SocialCoupé

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: SocialCoupé

Bericht door Stéphane »

fogeltje schreef:
midnet schreef:NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
Misschien suggereren ze daarmee dat mensen bij elkaar op schoot moeten gaan zitten. Sociaal gedrag en er passen meer mensen in de trein!
Mensen, denk eens logisch na, er zijn meer mensen die de social willen dan diegene die de stil willen. Dus moet je in de stille de meeste plaats voorzien, rijen dus.

Is het trouwens zo vreemd om in een trein aan de persoon naast je te vragen of het nodig is zo veel lawaai te maken?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: SocialCoupé

Bericht door Ardan »

Misschien dat de Vlamingen daar normaal op reageren, maar hier krijg je meteen een trap voor je bek als je zoiets vraagt..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: SocialCoupé

Bericht door Vinny »

Dat is erg overdreven. In Nederland houden reizigers over het algemeen best rekening met elkaar :) als ik vraag of ik naast iemand mag zitten wordt in 9 van de 10 keer zelfs de tas van de stoel weggehaald...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: SocialCoupé

Bericht door find_your_spot »

Goedemorgen meneer. Waarom zijn wij niet luidkeels aan het bellen of hip hop muziek aan het afspelen op uw mobieltje? U zit anders wel in de herriezone.
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: SocialCoupé

Bericht door Ronald »

Dat doet me denken aan de opmerking van iemand over de rookcoupés van lang geleden: "ik vind het asociaal dat er allemaal mensen gaan zitten die niet roken" :-)
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: SocialCoupé

Bericht door Dagren »

Ardan schreef:Misschien dat de Vlamingen daar normaal op reageren, maar hier krijg je meteen een trap voor je bek als je zoiets vraagt..
Wat een onzin, ik zie dat je woonplaats Zwolle is, daar kan ik je garanderen dat dit niet voorkomt. Wellicht dat ze in Den Haag of Rotterdam zich anders gedragen, daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar in Overijssel worden geen mensen op hun bek getrapt als je ze beleefd vraagt om wat stiller te zijn, of een tas weg te halen. In het allerallerergste geval weigert iemand om rekening met anderen te houden nadat je hierom vraagt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: SocialCoupé

Bericht door Geert »

In Rotterdam en Den Haag ook niet hoor :)
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: SocialCoupé

Bericht door Dagren »

Mooi zo! *bus*

En houden zo, beste Randstedelingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten