Pagina 1 van 1

Administratiekosten klantenservice OV-chipkaart afgeschaft

Geplaatst: di 19 okt 2010, 14:15
door find_your_spot
Administratiekosten afgeschaft!
19 oktober 2010

Als u uw saldo wilt terugvragen van uw OV-chipkaart betaalt u nu geen administratiekosten meer! Ook hanteren wij geen grensbedrag meer van €5. En dat is goed nieuws.

Er zijn drie redenen waarom u uw saldo van uw OV-chipkaart bij de Klantenservice OV-chipkaart kan terugvragen:

* Omdat u uw kaart bent verloren of omdat deze gestolen is (persoonlijke
OV-chipkaart)
* Omdat u uw kaart wilt beëindigen (persoonlijke en anonieme OV-chipkaart)
* Omdat u uw kaart wilt vervangen (persoonlijke OV-chipkaart).

Voorheen kreeg u alleen saldo terug als het saldo gelijk aan of hoger was dan € 5. Daarnaast brachten wij € 2,50 administratiekosten in rekening.

Vanaf 19 oktober 2010 vervallen de administratiekosten van € 2,50. Dit geldt ook voor het grensbedrag van € 5. Concreet betekent dit dat u bij de Klantenservice OV-chipkaart altijd het saldo van uw OV-chipkaart terugkrijgt. Zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht.

Wel administratiekosten als u saldo terugvraagt bij een balie
Als u uw saldo terugvraagt bij een balie van een OV-bedrijf, wordt daarbij ook geen grensbedrag van € 5,00 gehanteerd. De € 2,50 administratiekosten worden bij de balie wel in rekening gebracht. U kunt in dit geval uw kaart houden en nog verder reizen met de OV-chipkaart. Teruggave van saldo bij de Klantenservice OV-chipkaart betekent dat uw kaart beëindigd en/of dat deze vervangen wordt.

http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... afgeschaft

Re: Administratiekosten klantenservice OV-chipkaart afgescha

Geplaatst: di 19 okt 2010, 18:29
door Ruben
En terecht. Want wat van jou is, moet van jou blijven.
Komt voor mij overigens te laat. Heb het saldo op de oude kaart al het negatieve ingewerkt als protest tegen de vorige policy.

Re: Administratiekosten klantenservice OV-chipkaart afgescha

Geplaatst: vr 22 okt 2010, 13:22
door midnet
laten we hopen dat dit kleine gebaar nog maar stap 1 is van het klantvriendelijker maken van dat ding door de heer Gert-Jan Kroon, nu direkteur TransLInk, voorheen GVB (en afkomstig uit de zogenaamde NZH-stal van de heer jonkheer Testa). Op zich heeft hij wel getoond te beseffen welke feilen er daar waren en er getracht wat aan te doen.
Of is het een strategische zet naar de politiek (enquete van Leers) om de gemoederen wat te sussen?

Re: Administratiekosten klantenservice OV-chipkaart afgescha

Geplaatst: vr 22 okt 2010, 20:01
door robert55
midnet schreef: (enquete van Leers)
Onderzoekscommisie [een enquete is iets veel zwaarders]
en niet meer onder voorzitterschap van Leers, want die is geroepen tot het ministerschap van immi/integratie.

Er is nog niet bekend wie nu de gelukkige wordt. Maar als een CDA minister een werkloze CDA politicus inzet, wat zou een VVD minister dan doen?