Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Vandaag is de eerste nieuwe VIRM, nummer 9548, in Nederland aangekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=NRJ8bS7zLy0
http://www.youtube.com/watch?v=NRJ8bS7zLy0
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Kan het zijn dat die sinds eind van de middag (of al eerder) op de Cartesiusweg staat? Daar stond in het noorden, waar eerst de E-GTW'tjes stonden voor Arriva, een VIRM viertje, glimmend zonder graffiti en dat laatste is tegenwoordig al heel wat.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Hij zou van Venlo naar de Cartesiusweg rijden, dus dat zou heel goed kunnen.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Prachtig, prachtig, prachtig. Kan niet wachten totdat ik hem in echt kan zien en hij ook zal ingezet worden. In de zomervakantie maar eens op pad denk ik.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
wat is er anders aan dan aan al die andere honderden bakken troep die we al hebben? :?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Bredere trappen door een ontbrekende lift voor de catering
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Gaaf :?
Is er nou al eens wat gedaan aan die doedelzakgeluiden?
Is er nou al eens wat gedaan aan die doedelzakgeluiden?
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Geen idee, zou best kunnen. Ik ben vooral benieuwd of er ook andere stoelen in zitten :)
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Ze zijn nieuw en ik hou van nieeeeeeeeeeuw :D. Oude treinen staat bij mij beter bekend als troep, zeg maar.Fles schreef:wat is er anders aan dan aan al die andere honderden bakken troep die we al hebben? :?
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Volgens iemand op het Wegenforum zitten er dezelfde banken als ICMm in. Als dat zo is, dan hoor je mij in ieder geval niet klagen.Daan schreef:Ik ben vooral benieuwd of er ook andere stoelen in zitten :)
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Mits de prullenbakjes beter geplaatst zijn is dat geen slechte keuze voor het interieur nee. Ik ben benieuwd of alle -in mijn ogen- nadelen van VIRM zijn opgelost...
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Wat zijn jouw nadelen dan?
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
- K*tstoelen;
- Doedelzak geluid;
- Airco die het of niet doet (sauna) of dermate goed doet dat je je winterjas moet meenemen;
- Bakovergangen piepen irritant;
- Bagagevakken die alleen een toilettas kunnen herbergen.
Smalle trappen is opgelost dus die vervalt :)
- Doedelzak geluid;
- Airco die het of niet doet (sauna) of dermate goed doet dat je je winterjas moet meenemen;
- Bakovergangen piepen irritant;
- Bagagevakken die alleen een toilettas kunnen herbergen.
Smalle trappen is opgelost dus die vervalt :)
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Airco zou ook verbeterd zijn, staat in het artikel over de plaatsing van de order. Tot in hoeverre men dat verbeterd heeft weet ik ook niet en misschien is het nog drie keer niks. We zullen het ervaren de komende tijd.
Stoelen zou eventueel dus ook van je lijstje kunnen als het om ICMm stoelen gaat. Plastic stoelen lijkt mij compleet uit den boze, dus mochten ze dezelfde stoelen van de VIRM gebruiken die er nu ook is, dan zullen het wel stoffe stoelen zijn.. Dit laatste is voor veel mensen nog te doen blijkt.
Bagagevakken zullen denk ik wel blijven... die mogen wat mij betreft net zo goed opgeheven worden want je hebt er geen drol aan.. desnoods wordt er onder de stoelen extra ruimte vrij gemaakt om grote tassen daar kwijt te kunnen. NS bleek daar een tijd geleden mee bezig geweest te zijn, maar heb er niks meer over gehoord.
De nieuwe VIRM's zullen niet gelijk zijn aan de oude VIRM's (EX DD-IRM) met die vreselijke pieptonen dat de apparatuur aan boord maakt. Het lijkt mij dat men de boel net zo geisoleerd heeft als de 8700 en de 9500 serie van de meuk die nu rondrijdt of nog meer geisoleerd heeft zodat je bijna geen piepje meer hoort.
Maar goed, we zullen alles zien de komende tijd. Ben benieuwd. Een perfecte trein bestaat niet zeg ik dan altijd maar.
Stoelen zou eventueel dus ook van je lijstje kunnen als het om ICMm stoelen gaat. Plastic stoelen lijkt mij compleet uit den boze, dus mochten ze dezelfde stoelen van de VIRM gebruiken die er nu ook is, dan zullen het wel stoffe stoelen zijn.. Dit laatste is voor veel mensen nog te doen blijkt.
Bagagevakken zullen denk ik wel blijven... die mogen wat mij betreft net zo goed opgeheven worden want je hebt er geen drol aan.. desnoods wordt er onder de stoelen extra ruimte vrij gemaakt om grote tassen daar kwijt te kunnen. NS bleek daar een tijd geleden mee bezig geweest te zijn, maar heb er niks meer over gehoord.
De nieuwe VIRM's zullen niet gelijk zijn aan de oude VIRM's (EX DD-IRM) met die vreselijke pieptonen dat de apparatuur aan boord maakt. Het lijkt mij dat men de boel net zo geisoleerd heeft als de 8700 en de 9500 serie van de meuk die nu rondrijdt of nog meer geisoleerd heeft zodat je bijna geen piepje meer hoort.
Maar goed, we zullen alles zien de komende tijd. Ben benieuwd. Een perfecte trein bestaat niet zeg ik dan altijd maar.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Dus dan hebben we straks 3 soorten interieur in die dingen... Ik mag hopen dat die bredere trappen inderdaad uitgevoerd zijn. Ik meen ooit iets gelezen te hebben dat dat niet doorging i.v.m. de stevigheid van de constructie die onder meer gebaseerd was op de liftkoker. Nu stoot ik in elk geval altijd mijn kop als ik de bovenverdieping betreed of verlaat.
Ruimte onder de stoelen zal ook nooit genoeg zijn, vanwege de coach-opstelling van de stoelen zal je nooit grote koffers onder de stoelen kwijt kunnen. En juist die dingen blokkeren het gangpad.
Ruimte onder de stoelen zal ook nooit genoeg zijn, vanwege de coach-opstelling van de stoelen zal je nooit grote koffers onder de stoelen kwijt kunnen. En juist die dingen blokkeren het gangpad.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Voor bagage zouden ze eigenlijk het balkon ipv een vierzit moeten voorzien van bagagerekken. Het is leuk hoor, zitten op het balkon op fatsoenlijke stoelen, maar niet noodzakelijk; een fatsoenlijke voorziening voor bagage is dat wel, zeker in de treinen via en naar Schiphol.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Maar laat jij je tas daar alleen achter... ?NS-Reiziger schreef:Voor bagage zouden ze eigenlijk het balkon ipv een vierzit moeten voorzien van bagagerekken. Het is leuk hoor, zitten op het balkon op fatsoenlijke stoelen, maar niet noodzakelijk; een fatsoenlijke voorziening voor bagage is dat wel, zeker in de treinen via en naar Schiphol.
Ik niet namelijk
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Of we hangen gewoon achter elke IRM een Wadlopertje als bagagerijtuig. ;-)
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
De liftschacht was inderdaad een onderdeel van de constructie, en als dat veranderd zou worden moet dit ontwerp opnieuw gekeurd worden door IVW geloof ik.Jurjen schreef:Ik meen ooit iets gelezen te hebben dat dat niet doorging i.v.m. de stevigheid van de constructie die onder meer gebaseerd was op de liftkoker.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Mja, er werd in het bericht van de order wel gemeld dat de trappen breder zullen worden en dat de lift er dus uitgaat.
Bron: treinreiziger.nlVan de 200 rijtuigen worden 50 vierdelige treinstellen geformeerd. Elk treinstel beschikt over 400 zitplaatsen, waarvan ongeveer 30% in duidelijk herkenbare stiltezones. De belangrijkste verschillen met de 668 bestaande rijtuigen zijn:
* bredere trappen naar de boven- en benedenverdieping - bekleding op de stoelen, waarin het verschil tussen 1e en 2e klas duidelijk tot uitdrukking komt.
* stopcontacten in de 1e klas voor elektrische apparatuur zoals laptops.
* verbeterde airco-installaties voor de reizigers én de machinist.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Volgende week worden de 9547 en 9549 ook in Nederland verwacht :) Met deze drie stellen zullen dan testritten en dergelijke worden gereden, en ook combinatieproeven met de oudere VIRMs. 1 juli zullen deze drie stellen aan NSR worden overgedragen. Het schijnt dat het laatste stel van de 50 op 1 juli 2009 wordt afgeleverd, dus er komt ongeveer één stel per week van de lopende band :o
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Als dat het probleem is, kunnen we een hoop reizigers vast al overhalen met een camerasysteem op het balkon dat op de koffers gericht is. Grootste probleem is de stationnementen, dan moet je bij je koffer gaan staan óf het ding vastnagelen aan het rek o.i.d. maar dat probleem speelt ook in de internationale treinen met rekken aan het einde van de coupé, al is het zicht daar natuurlijk wel vanaf de stoel mogelijk.Thom schreef:Maar laat jij je tas daar alleen achter... ?NS-Reiziger schreef:Voor bagage zouden ze eigenlijk het balkon ipv een vierzit moeten voorzien van bagagerekken. Het is leuk hoor, zitten op het balkon op fatsoenlijke stoelen, maar niet noodzakelijk; een fatsoenlijke voorziening voor bagage is dat wel, zeker in de treinen via en naar Schiphol.
Ik niet namelijk
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Er kan ook een kleine constructie worden gemaakt zoals in eerdere Beneluxrijtuigen al gebruikelijk was: bagagerekken waarbij je je eigen bagage afsluit d.m.v. een staafje dat je omhoog klapt en op slot zet.
Een andere simpele oplossing zou kunnen zijn om haakjes, beugeltjes of flexibele staafjes te installeren waaraan je je bagage kan vastzetten d.m.v. een simpel hangslotje.
Een duur en ingewikkeld camerasysteem dat geen fysieke beveiliging biedt, is dan overbodig :)
Een andere simpele oplossing zou kunnen zijn om haakjes, beugeltjes of flexibele staafjes te installeren waaraan je je bagage kan vastzetten d.m.v. een simpel hangslotje.
Een duur en ingewikkeld camerasysteem dat geen fysieke beveiliging biedt, is dan overbodig :)
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Prima idee inderdaad, vooral zo'n soort kooiconstructie zal wel afdoende zijn en ook populair. Ik zeg introduceren die hap. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Eerste nieuwe VIRM in Nederland
Zoiets hoef je natuurlijk niet op het balkon te doen, dat kan ook gewoon op de verdieping volgens mij (al gaat dat ten koste van een paar zitplaatsen daar). Moet je wel de koffer de trap op en af sjouwen, maar het geeft een veiliger gevoel, m.i. Ik heb toch het liefst zicht op mn tas, al zit ie vast. Maar ik heb de ervaring dat ik daarmee afwijk van de gemiddelde Nederlander
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten