Opstartproblemen bij Arriva
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Mag je dan niet gewoon gratis reizen? Het is jouw schuld als reiziger zijnde niet dat Arriva die dingen niet geplaatst heeft. Als in de bus een CICO niet werkt (let wel: een niet werkende CICO, geen "niet werkende kaart") of afwezig is (touringmeuk), dan mag ik gratis mee. Ik moet de chauffeur die me dan een kaartje laat kopen nog tegenkomen (hoewel ze dat in principe wel mogen volgens de algemene regels openbaar vervoer zoals ik laatst ergens gelezen heb).flipje schreef:Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
"Een touringcar is geen bus"
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Ik denk niet dat Arriva vandaag veel gecontroleerd heeft met al die problemen, maar het beleid bij Arriva is dat je altijd* een uitstel van betaling krijgt met daarbij een ritkaart. Die UvB kan je eventueel bij een Arriva Store of via de klantenservice (bezwaarprocedure) proberen kwijt te schelden. Maargoed, als klanten niet kunnen inchecken dan kan je net zo goed niet gaan controleren.
*Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt. Een uur later heeft een Arriva Store die UvB weer door de shredder gehaald omdat ik kon aantonen dat ik wel had ingecheckt.
*Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt. Een uur later heeft een Arriva Store die UvB weer door de shredder gehaald omdat ik kon aantonen dat ik wel had ingecheckt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Dat doet niet alleen Arriva. Bij de NS en Syntus heb ik dat ook gehad. De RailPockets herkenden de AltijdVrij niet. Eén keer op een brakke zondagochtend in de trein van Ut naar Zl ging de conductrice even bellen en de andere twee keren heb ik een UvB gehad. En met een grote bek ook nog.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Zoeen belangrijkpiemel gaat ook niet echt nadenken het, als IEDEREEN "niet ingecheckt blijkt te hebben":') Nee, dan ligt het nog duizend keer eerder aan "iedereen tegelijk" dan aan hem :')Bee schreef: *Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt.
Simpel volk heb je erbij ook. Heel vervelend.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Nou volgensmij klopt die regel niet. Een vervoerder zou dan niet zon haast maken met reparatie, zeker als deze ook nog eens opbrengstverantwoordelijke is. Niet gek dat Hermes nauwelijks nog touringcars inzet... En arriva Brabant des te méér.fogeltje schreef:Mag je dan niet gewoon gratis reizen? Het is jouw schuld als reiziger zijnde niet dat Arriva die dingen niet geplaatst heeft. Als in de bus een CICO niet werkt (let wel: een niet werkende CICO, geen "niet werkende kaart") of afwezig is (touringmeuk), dan mag ik gratis mee. Ik moet de chauffeur die me dan een kaartje laat kopen nog tegenkomen (hoewel ze dat in principe wel mogen volgens de algemene regels openbaar vervoer zoals ik laatst ergens gelezen heb).flipje schreef:Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Ik kan niet meer terugvinden waar ik het laatst gevonden had, ik zal vanavond nog eens kijken. Wat mij betreft rijdt Arriva heel Brabant met touringmeuk, lekker goedkoop. Heb gisteren al weer een nieuwe gezien (Dortmans op lijn 152 op een rit die eerst door Arriva zelf gereden werd). En Diamond gaat volgens eigen zeggen vanaf 6 januari ook meer ritten rijden in de spitsuren op diverse lijnen. Maar ongeveer een jaar geleden heeft Arriva nog juist redelijk wat toermeuk afgeschaft.huibf schreef:Nou volgensmij klopt die regel niet. Een vervoerder zou dan niet zon haast maken met reparatie, zeker als deze ook nog eens opbrengstverantwoordelijke is. Niet gek dat Hermes nauwelijks nog touringcars inzet... En arriva Brabant des te méér.fogeltje schreef:Mag je dan niet gewoon gratis reizen? Het is jouw schuld als reiziger zijnde niet dat Arriva die dingen niet geplaatst heeft. Als in de bus een CICO niet werkt (let wel: een niet werkende CICO, geen "niet werkende kaart") of afwezig is (touringmeuk), dan mag ik gratis mee. Ik moet de chauffeur die me dan een kaartje laat kopen nog tegenkomen (hoewel ze dat in principe wel mogen volgens de algemene regels openbaar vervoer zoals ik laatst ergens gelezen heb).flipje schreef:Grootste probleem was overigens dat reizigers niet konden inchecken, op enkele stations moesten zelfs nog Arriva CICO's geplaatst worden :/
Inderdaad :') Maar goed, alle reizigers zijn toch dom en ze mogen toch niet klagen, dus waarom niet gewoon iedereen boete uitschrijven voor niet inchecken? Makkelijk verdiend toch.Fles schreef:Zoeen belangrijkpiemel gaat ook niet echt nadenken het, als IEDEREEN "niet ingecheckt blijkt te hebben":') Nee, dan ligt het nog duizend keer eerder aan "iedereen tegelijk" dan aan hem :')Bee schreef: *Zelfs als het aantoonbaar de schuld van de controlerende medewerker is dat je een UvB krijgt. Ik trof ooit een conducteur van Arriva met een niet-werkende kaartlezer die beweerde dat ik niet had ingecheckt.
Simpel volk heb je erbij ook. Heel vervelend.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Geniaal gisteren op het NOS Journaal!
Ze hadden een correspondent naar Leiden Centraal gestuurd. Reizigers mopperden dat er geen richtingen op de bussen stonden en er beperkte informatie was (in Leiden zijn er enkele buslijnen die van A naar B gaan via het station, dus het station niet als eindpunt hebben).
Buschauffeur op TV: "er wordt al wekenlang gezegd, kijk op arriva.nl, maar dat doen ze niet!" Overigens vond hij de caos nog wel meevallen. Tsja...
Ze hadden een correspondent naar Leiden Centraal gestuurd. Reizigers mopperden dat er geen richtingen op de bussen stonden en er beperkte informatie was (in Leiden zijn er enkele buslijnen die van A naar B gaan via het station, dus het station niet als eindpunt hebben).
Buschauffeur op TV: "er wordt al wekenlang gezegd, kijk op arriva.nl, maar dat doen ze niet!" Overigens vond hij de caos nog wel meevallen. Tsja...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Problemen Arriva houden aan
Vervoersbedrijf Arriva kampt voor de tweede dag op rij met problemen in het bus- en treinvervoer.
Zo vallen meerdere treinen uit op het spoor rond Arnhem, waar Arriva de lijnen naar Tiel en Winterswijk heeft overgenomen. Ook twitteren reizigers dat bussen te laat en te vol zijn.
Arriva rijdt sinds gisteren op verschillende trajecten in het land voor het eerst, maar er zijn nog veel opstartproblemen.
Twee weken
Het vervoersbedrijf gaf gisteren al aan dat de problemen nog zeker twee weken gaan duren. Op het centraal station van Leiden is extra personeel ingezet om reizigers te informeren.
http://nos.nl/artikel/450295-problemen- ... n-aan.html
Vervoersbedrijf Arriva kampt voor de tweede dag op rij met problemen in het bus- en treinvervoer.
Zo vallen meerdere treinen uit op het spoor rond Arnhem, waar Arriva de lijnen naar Tiel en Winterswijk heeft overgenomen. Ook twitteren reizigers dat bussen te laat en te vol zijn.
Arriva rijdt sinds gisteren op verschillende trajecten in het land voor het eerst, maar er zijn nog veel opstartproblemen.
Twee weken
Het vervoersbedrijf gaf gisteren al aan dat de problemen nog zeker twee weken gaan duren. Op het centraal station van Leiden is extra personeel ingezet om reizigers te informeren.
http://nos.nl/artikel/450295-problemen- ... n-aan.html
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Op Leiden Centraal zet Arriva extra personeel in. Rover eist ook dat Arriva op tijd gaat rijden. Volgens Arriva gaat dat nog wel 2(!) weken duren.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Het gezeur over bussen ombouwen is alleen van toepassing op de hybrides, de rest zou het gewoon moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Ach, rover. Iedereen eist altijd dat alles op tijd rijdt. Lekker boeiend. Schreeuwerds.Edwin schreef:Op Leiden Centraal zet Arriva extra personeel in. Rover eist ook dat Arriva op tijd gaat rijden. Volgens Arriva gaat dat nog wel 2(!) weken duren.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Gedeputeerde Ingrid de Bont vindt twee weken te lang.
RTV-WestREGIO - Het busvervoer van Arriva in Leiden en omgeving moet gewoon beter en zo wel zo snel mogelijk. Dat zegt gedeputeerde Ingrid de Bondt van de provincie Zuid-Holland, in reactie op de problemen met de nieuwe vervoerder.
Arriva heeft sinds zondag het busvervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek overgenomen van Connexxion. Dat leidde maandag tot chaos op onder meer Leiden CS. Zo werkte de informatievoorziening niet naar behoren, ontbrak de eindbestemming op veel bussen en ontstonden lange wachttijden. Ook dinsdag leken de problemen nog niet opgelost.
Twee weken is te lang
Zo'n overgang is altijd een omvangrijke operatie, zegt De Bondt, maar de situatie is nu verre van optimaal voor de reizigers. Ook de termijn van twee weken waarin Arriva denkt de problemen op te lossen, vindt ze te lang.
De provincie heeft zelf mensen in de regio die meerijden om te kijken wat er goed gaat en wat beter moet. 'Daarover voeren we deze week gesprekken met Arriva. Ik vind twee weken ook te lang', aldus De Bondt.
Boetes
De provincie kan als opdrachtgever boetes inzetten als Arriva zich niet houdt aan de contractafspraken. 'Maar ik wil die kant het liefst niet op. Arriva moet nu alle tijd en energie gebruiken om de situatie voor reizigers optimaal te maken en niet in gehakketak tussen ons. Dan kijken we achteraf wel welke appeltje we nog te schillen hebben met Arriva.
Laatst gewijzigd door Anne op di 11 dec 2012, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Guttegut, de politiek heeft ineens haast hoor :')
Als je ergens iets gebouwd wilt hebben duurt het twee MAANDEN voordat men erin slaagt op een formuliertje 30 meter te verplaatsen naar de andere kant van hetzelfde pand, maar nu het even 2 weken behelpen is moet er moord en brand geschreeuwd worden? :') Gimme a break willya :') Komen er weer verkiezingen aan soms?
Als je ergens iets gebouwd wilt hebben duurt het twee MAANDEN voordat men erin slaagt op een formuliertje 30 meter te verplaatsen naar de andere kant van hetzelfde pand, maar nu het even 2 weken behelpen is moet er moord en brand geschreeuwd worden? :') Gimme a break willya :') Komen er weer verkiezingen aan soms?
Re: Opstartproblemen bij Arriva
In Cuba heeft volgens mij nog nooit een trein of bus op tijd gereden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Volgens mijn bron reden de bussen gewoon met een velletje papier met het lijnnummer en de bestemming.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Ik heb het bestek vluchtig doorgelezen, afaik staat het maximum boetebedrag voor slechte reisinformatie op 5000 euro per jaar. Daar zal Anne Hettinga van wakker liggen :') Denk dat de provincie ook naar zichzelf kan kijken en is gaan babbelen hoe de Stadsregio Amsterdam het met EBS heeft gedaan.
9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :') Bus + Veerboot :') :')
9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :') Bus + Veerboot :') :')
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Tja, in Amsterdam is er nauwelijks sprake van reizigersinformatie. Dat is natuurlijk ook nog een oplossing... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Dat laatste cijfer bij het lijnnummer lijkt me het perronnummer te zijn.somoth schreef:9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :')
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Al hebben ze daar al wel koersborden ;)Vinny schreef:Tja, in Amsterdam is er nauwelijks sprake van reizigersinformatie. Dat is natuurlijk ook nog een oplossing... :')
Zou kunnen kloppen, alleen erg vreemde wijze van tonen.Chauf21 schreef:Dat laatste cijfer bij het lijnnummer lijkt me het perronnummer te zijn.somoth schreef:9292 die als partner van de DRIS'en in Zuid-Holland optreed heeft ook wat vage zooi zeg:
http://m.9292.nl/station-leiden-centraa ... s-veerboot Lijn 3656 :')
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Een kennis van mij postte op Facebook dat het nog steeds een puinzooi is op Leiden Centraal met de Arriva-bussen. Ze heeft nu een hekel aan Arriva.
Dus meneer Hettinga, dat wordt twee weken lang een lading van PR-shit via de media.
Dus meneer Hettinga, dat wordt twee weken lang een lading van PR-shit via de media.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Ik denk dat Hettema zijn stokpaardje "Het kom allemaal door de monopolisten van de NS en Connexxion" vrij snel uit de kast gaan halen. Ook al leidt hij een dochter van de één na grootste staatsmonopolist van Europa.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 13 dec 2012, 15:40
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Ik heb hier in firesland ook 3x een bus gehad met een kwartier vertraging. Maar ik snap niet wel helder licht er heeft verzonnen om zo'n wisseling midden in de winter doen, dan heb je grote kans op wat probleempjes met sneeuw, en er zitten heel veel mensen in de bus. Waarom zoiets niet in Mei oid regelen? Dan sneeuwt het nooit, en zitten er bijna geen mensen in de bus.
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Dat is al een aantal keren uitgelegd op dit forum.undifined1 schreef:Ik heb hier in firesland ook 3x een bus gehad met een kwartier vertraging. Maar ik snap niet wel helder licht er heeft verzonnen om zo'n wisseling midden in de winter doen, dan heb je grote kans op wat probleempjes met sneeuw, en er zitten heel veel mensen in de bus. Waarom zoiets niet in Mei oid regelen? Dan sneeuwt het nooit, en zitten er bijna geen mensen in de bus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opstartproblemen bij Arriva
Dat het een paar keer is uitgelegd op het forum heb ik zelf ook niet gezien. Maar ik ben het wel eens met undifined1, een aantal jaren geleden werd de dienstregeling volgens mij eind mei aangepast ieder jaar, waarom is dat december geworden? Andere omliggende landen zouden toch ook eind van het voorjaar kunnen gebruiken?
Arriva past de dienst zelfs in januari aan in Dordrecht geloof ik.
Arriva past de dienst zelfs in januari aan in Dordrecht geloof ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten