ze aan kinderen begon, om te kunnen bedenken waar ze mee bezig was. De NS moet hopelijk wel kunnen inschatten dat sommige nieuwe treinstellen problemen op een lijn waar men het niet gewend is problemen kan opleveren en dat je niet zomaar treinstellen van een lijn kan halen, als die lijn normaal al redelijk vol zit.

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 12:24
door Stuiterbal
Vinny schreef:
En sinds wanneer moet een drang zo overheersend zijn dat je er aan moet toegeven?
off topic: Wellicht omdat het toch wel een vervelende toekomst wordt als niemand meer kinderen wil krijgen... :roll:
Weer off-topic: dat snap ik heus wel, maar ik vind het geen excuus om dan maar kinderen te gaan fokken, terwijl je misschien van te voren niet helemaal had nagedacht over de gevolgen.

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 12:37
door Geert
Blij toe dat het kinderprobleem mij volledig ontgaat. :Y

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 15:52
door tsov
Pas maar op, straks komen de adoptiefolders op tafel :6

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 19:25
door Vinny
Geert schreef:Blij toe dat het kinderprobleem mij volledig ontgaat. :Y
Als je de oordopjes afdoet, dan blijkt dat je ze in vrijwel iedere bus of trein tegen kunt komen... :lol:

Maar goed, het lijkt mij dat de chaos waar Rover op doelt toch wat erger is dan hier en daar wat kindergeschreeuw. Of onderschat ik het laatste nou...? :wink:

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 20:00
door robert55
Ik weet dat chaotische situaties waarin mensen te dicht bij elkaar komen wel eens tot ongeplande kinderen leiden, maar daar gaat Rover toch niet over?

Oftewel: ik bijster spoor ben

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: ma 27 sep 2010, 08:31
door AOD
Geert schreef:Blij toe dat het kinderprobleem mij volledig ontgaat. :Y
Mij ook, ik heb niets anders dan positieve ervaringen met kinderen. Hier en ook in de randstad waar ik 60 jaar gewoond heb. Het wordt pas problematisch als kinderen de gewoontes van "volwassenen" overnemen (roken, zuipen, drugs, egoisme enz.).

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: ma 27 sep 2010, 09:11
door iljitsch
Jarenlang gebruikten buurtkinderen de plek vlak voor mijn huis als speelplaats, met gekrijs vanaf halverwege de middag tot het donker werd. Daar word je niet blij van, vooral niet met 9 meter dubbel glas die alle hitte binnen opsluit zodat toch echt de ramen en balkondeuren open moeten in de zomer. Voordeel van open ramen en deuren was natuurlijk wel dat als er weer eens een bal naar de tweede verdieping getrapt werd er zo geen ruiten sneuvelden.

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: ma 27 sep 2010, 09:37
door AOD
iljitsch schreef:Jarenlang gebruikten buurtkinderen de plek vlak voor mijn huis als speelplaats, met gekrijs vanaf halverwege de middag tot het donker werd. Daar word je niet blij van, vooral niet met 9 meter dubbel glas die alle hitte binnen opsluit zodat toch echt de ramen en balkondeuren open moeten in de zomer. Voordeel van open ramen en deuren was natuurlijk wel dat als er weer eens een bal naar de tweede verdieping getrapt werd er zo geen ruiten sneuvelden.
En dat bedoel ik met kinderen die door hun ouders verwaarloosd worden. Omdat die ouders, vul zelf maar in....

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: ma 27 sep 2010, 16:37
door Caspar
Vandaag geen problemen gemerkt met de Sprinters tussen Utrecht- Amsterdam en Uitgeest. Geen storingen ofzo :pos:

Re: ROVER wil einde aan chaos rond stoptreinen

Geplaatst: ma 27 sep 2010, 17:03
door reisthijs
Geert schreef:Als NS nog steeds van plan is om het aantal IC-stations uit te breiden (zie Oude Lijn) zal het vast ook wel minder druk worden in de stoptreinen/sprinters. Immers een groot deel van de reizigers stapt dan al meteen in de intercity of hoeft dan een korter stukje in de stoptrein te reizen.
De Oude Lijn is zo ongeveer de enige lijn waar je dat effect nog kan verwachten, en daar stopt in de 'nieuwe IC-stations' nu al een sneltrein. Ik denk niet dat het echt veel verschil zal gaan maken voor de bezetting van de stoptreinen.

Op de lijnen waar nu geklaagd wordt over te volle stoptreinen (Zaanlijn, Utrecht-Geldermalsen) komen zeker geen extra IC-stops. Dus de stoptreinen zullen hier niet rustiger worden.