Pagina 1 van 1
NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 12:03
door Gekko123
NMa neemt klacht over NS in behandeling
RIJSWIJK - De Nederlandse Mededingingsautoriteit neemt een klacht van de Maatschappij Voor Beter OV over de NS in behandeling.
Klik hier om verder te lezen
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 16:13
door VIRM
Zijn ze niet een tikkeltje laat met deze klacht?
Daarnaast, was het niet altijd een heel hoop gedoe, aangezien de s600 en de s1900 richtng Rotterdam vanaf Den Haag HS dezelfde vertrektijden hadden?
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 16:32
door Thom91
Dit is al de tweede keer dat ze erover klagen.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 16:33
door reisthijs
Precies, en omdat dat blijkbaar niet geholpen heeft proberen ze het dus nog een keer.
Daarnaast, ik zou het niet "een heel hoop gedoe" willen noemen, dat die s600 eventjes geduld moet hebben na vertrek uit HS, ja je moet een stukje wat langzamer rijden omdat er een andere trein vlak voor zit maar dat is alles. Met de Benelux gaat het precies zo en die rijdt gewoon nog steeds.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 19:03
door Meltrain
Als die extra Fyra gewoon elk uur rijdt, snap ik best dat de NS de s600 opheffen.
Echter, zolang die extra Fyra nog niet elk uur kan rijden, ben ik het eens met de Maatschappij voor beter OV.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 19:05
door Suus
Het bestaan van de s600 was voor veel reizigers een van de grootste mysteries die ons spoorwegennet kende. De meeste reizigers vonden het een vreemde intercity die niet in Leiden kwam en bovendien ook nog eens traag achter andere intercities aansukkelde.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 22:12
door Geert
Erg populair was-ie in ieder geval niet.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 22:41
door Wubbo
Waarom zou NS een onrendabele trein van de NMa niet op mogen heffen? :?
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 22:44
door Karl
Had de NMa niet moeten ingrijpen bij het verlenen van de concessie aan HSA?
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 22:49
door Geert
Wubbo schreef:Waarom zou NS een onrendabele trein van de NMa niet op mogen heffen? :?
NMa heeft nog niets besloten, het mag niet van de MVBOV.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: ma 10 sep 2012, 23:11
door Anne
Ik begrijp de NS-site niet voor de serie 600.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
- - - - - - - -
Voor de relatie tussen Adam en Rdam is de 600 niet zo interessant.
Vertrekt 1 minuut later dan de serie 2200 en 3 min eerder aan.
Verschil van 1.06 en 1.10 is niet zo groot (Benelux doet het in 1.03).
Trein is alleen van belang voor Schiphol - Rdam.
En daar rijdt nu net de HSL die meer moet opbrengen.
Als de HSL bijv. door Arriva of Virgin gereden zou worden zou NS wel zorgen voor een goede trein via de Schiphollijn.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 12:37
door Karl
Ik reis niet zo vaak tussen Shl/Asd en Rtd, maar àls ik dat deed, dan probeerde ik altijd wel de s600 te nemen. Niet zo zeer vanwege de reistijdminimalisatie, maar meer vanwege de comfortbeleving. Als een trein alleen stopt te Shl, Gv, geeft dat veel meer rust in de trein en een hoger comfort.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 13:35
door reisthijs
Geert schreef:Wubbo schreef:Waarom zou NS een onrendabele trein van de NMa niet op mogen heffen? :?
NMa heeft nog niets besloten, het mag niet van de MVBOV.
De vraag was neem ik aan waarom de MVBOV denkt dat de NMa hier iets over zou moeten beslissen.
Nu is het wel zo dat NS de belofte niet nakomt dat er altijd 4x/uur een trein zou rijden tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam, al dan niet over de HSL. Maar ja, echt een harde afspraak is zoiets vast niet.
avl schreef:Ik begrijp de NS-site niet voor de serie 600.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
De titel van die tabel is toch vrij duidelijk? "
Dienstregeling tijdelijke Intercity Rotterdam - Schiphol t/m 9 september", dat is dus een overzicht van de treinen die vanaf 10 september niet meer rijden.
Waarom ze nu op het laatste moment met dat overzicht kwamen is mij ook een raadsel.
avl schreef:Trein is alleen van belang voor Schiphol - Rdam.
Niet alleen, hij is ook van belang voor de verbinding Schiphol - Den Haag HS. Dat is de belangrijkste reden dat het LOCOV die verbinding wilde behouden.
avl schreef:En daar rijdt nu net de HSL die meer moet opbrengen.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 15:48
door Anne
reisthijs schreef:[
avl schreef:Ik begrijp de NS-site niet voor de serie 600.
In de dienstregeling tabel die ik net op vraag staat elk uur op .13 de directe IC serie 600.
Als ik de reisplanner vraag voor de relatie Adam-Rdam ontbreekt die.
De titel van die tabel is toch vrij duidelijk? "
Dienstregeling tijdelijke Intercity Rotterdam - Schiphol t/m 9 september", dat is dus een overzicht van de treinen die vanaf 10 september niet meer rijden.
Waarom ze nu op het laatste moment met dat overzicht kwamen is mij ook een raadsel.
Titel van de door mij aangehaalde tabel is daarin juist niet duidelijk.
Voor het zoeken de reismogelijkheden tussen Adam en Rdam neem je de tabel:
Amsterdam–Haarlem/Schiphol Ö–Rotterdam–Breda/Roosendaal–Vlissingen
Dit is de
tabel Ba waar alle IC's op deze route in staan.
Nergens bij de serie 600 een voetnoot dat die tijdelijk is.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 16:06
door Bart
VIRM schreef:Zijn ze niet een tikkeltje laat met deze klacht?
Daarnaast, was het niet altijd een heel hoop gedoe, aangezien de s600 en de s1900 richtng Rotterdam vanaf Den Haag HS dezelfde vertrektijden hadden?
Nu draai je oorzaak en gevolg om. De s600 heeft zo'n slecht pad gekregen om twee redenen, 1) om de toeslagvrije verbinding tussen Schiphol en Rotterdam zo'n 12 minuten trager te maken, 2) omdat de trein toch opgeheven zou worden later in het jaar. Het 'gedoe' was er dus opzettelijk.
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 18:03
door Vinny
Nee nou draai jij de zaak om ;) Het slechte pad van de 600 serie is het gevolg van het feit dat deze trein als allerlaatste repareerserie is ingelegd. Als het aan ProRail had gelegen was de serie gewoon van het spoorwegnet geknikkerd. :Y
Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 20:21
door TheKnitter
De serie 600 ligt gewoon in het andere halfuur als de serie 9200. En die beide series zijn tussen Amsterdam en Rotterdam beroerd, helemaal tussen Den Haag HS en Rotterdam door die 1900 die er voorlangs moet.
Gelijk extra promotie voor de Fyra wordt er zo gemaakt. Ik stap daarom ook altijd over op de 1900 te Gvc omdat mij dat naar Zwd met gemak een minuut of 7 bespaart

Re: NMa neemt klacht over NS in behandeling
Geplaatst: di 11 sep 2012, 21:28
door Wubbo
Die Benelux is in 2012 trouwens bewust vertraagd, omdat de voorheen geplande korte stationnementen regelmatig niet gehaald werden. De Benelux is nogal een koffergevoelige serie... Tel daarbij op dat je tijd aan de grens 'heilig' is en je in de Schipholtunnel, op de Westtak en op Amsterdam Centraal dit jaar heel weinig mogelijkheden hebt, dan krijg je dit soort constructies.