OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door Freek »

find_your_spot schreef: Wie kan mijn lijstje aanvoeren waar de Studenten OV-chipkaart nog als zichtkaart fungeert?

- Alle buurtbussen
- Connexxion Valleilijn
Ad 1: In de Stadsregio Arnhem - Nijmegen zijn de buurtbussen voorzien van chipkaartlezers en zijn speciale buurtbuskaartjes afgeschaft, kortom daar werkt de SOV niet meer als zichtkaart
ad 2: Hebben de VIC'ers van CXX geen controle apparatuur? Voor de bus wel, dus waarom dan ook niet op de trein?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door htm_tram »

Dus Osama Bin Laden en de koningin kan ook op haar persoonlijke kaart de student product zetten. Zal die jongen uit Haarlem ook blij zij... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door Vinny »

Wel humor natuurlijk "Ja hallo ik ben Osama bin Laden. De enige echte islam-student die de wereld rijk is, en uitgerekend IK mag niet van die OV-studentenshitkaart gebruik maken? Wat krijgen we nou? Ik dacht dat Nederland een rechtsstaat was..." :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door Geert »

Ik zag net onderaan een advertentie voor de nieuwe regeling bij studentenkaarten. Als je er op klikt ga je naar http://studentenreisproduct.nl/, zo te zien is de voorlichting al begonnen voor de nieuwe studenten.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door Joshua »

Maar in de brabantse buurtbussen hangen nog steeds geen CICO's. Hoe willen ze dat daar gaan doen dan?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Ik zag net onderaan een advertentie voor de nieuwe regeling bij studentenkaarten. Als je er op klikt ga je naar http://studentenreisproduct.nl/, zo te zien is de voorlichting al begonnen voor de nieuwe studenten.
Ik krijg zo'n zin om een gloednieuwe OV-chipkaart te bestellen en daar mijn studenten product op te laden.
(Vooral omdat ik dan waarschijnlijk van het gezeik af kom van al die Veolia Transport, Connexxion Dal Korting, GVB nachtbus en het gruwelijke Arriva product.

Wat zal dat vooral geen gezeik opleveren in:

- Veel buurtbussen
- Buslijnen van De Lijn
- Treinconducteurs of matrozen waarvan hun controle apparatuur het niet meer doet of waarvan de accu leeg is
- Treinen van de NMBS
- Prignitzer Eisenbahn

Waar kan ik mijn nieuwe kaartnummer doorgeven?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door Fles »

Waarom zou je sowieso überhaupt ever ooit nog een kaartje kopen? Als je alleen maar uit bent op gezeik lijkt me dat echt veel beter. Goedkoper ook nog :Y
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door huibf »

find_your_spot schreef:
Geert schreef:Ik zag net onderaan een advertentie voor de nieuwe regeling bij studentenkaarten. Als je er op klikt ga je naar http://studentenreisproduct.nl/, zo te zien is de voorlichting al begonnen voor de nieuwe studenten.
Ik krijg zo'n zin om een gloednieuwe OV-chipkaart te bestellen en daar mijn studenten product op te laden.
(Vooral omdat ik dan waarschijnlijk van het gezeik af kom van al die Veolia Transport, Connexxion Dal Korting, GVB nachtbus en het gruwelijke Arriva product.

Wat zal dat vooral geen gezeik opleveren in:

- Veel buurtbussen
- Buslijnen van De Lijn
- Treinconducteurs of matrozen waarvan hun controle apparatuur het niet meer doet of waarvan de accu leeg is
- Treinen van de NMBS
- Prignitzer Eisenbahn
- Belbussen en de VKB in Limburg. (dat is in het weekend gauw zon 75%)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Waarom zou je sowieso überhaupt ever ooit nog een kaartje kopen? Als je alleen maar uit bent op gezeik lijkt me dat echt veel beter. Goedkoper ook nog :Y
Jij moet heel goed begrijpen dat ik alleen maar de theorie test met de praktijk!
Als ze zeggen dat het theoretisch werkt, dan WIL ik dat ook in de praktijk zien werken!

Problemen mee?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV-chipkaart niet langer gratis voor studenten

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Jij moet heel goed begrijpen dat ik alleen maar de theorie test met de praktijk!
Als ze zeggen dat het theoretisch werkt, dan WIL ik dat ook in de praktijk zien werken!

Problemen mee?
:D Jij bent me er eentje :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten