'Maak scenario storing chipkaart helderder'
Geplaatst: di 10 jan 2012, 23:44
'Maak scenario storing chipkaart helderder'
Geplaatst op: dinsdag 10 januari 2012 23:42
Laatst bijgewerkt: dinsdag 10 januari 2012 23:44
RIJSWIJK - Trans Link Systems (TLS), het bedrijf dat de OV-chipkaart produceert, moet duidelijke scenario's opstellen voor het geval zich storingen in de kaart op landelijk niveau voordoen.
Daartoe roepen vervoersorganisaties ANWB en Rover dinsdag op in een brandbrief aan het bedrijf. Zij schreven de brief nadat reizigers maandag en dinsdag bijna een etmaal hun chippas niet konden opladen met bestellingen, zoals reisabonnementen.
"Technische problemen moeten niet op de reizigers worden afgewenteld", schrijven de ANWB en Rover. "Zij moeten in dit soort gevallen snel en adequaat worden geïnformeerd, zodat zij handelingsperspectief hebben."
TLS maakte dinsdag al bekend dat reizigers die slachtoffer zijn geworden van de storing door het bedrijf worden gecompenseerd. "Het is heel vervelend voor de groep gedupeerden", stelt een zegsvrouw. "Maar dit soort storingen kan gebeuren. Er waren duidelijke alternatieven voorhanden voor mensen die niet op saldo konden reizen."
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 10 januari 2012 23:42
Laatst bijgewerkt: dinsdag 10 januari 2012 23:44
RIJSWIJK - Trans Link Systems (TLS), het bedrijf dat de OV-chipkaart produceert, moet duidelijke scenario's opstellen voor het geval zich storingen in de kaart op landelijk niveau voordoen.
Daartoe roepen vervoersorganisaties ANWB en Rover dinsdag op in een brandbrief aan het bedrijf. Zij schreven de brief nadat reizigers maandag en dinsdag bijna een etmaal hun chippas niet konden opladen met bestellingen, zoals reisabonnementen.
"Technische problemen moeten niet op de reizigers worden afgewenteld", schrijven de ANWB en Rover. "Zij moeten in dit soort gevallen snel en adequaat worden geïnformeerd, zodat zij handelingsperspectief hebben."
TLS maakte dinsdag al bekend dat reizigers die slachtoffer zijn geworden van de storing door het bedrijf worden gecompenseerd. "Het is heel vervelend voor de groep gedupeerden", stelt een zegsvrouw. "Maar dit soort storingen kan gebeuren. Er waren duidelijke alternatieven voorhanden voor mensen die niet op saldo konden reizen."
Lees verder