Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door huibf »

reisthijs schreef:
(Overigens is het niet vereist 20 euro op die kaart te hebben staan, 16 is genoeg. Maar dat houdt NS liever geheim.)
Op een P kaart maar 10,--. Ik zie het probleem niet.

Men moet af van alle dalurenproducten die overal gaan ontstaan en niet samen kunnen werken op een kaart. (zoals het brabo en oost-nl porduct).
Gewoon die 79 cent afschaffen en landelijk 18 cent/km neerleggen.
P-kaarten krijgen altijd 40% korting. Reductiegerechtigden (altijd een p-kaart) 34%+20% korting.

en gewoon terug naar een busboer....
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:maar het apparaat geeft groen,
Heb je problemen met je ogen? Moeite met scherp zien? Kleurenblind?

Overigens kunnen NS kaartlezers geen groen kleur weergeven.

Zwart, Wit, Geel of Rood. Meer krijg je niet.


Ah, je bedoelde dat groene lampje bovenop de kaartlezer waarschijnlijk.
Sowieso vreemd dat deze ALTIJD groen brand.
Laatst gewijzigd door find_your_spot op di 19 jul 2011, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door Geert »

Volgens mij zit er toch echt een groen lampje op die palen...

Had iljitsch trouwens niet eens een metroritje gemaakt en daarna nog eens uitgecheckt bij NS? Misschien is het wel veranderd, maar je kon in ieder geval wel een bus/tram/metrorit maken en daarna nog uitchecken bij NS. Ik geloof wel dat er tegenwoordig een grens op zit van 6 uur (dus je moet uitchecken binnen 6 uur na inchecken).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door Chauf21 »

The best schreef:
visgraat schreef:Ok, het zijn fouten, maar beide niet ondenkbaar. Ik vind het ook niet logisch dat ik niet meer kan uitchecken bij de NS, omdat ik met de bus ben geweest. Daardoor kan ik mijn fout blijkbaar niet meer ongedaan maken.
Dat kon bij mij wel. Ik had een keer ingecheckt, vervolgens vergeten uit te checken en in de bus ingecheckt. Toen ik 's avonds weer op het station was en wilde inchecken, checkte ik uit (en miste daardoor de trein).
Het kan - voor zover ik het systeem nog begrijp - alleen als de reizen met verschillende producten worden gemaakt. Het Reizen op Saldo bij NS is een apart product en staat los van het op saldo reizen bij de overige vervoerders. Maak je dus gebruik van een product dat zowel wordt gebruikt door de NS als door andere vervoerders (bv. het studentenreisrecht) werkt de mogelijkheid tot achteraf alsnog uitchecken niet.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door visgraat »

Ok, wat ik beschreef kan dus niet, maar wel als je met studentenkorting reist met korting op trein en bus. Ook kan je bijvoorbeeld bij overstappen van bus op bus het probleem hebben: Je stapt over, checkt een tweede keer in, maar ziet de andere bus nog staan. Je denkt: Oh daar nog even uitchecken, maar dat werkt dus tegen je, want dan betaal je dus al voor de derde keer het opstaptarief.

Het mag wel wat inzichtelijker: Uitchecken gebeurt wanneer de reiziger uitcheckt of middernacht als er nog niet uitgecheckt is. Dat is voor de reiziger duidelijk!
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door Abracadabram »

Of...

De reiziger checkt uit als hij uit de bus stapt en praktisch struikelt over die apparaten.

Maar dat is een te moeilijke oplossing?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Overstappen met ov-chip moet eenvoudiger

Bericht door Ennes »

Abracadabram schreef:Of...

De reiziger checkt uit als hij uit de bus stapt en praktisch struikelt over die apparaten.

Maar dat is een te moeilijke oplossing?
:Y want doordat hij bijna struikelt over de CICO apparatuur schrikt hij zo dat hij vergeet uit te checken!

En als hij er niet (bijna) over struikelt, dan vergeet hij uit te checken doordat hij zich loopt te ergeren aan al die piepjes die hij om zich heen hoort.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten