Pagina 1 van 11

Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 11:28
door Geert
Ik dacht, laat ik maar een nieuw topic openen, dan blijft het een beetje centraal ;)

In Woerden hangt sinds vorige week een T14 aan de achterzijde (en vast ook wel aan de voorzijde), maar het perron heeft nog oude CTA's.

In Amsterdam heeft men nu op spoor 15 een T7 met rijtuigindeling:
Afbeelding

(klik hier als het plaatje het niet doet)

Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 11:44
door Reiziger Delft
Ziet er goed uit, die treinsamenstelling! Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 11:52
door Ennes
Geert schreef:Ik dacht, laat ik maar een nieuw topic openen, dan blijft het een beetje centraal ;)

In Woerden hangt sinds vorige week een T14 aan de achterzijde (en vast ook wel aan de voorzijde), maar het perron heeft nog oude CTA's.

In Amsterdam heeft men nu op spoor 15 een T7 met rijtuigindeling:
Afbeelding

(klik hier als het plaatje het niet doet)

Blijkbaar is dit dus een T7 voor één perron. Nieuwe variant *O*
Alleen weer even jammer dan dat de rijtuig indeling op 15 hangt en de enige trein waarvoor die vermelding is vanaf 14 vertrekt :lol: (we houden het maar even op startprobleempjes)

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 11:57
door ODRAIL
Op station Rta zijn de CTA's ook al vervangen door TBP's.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 11:57
door Daan
De rode pijl geeft de plaats aan waar de TBP staat?

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 12:11
door Ardan
Hmm, dat ding heb ik al eens eerder gezien, uitstaand dan wel... maar niet in Amsterdam! Geen idee waar wel eigenlijk..

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 12:15
door Daniel
Schiphol stond er ook eentje :wink:
Reiziger Delft schreef:Men zou dit ook voor normale binnenlandse treinen moeten doen; wie weet wordt de spreiding dan beter in vooral lange intercity's.
Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 13:01
door Michael
KM46 schreef:Op station Rta zijn de CTA's ook al vervangen door TBP's.
Die hangen daar al heel lang. In Juni heb ik ze al zien hangen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 13:40
door Geert
Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 13:59
door Ennes
Geert schreef:
Daniel schreef:Mwoh, die kunnen zelfs zonder rijtuigindeling in Utrecht al niet op een consequente plek stoppen... wordt alleen maar erger als je dan dat soort dingen gaat tonen.
(Naast dat op perron 11/12 alle vakbordjes dubbel zijn opgehangen aan de nieuwe kap, daar klopt dus ook niet veel meer van...)
Dat probleem in Utrecht moet op te lossen zijn, gewoon wat bakbordjes (goed) ophangen. Dat een aantal treinseries in Utrecht niet altijd op dezelfde plek stoppen doet geen afbreuk aan het feit dat dit een nuttig systeem zou kunnen zijn. Slechter dan nu kan het niet worden, want als reiziger heb je geen idee hoe lang de trein is of waar die gaat stoppen.
In plaats van bakbordjes kan je beter zorgen dat de stationsdienst de blauwe lamp eens gaat gebruiken. zeker bij de treinen die gecombineerd moeten worden, weet de eerst binnenkomende Mcn niet hoeveel bakken het andere treindeel heeft.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 15:23
door Geert
Kan zulke informatie ook niet op het dienstkaartje geprint worden? Of staat dat er al op?

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 16:09
door Daniel
Je zit ook nog met de verwarring die kennelijk ontstaat bij de voortreinen waarbij de machinist stopt op dezelfde plek als wanneer het een vleugeltrein zou zijn... daar helpen bakbordjes natuurlijk niet :wink: Net als bij een s2800 die op de A-fase aangekondigd wordt maar vervolgens binnengenomen wordt met geel sein tussen A en B. Een bakbordje 6 voor de A-fase zou immers op een andere plek staan als het bordje 6 voor de gecombineerde A- en B-fase.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 17:12
door Suus
Terug ontopic maar weer: Weet iemand of het bord op spoor 6 in Schiphol, wat tot nu toe verstopt zat achter een stuk papier al aanstaat?

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: di 23 aug 2011, 17:40
door microshit
Sommigen hebben 'm misschien al gezien op Somda, maar op https://docs.google.com/document/d/1g3h ... l=nl&pli=1 is een overzichtje waar ze al vervangen zijn en waar niet. Iedereen is vrij deze up-to-date te houden.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 08:29
door Geert
Spoor 1 en 2 van Gouda Goverwelle worden op dit moment van nieuwe TBP's voorzien. Is zo te zien nog best wel een klusje, de hele voet waar de oude CTA's aan hingen moet ook vervangen worden door een nieuwe :)

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 09:07
door webguy
Alle CTAs zijn in Arnhem met de renovatie vervangen door TBPs, hangen dus geen CTAs meer...

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 18:10
door david_meyer24
Klopt en spoor 3 en 4 hangen ze er nu ook op Gouda Goverwelle.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 20:36
door Wubbo
Geldermalsen is ook voorzien.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 20:53
door microshit
Stond al genoteerd ;) persoonlijk vind ik het geen gezicht, zo onder de oude kap (evenals Ht)

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: ma 29 aug 2011, 22:08
door The best
Ik reed net langs Assen en daar zijn ze ook vervangen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: vr 02 sep 2011, 22:05
door MdJ
In Wierden was men vandaag ook bezig. (als enige aan de lijn Apeldoorn-Enschede). Aan spoor 1 hing hij, op spoor 2 was men om 13:00 nog bezig.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: vr 02 sep 2011, 22:15
door Geert
Woerden heeft sinds gisteren ook TBP's (tenminste, in ieder geval spoor 5/6 waren 's middags klaar, de andere twee sporen heb ik niet meer goed gezien).

Steeds minder stations met oude flappenbakken :)

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: vr 02 sep 2011, 23:28
door Mark
Tot mijn verbazing zag ik dat ze op Utrecht Centraal aan de fonkelnieuwe overkapping op spoor 8/9 nog gewoon de oude flappenbakken hebben opgehangen.
De logica hiervan ontgaat mij even, aangezien er in de hal wel gewoon digitale CTA's hangen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: za 03 sep 2011, 08:50
door Caspar
De logica daarvan is dat er nog steeds niet genoeg (en op post ASD bijna geen) omroepers zijn opgeleid om met Infoplus te werken. De converter die tijdelijk draait tussen Bepac en de Infoplusschermen kan een groot station als Utrecht Centraal moeilijk behappen en vliegt er dan vaak (eventjes) uit waardoor bediening niet mogelijk is. Als alle mederwerkers zijn opgeleid, en alle hikjes zijn uit Infoplus, dan zal dus ook de rest volgen qua TBP. Men wil dus een zo kort mogelijke periode dat Bepac de TBP schermen aanstuurd.
Daarom is Amsterdam centraal als laatste aan de beurt :D

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Geplaatst: za 03 sep 2011, 09:20
door Suus
Maar draait daar (Amsterdam Centraal) nu ook niet al een converter tussen die flappenborden en die LED-borden die in de tunnels hangen? Die zijn vrij uniek, alleen Amsterdam en Rotterdam hebben die.