Vervanging CTA's door TBP's #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Hmm ja, verschil zit 'm in de hoogte dus en niet zozeer in de breedte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Thom91 »

Ze zijn in Asd begonnen!
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Klaasje »

Volgens mij is bijna heel Nederland rond. Of zie ik dat verkeerd?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Wubbo »

Gouda was afgelopen vrijdag nog steeds niet af...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Op Schiphol is men nog niet eens begonnen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Maik »

Thom91 schreef:Ze zijn in Asd begonnen!
Inderdaad. Zaterdag hingen ze al op spoor 1, 2 en 4. Op spoor 13 en 14 heb ik ze alleen aan de westzijde zien hangen.
Pommes.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Mark »

En ook op Rotterdam Centraal zijn ze vooralsnog alleen op spoor 12 te vinden. :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ronald »

reisthijs schreef:En toch klopt het niet. Ze hebben weer de bekende fout gemaakt want er staat heel mooi aangegeven dat het deel naar Maastricht van de a-zijde vertrekt (en Heerlen dus van de b-zijde) maar nergens is aangegeven wat nu de a-zijde van spoor 4 is...

Als Amstel al een a-zijde had, dan was dat de noordkant geweest, en vertrok het deel naar Maastricht juist van de b-zijde!
Nog even over die a- en b-zijde: In Eindhoven en Roermond zijn "met de hand" extra stickertjes met "a" en "b" aangebracht bij het perroncijfer op de TBP's. Maar de laatste keer dat ik de s800 die kant op had, werden de delen op de TBP's dus net verkeerd om aangegeven -o- .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

In Roermond staan ze toch wel in de goede volgorde uitgaande van de opgeplakte letters? Althans, op een foto die ik daar ooit vanuit de trein maakte wel.
Enige opmerkelijke in Roermond is dat de A en B fase op spoor 1 precies het omgekeerde is van die op spoor 3.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ronald »

Waar A en B zitten weet ik zo niet meer, maar mijn trein was precies verkeerd om aangekondigd, zowel in Eindhoven als in Roermond. Het was ook duidelijk te zien aan het feit dat in Sittard het halve Heerlen-treinstel leegliep met Maastricht-gangers...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zag ik dat de CTA op 5a t.h.v. de Noordertunnel op Utrecht Centraal door een TBP vervangen is, vanmiddag dat er nu twee TBPs (buitenmodel) op 14a/15a bij de Noordertunnel hangen. Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ruben »

Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt :idea:

Daar waar wordt voldaan aan het aan de Amsterdamse zijde liggen van de A-fase is goed te zien dat "voor" niet letterlijk is vertaald naar "A-zijde". In Amersfoort staat de NoordOost er bv. precies andersom op: b-zijde Groningen boven, a-zijde Leeuwarden onder :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Klaasje »

Ruben schreef:
Daniel schreef:Enige wat ik kan bedenken is dat men in Roermond inmiddels de volgorde op de TBP gecorrigeerd heeft, maar de opgeplakte letters niet heeft gewijzigd...
Of men heeft het zo geprogrammeerd dat a-zijde hetzelfde is als voor, en b-zijde hetzelfde is als achter, op de TBP althans. Zuidwaarts kom je dan bedrogen uit, omdat de a-zijde aan de noordkant (kant Amsterdam) ligt.
Hoe zou het in Amsterdam moeten dan? :P Toevallig hangt de kilometrering op Amsterdam CS aan de spoorlijn vanuit Den Helder.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Ardan »

In Amsterdam wordt het richting Haarlem gedaan (of beter gezegd: richting d'Eenhonderd Roe, het allereerste station van Amsterdam dat ergens bij Sloterdijk lag ;) )
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Perronfasen liggen op oplopende kilometrering, niet met de A-zijde aan de kant van Amsterdam persé. In Roermond was het probleem dat de TBP die laatste theorie volgde (dus Heerlen-deel van de A-zijde), terwijl de A-fase in Roermond aan de zuidkant ligt :idea:
Je gaat hier voorbij aan het feit dat de A en B er kunstmatig is, en dus in de praktijk niet bestaat en daardoor niet klopt. Er is gewoon een softwareaanpassing nodig voor sommige stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Vinny »

Er komen volgens mij op de stations die het betreft digitale treinsamenstellingsborden die ook in infoplus kunnen worden aangestuurd. Ik hoop dat dat dan tot het verleden gaat behoren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Geert »

Die borden zijn er al in Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Zie de eerste pagina van dit topic :)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Edwin »

Op Almere Parkwijk werd er op de TBPs Hoofddorp als Hfd aangegeven maar alle andere bestemmingen voluit. Dat lijkt mij niet standaard.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door M57 »

Daniel schreef:Als ik me niet vergis is Utrecht Centraal daarmee compleet voorzien, al kan ik 18a/19a nooit zien (staat op een of andere manier altijd een trein voor als ik op Utrecht Centraal ben) :P
18a/19a zijn ook voorzien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Daniel »

Check, dat kon ik vanmiddag toevallig wel zien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door VIRM »

Op Amsterdam Sloterdijk werd er afgelopen dinsdag en donderdag omgeroepen dat ze weer bezig zijn. :)

Overigens opvallend vandaag: als je de trap van de Westpassage op Amsterdam Centraal opkomt, hangt er op spoor 8a wel een TBP, maar op 7a hangt nog een CTA.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door VIRM »

Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.
Beul van de blindegeleidelijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Vervanging CTA's door TBP's

Bericht door Joshua »

VIRM schreef:Voor zover ik in kon schatten zijn de sporen 3 t/m 8 (dus de benedensporen) van Amsterdam Sloterdijk volledig voorzien van TBP's. Wel opvallend dat ze de oude klokken hebben laten hangen en geen nieuwe exemplaren naast de TBP's hebben opgehangen.
Maar de oude klokken zijn op meer station's blijven hangen. Zo ook in Nijmegen. Maar dan zijn er als nog nieuwe TBP's met klokken neer gehangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten