Administratiekosten klantenservice OV-chipkaart afgeschaft
Geplaatst: di 19 okt 2010, 14:15
Administratiekosten afgeschaft!
19 oktober 2010
Als u uw saldo wilt terugvragen van uw OV-chipkaart betaalt u nu geen administratiekosten meer! Ook hanteren wij geen grensbedrag meer van €5. En dat is goed nieuws.
Er zijn drie redenen waarom u uw saldo van uw OV-chipkaart bij de Klantenservice OV-chipkaart kan terugvragen:
* Omdat u uw kaart bent verloren of omdat deze gestolen is (persoonlijke
OV-chipkaart)
* Omdat u uw kaart wilt beëindigen (persoonlijke en anonieme OV-chipkaart)
* Omdat u uw kaart wilt vervangen (persoonlijke OV-chipkaart).
Voorheen kreeg u alleen saldo terug als het saldo gelijk aan of hoger was dan € 5. Daarnaast brachten wij € 2,50 administratiekosten in rekening.
Vanaf 19 oktober 2010 vervallen de administratiekosten van € 2,50. Dit geldt ook voor het grensbedrag van € 5. Concreet betekent dit dat u bij de Klantenservice OV-chipkaart altijd het saldo van uw OV-chipkaart terugkrijgt. Zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
Wel administratiekosten als u saldo terugvraagt bij een balie
Als u uw saldo terugvraagt bij een balie van een OV-bedrijf, wordt daarbij ook geen grensbedrag van € 5,00 gehanteerd. De € 2,50 administratiekosten worden bij de balie wel in rekening gebracht. U kunt in dit geval uw kaart houden en nog verder reizen met de OV-chipkaart. Teruggave van saldo bij de Klantenservice OV-chipkaart betekent dat uw kaart beëindigd en/of dat deze vervangen wordt.
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... afgeschaft
19 oktober 2010
Als u uw saldo wilt terugvragen van uw OV-chipkaart betaalt u nu geen administratiekosten meer! Ook hanteren wij geen grensbedrag meer van €5. En dat is goed nieuws.
Er zijn drie redenen waarom u uw saldo van uw OV-chipkaart bij de Klantenservice OV-chipkaart kan terugvragen:
* Omdat u uw kaart bent verloren of omdat deze gestolen is (persoonlijke
OV-chipkaart)
* Omdat u uw kaart wilt beëindigen (persoonlijke en anonieme OV-chipkaart)
* Omdat u uw kaart wilt vervangen (persoonlijke OV-chipkaart).
Voorheen kreeg u alleen saldo terug als het saldo gelijk aan of hoger was dan € 5. Daarnaast brachten wij € 2,50 administratiekosten in rekening.
Vanaf 19 oktober 2010 vervallen de administratiekosten van € 2,50. Dit geldt ook voor het grensbedrag van € 5. Concreet betekent dit dat u bij de Klantenservice OV-chipkaart altijd het saldo van uw OV-chipkaart terugkrijgt. Zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
Wel administratiekosten als u saldo terugvraagt bij een balie
Als u uw saldo terugvraagt bij een balie van een OV-bedrijf, wordt daarbij ook geen grensbedrag van € 5,00 gehanteerd. De € 2,50 administratiekosten worden bij de balie wel in rekening gebracht. U kunt in dit geval uw kaart houden en nog verder reizen met de OV-chipkaart. Teruggave van saldo bij de Klantenservice OV-chipkaart betekent dat uw kaart beëindigd en/of dat deze vervangen wordt.
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... afgeschaft