'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Geplaatst op: zaterdag 29 september 2012 08:40
Laatst bijgewerkt: zaterdag 29 september 2012 08:41
RIJSWIJK - De chaos op het spoor, afgelopen winter, lag niet aan bevroren wissels en kapotte treinen. Oorzaak is de slechte organisatie binnen NS en Prorail.
Dat schrijft De Telegraaf zaterdag, op basis van een ''uiterst geheime winteranalyse'' van beide bedrijven.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Geplaatst op: zaterdag 29 september 2012 08:40
Laatst bijgewerkt: zaterdag 29 september 2012 08:41
RIJSWIJK - De chaos op het spoor, afgelopen winter, lag niet aan bevroren wissels en kapotte treinen. Oorzaak is de slechte organisatie binnen NS en Prorail.
Dat schrijft De Telegraaf zaterdag, op basis van een ''uiterst geheime winteranalyse'' van beide bedrijven.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Nee, dat hadden we ook totaal niet verwacht natuurlijk... :XDaniel schreef:Oorzaak is de slechte organisatie binnen NS en Prorail.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Goh, deze uitkomst had ik absoluut niet verwacht. :')
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Bijsturing faalt.uiterst geheime winteranalyse
Lees OVinNL en je weet alles...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Over drie maanden is het ongetwijfeld weer feest...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Typisch de Telegraaf; altijd overdrijven. Ze hebben destijds geen kopietje van het rapport gekregen waar ze om hadden gevraagd... En dus is het uiterst geheim. _O-Daniel schreef:''uiterst geheime winteranalyse''
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Ze hebben het rapport niet ontvangen omdat er bedrijfsgevoelige informatie in staat. Lijkt mij een terechte reden om een rapport niet aan de Televaag te geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Veel 'blaming the messenger' hier: je hoeft geen fan van Jules Paradijs te zijn om te weten dat z'n krant toch wel eens hard [economisch] nieuws weet te vinden.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Dus het was ook een chaos geworden als er geen bevroren wissels en kapotte treinen waren geweest?Daniel schreef:De chaos op het spoor, afgelopen winter, lag niet aan bevroren wissels en kapotte treinen. Oorzaak is de slechte organisatie binnen NS en Prorail.
Angst voor nieuwe problemen spoor in winter
Angst voor nieuwe problemen spoor in winter
Geplaatst op: zaterdag 29 september 2012 17:57
Laatst bijgewerkt: zaterdag 29 september 2012 17:59
Reizigersorganisatie Rover en vakbond FNV Spoor houden hun hart vast voor problemen op het spoor komende winter. Ze reageren daarmee op een intern rapport van NS en ProRail over de problemen van afgelopen winter.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Geplaatst op: zaterdag 29 september 2012 17:57
Laatst bijgewerkt: zaterdag 29 september 2012 17:59
Reizigersorganisatie Rover en vakbond FNV Spoor houden hun hart vast voor problemen op het spoor komende winter. Ze reageren daarmee op een intern rapport van NS en ProRail over de problemen van afgelopen winter.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Vier jaar sneeuw zou toch wel heel erg extreem zijn, hoe lang geleden is dat wel niet voor het laatst geweest
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Volgensmij valt er in Nederland normaal gesproken niet heel veel sneeuw. En als het valt, ligt het dan voor een paar dagen en is het vervolgens weer foetsjie.Bee schreef:Vier jaar sneeuw zou toch wel heel erg extreem zijn, hoe lang geleden is dat wel niet voor het laatst geweest
Maar het gaat er natuurlijk om dat je je als vervoerder hebt voorbereid en om kunt gaan met verstoringen. Dus dan maak je je treinen winterproof, zorg je ervoor dat er geen ijsblokken vormen en vanaf vallen, weten essentiele organisatieonderdelen van elkaar wat ze doen, werkt de bijsturing goed, worden reizigers goed geinformeerd en hoeft je directeur zich die avond niet te verantwoorden voor Sacha de Boer.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Ik zou dat gerust wel willen, dat verantwoording voor Sacha de Boer, maar dan 1 op 1 ;).VIRM schreef:hoeft je directeur zich die avond niet te verantwoorden voor Sacha de Boer.
Maar ja, ik denk dat we weer een herhaling zullen krijgen van afgelopen jaren, als er geen verandering komt tenminste. Overigens bussen liggen er soms ook wel eens uit of hebben flinke vertragingen bij de eerste sneeuw. Ik heb zelfs een paar jaar geleden meegemaakt dat er één dag helemaal geen bussen reden bij mij in de regio (sowieso in de ochtendspits niet), vanwege de hoeveelheid sneeuw. Maar dat vergeten sommige mensen af en toe. Het kan net zoals op de wegen ook te glad zijn op het spoor.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Volgensmij werd er op het journaal gezegd dat het nog een paar jaar gaat duren vorodat alle organisationele veranderingen rond zijn...
Misschien hadden ze gelijk al moeten beginnen toen het een paar jaar geleden ernstig mis ging?
Misschien hadden ze gelijk al moeten beginnen toen het een paar jaar geleden ernstig mis ging?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
_O-Bee schreef:Vier jaar sneeuw zou toch wel heel erg extreem zijn, hoe lang geleden is dat wel niet voor het laatst geweest
"Statistisch gezien hebben we recht op een sneeuwvrije winter dus we doen er niks aan *O* "
:')
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
2010, 2011 en 2012 is DRIE jaar...R-Flow schreef:2010 hebben we vooral in de december aardig wat sneeuwval gezien. Niet zo heel lang geleden dus.Bee schreef:Vier jaar sneeuw zou toch wel heel erg extreem zijn, hoe lang geleden is dat wel niet voor het laatst geweest
Misschien maar beter ook, want als ze er wel iets aan doen wordt de puinhoop alleen maar groter :6Fles schreef:"Statistisch gezien hebben we recht op een sneeuwvrije winter dus we doen er niks aan *O* "
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Je kan in de toekomst kijken en weet wat er in 2013 gaat gebeuren?Bee schreef:2010, 2011 en 2012 is DRIE jaar...
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
De afgelopen drie winters waren allemaal slecht qua weer en alle drie de keren zakte het hele treinverkeer als een zak aardappels in elkaar. Bee doelt erop dat het wel toeval zou zijn als dat voor de vierde keer op rij ZOU gebeuren. Moeilijk he, lezen.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Februari dit jaar? 14 dagen nooddienstregeling? :N :XR-Flow schreef:Je kan in de toekomst kijken en weet wat er in 2013 gaat gebeuren?Bee schreef:2010, 2011 en 2012 is DRIE jaar...
Komt wel goed schatje.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Quelle surprise.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Ach ja. Maar stond er ook niet 1000 km file? Daar hoor je dan niets over. Over al die incompetente chauffeurs...
Het enige wat echt beter moet worden is communicatie. En dan niet op voorhand een uitgeklede dienst aanbieden. Max 4 uur vooruit kijken, ipv 24 uur (en dan niets gebeurd).
Het enige wat echt beter moet worden is communicatie. En dan niet op voorhand een uitgeklede dienst aanbieden. Max 4 uur vooruit kijken, ipv 24 uur (en dan niets gebeurd).
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Die 1000km file stond er niet 2 weken na afloop van de sneeuwbui nog steeds... Zoals dat wel met de aangepaste dienstregeling het geval was.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
En in de file is het warmer dan op het station. Het probleem is ook niet zozeer dat je op de rampendag langer onderweg bent maar dat je op de rampendag urenlang in de kou staat en de weken daarna, wanneer er geen vuiltje meer aan de lucht is, alsnog wordt getracteerd op langere reistijden en nog vollere treinen dan normaal.
Re: 'Spoorchaos winter door slechte organisatie'
Ik zou juist wel een uitgeklede dienst aanbieden want dan hoeft dat niet meer te gebeuren als het echt nodig is. Want als dat moet gebeuren gaat het vaak mis.huibf schreef:Ach ja. Maar stond er ook niet 1000 km file? Daar hoor je dan niets over. Over al die incompetente chauffeurs...
Het enige wat echt beter moet worden is communicatie. En dan niet op voorhand een uitgeklede dienst aanbieden. Max 4 uur vooruit kijken, ipv 24 uur (en dan niets gebeurd).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten