Korte vragen #2
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: Korte vragen #2
Hoe rijdt de s800 vandaag rijdt ivm de werkzaamheden te Utg? Niet via Zd maar ik las dat het ook niet via Hlm is.
Re: Korte vragen #2
Wel via Haarlem maar zonder stop daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: Korte vragen #2
ThxBee schreef:Wel via Haarlem maar zonder stop daar.
Re: Korte vragen #2
Misschien dat mensen die iets regelmatiger dan ik de oostgrens oversteken mij kunnen helpen met onderstaand. Nav wat gelezen te hebben op verschillende websites en tijdschriftartikelen heb ik een vraag over de organisatie van OV in het gebied van Verkersverbund Rhein Ruhr (VRR).
Voor zover ik begrijp is het OV per spoor in Duitsland vanaf 1996 in tweeën gedeeld: de staat gaat over het landelijke OV en de Länder (deelstaten) over het regionale OV. Het is aan de deelstaten om dit in te delen (klopt dit?). NRW heeft destijds het spoor-OV verdeeld in 9 gebieden waar er nog 3 van over zijn. Deze gebieden worden beheerd door een Zweckverband waarin Kreisen en Kreisfreie steden deelnemen, samen met de deelstaat? Zie bijv. http://de.wikipedia.org/wiki/Kooperationsraum
Het OV over de weg is een taak van de Kreisen (soort samenwerking van gemeentes) en Kreisfreie steden, in 80% van de gevallen werken zij samen in een Verkehrsverbund.
Voor het Rhein-Ruhrgebiet kwam ik tot de conclusie dat de steden en Kreisen het OV over de weg moeten organiseren, dit doen zij in VRR. Het Zweckverband waar dezelfde steden en Kriesen in zitten, samen met de deelstaat, moeten het OV per spoor organiseren, dit doen zij dus ook in VRR.
Het VRR bestaat daarom uit een Zweckverband en een aantal steden en Kreisen. In het Zweckverband zitten ook nog eens die steden en Kreisen, samen met de deelstaat. Maar ik vraag mij af of dit klopt omdat de steden en Kreisen dan wel erg veel macht hebben. Zij controleren immers het VRR direct en ook het Zweckverband.
In de relatie met de vervoerder neemt VRR deel aan een cooperatie waar ook de vervoerders in zitten. Ik neem aan dat VRR hier altijd een meerderheid van stemmen in heeft?
Misschien wat veel (en onduidelijke) vragen, maar ik hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
Edit, aanvulling. In een organigram heb ik gevonden dat bovenstaand niet zo is, maar dat er voor VRR twee Zweckverbanden verantwoordelijk zijn. http://www.vrr.de/imperia/md/content/de ... 5_2012.pdf
Voor zover ik begrijp is het OV per spoor in Duitsland vanaf 1996 in tweeën gedeeld: de staat gaat over het landelijke OV en de Länder (deelstaten) over het regionale OV. Het is aan de deelstaten om dit in te delen (klopt dit?). NRW heeft destijds het spoor-OV verdeeld in 9 gebieden waar er nog 3 van over zijn. Deze gebieden worden beheerd door een Zweckverband waarin Kreisen en Kreisfreie steden deelnemen, samen met de deelstaat? Zie bijv. http://de.wikipedia.org/wiki/Kooperationsraum
Het OV over de weg is een taak van de Kreisen (soort samenwerking van gemeentes) en Kreisfreie steden, in 80% van de gevallen werken zij samen in een Verkehrsverbund.
Voor het Rhein-Ruhrgebiet kwam ik tot de conclusie dat de steden en Kreisen het OV over de weg moeten organiseren, dit doen zij in VRR. Het Zweckverband waar dezelfde steden en Kriesen in zitten, samen met de deelstaat, moeten het OV per spoor organiseren, dit doen zij dus ook in VRR.
Het VRR bestaat daarom uit een Zweckverband en een aantal steden en Kreisen. In het Zweckverband zitten ook nog eens die steden en Kreisen, samen met de deelstaat. Maar ik vraag mij af of dit klopt omdat de steden en Kreisen dan wel erg veel macht hebben. Zij controleren immers het VRR direct en ook het Zweckverband.
In de relatie met de vervoerder neemt VRR deel aan een cooperatie waar ook de vervoerders in zitten. Ik neem aan dat VRR hier altijd een meerderheid van stemmen in heeft?
Misschien wat veel (en onduidelijke) vragen, maar ik hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
Edit, aanvulling. In een organigram heb ik gevonden dat bovenstaand niet zo is, maar dat er voor VRR twee Zweckverbanden verantwoordelijk zijn. http://www.vrr.de/imperia/md/content/de ... 5_2012.pdf
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #2
Ik ben op zoek naar PDFjes waarin staat welke lijnen (mogelijk) in Amsterdam, Rotterdam (of is er in Rotterdam e.o. alleen de corridor Zuidplein - Oude Tonge die in aanmerking komt op dit moment?) en (provincie en stad) Utrecht (ooit) R-net worden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Korte vragen #2
Was wat zoekwerk maar ik heb hem gevonden:
http://ov-bureaurandstad.nl/files/Kaart ... ormaat.pdf
Via: http://ov-bureaurandstad.nl/
http://ov-bureaurandstad.nl/files/Kaart ... ormaat.pdf
Via: http://ov-bureaurandstad.nl/
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Weet iemand wat voor dienstregeling HTM en HTMBuzz deze vrijdag (Goede Vrijdag) rijden? Ik kan het namelijk nergens vinden op de HTM-site.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #2
Je kan op de HTM-site toch je dienstregeling op datum plannen? Dan weet je in ieder geval hoe laat de bus of tram gaat.
Re: Korte vragen #2
Ze rijden helemaal niet. Chauffeurs hebben paasontbijt, en gaan eieren zoeken.Milco1995 schreef:Weet iemand wat voor dienstregeling HTM en HTMBuzz deze vrijdag (Goede Vrijdag) rijden? Ik kan het namelijk nergens vinden op de HTM-site.
Re: Korte vragen #2
Het is een gewone werkdag dus ze zullen niet anders rijden dan normaal. Ik werk op een middelbare school en bij ons moeten alle kinderen ook gewoon komen opdagen. Misschien dat er een aantal versterkingsritten zullen vervallen.Milco1995 schreef:Weet iemand wat voor dienstregeling HTM en HTMBuzz deze vrijdag (Goede Vrijdag) rijden? Ik kan het namelijk nergens vinden op de HTM-site.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #2
Da's typisch, ik had op de HvA altijd vrij op Goede Vrijdag, want dan was alles dicht :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Saxion is ook dicht zie ik :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8729
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Lijn 122 van GVU, die van Nieuw-Loosdrecht naar Utrecht Overvecht rijdt, is dit officieel een lijntaxi, een buurtbus of een streekbus die toevallig met achtpersoonsbusjes rijdt? Alvast bedankt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Streekbus met 8-persoonsbusje, al varieert het wel wat erop rijdt volgens mij. Ooit een BRU-gele Mercedes Sprinter erop gezien, maar die rijdt nu op lijn 14 dus op de 122 zal wel wat anders zijn gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #2
Hoe wordt het stamnummer van de NID eigenlijk bepaald?
Bij DD-AR was het altijd zo dat de eerste twee cijfers het type aangaven (met loc of mDDM) en de laatste twee cijfers de cijfers van het stuurstandrijtuig waren.
Het eerste is bij NID iets anders (75xx voor een vierdelige NID), maar worden de laatste twee cijfers nog steeds bepaald door het stuurstandrijtuig?
Bij DD-AR was het altijd zo dat de eerste twee cijfers het type aangaven (met loc of mDDM) en de laatste twee cijfers de cijfers van het stuurstandrijtuig waren.
Het eerste is bij NID iets anders (75xx voor een vierdelige NID), maar worden de laatste twee cijfers nog steeds bepaald door het stuurstandrijtuig?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: Korte vragen #2
Geen idee, maar bedankt voor deze info :pos:Meltrain schreef:Hoe wordt het stamnummer van de NID eigenlijk bepaald?
Bij DD-AR was het altijd zo dat de eerste twee cijfers het type aangaven (met loc of mDDM) en de laatste twee cijfers de cijfers van het stuurstandrijtuig waren.
Het eerste is bij NID iets anders (75xx voor een vierdelige NID), maar worden de laatste twee cijfers nog steeds bepaald door het stuurstandrijtuig?
Re: Korte vragen #2
Volgnummer van de mABkMeltrain schreef: Het eerste is bij NID iets anders (75xx voor een vierdelige NID), maar worden de laatste twee cijfers nog steeds bepaald door het stuurstandrijtuig?
mABk met het nummer 7701 zat in de 7802 en zit nu in de 7501. Er bestaat dus ook een 7838 en een 7538 :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #2
Oke. :pos:
Is dat gedaan omdat slechts 50 van de 79 Bvk's worden omgebouwd tot NID (en dus ABvk) en dat er anders mogelijk gaten vallen in de nummering?
Is dat gedaan omdat slechts 50 van de 79 Bvk's worden omgebouwd tot NID (en dus ABvk) en dat er anders mogelijk gaten vallen in de nummering?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #2
Zou iemand mij eens kunnen vertellen waarom NS zo graag van getrokken treinen af wil. Ik vind daar niet zo direct een duidelijk antwoord op.
Mij lijken die toch als belangrijk voordeel te hebben dat ze perfect aan te passen zijn aan de nood, zeker voor IC's en Regio kan dat handig zijn.
Mij lijken die toch als belangrijk voordeel te hebben dat ze perfect aan te passen zijn aan de nood, zeker voor IC's en Regio kan dat handig zijn.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Korte vragen #2
Loc + Rijtuigen hebben vaak apart onderhoud. Rijtuigen in Onnen en locs in Maastricht. Dat is niet echt handig ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Dat kun je regelen, dat dat beide in dezelfde werkplaats is. ICR is nu toch ook in onderhoud in Maastricht?
Het is vooral lastig om getrokken treinen aan te passen aan de reizigersvraag. Een treinstel afkoppelen is makkelijker dan een stam uit elkaar trekken en er een paar rijtuigen uit halen.
Het is vooral lastig om getrokken treinen aan te passen aan de reizigersvraag. Een treinstel afkoppelen is makkelijker dan een stam uit elkaar trekken en er een paar rijtuigen uit halen.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6481
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Ik vroeg me af of de werkzaamheden van afgelopen weekend (en een aantal weekenden terug) tussen Rotterdam en Den Haag te maken heeft met de aan te leggen tunnel in Delft of met iets anders?
Re: Korte vragen #2
Tsja de aard en de locatie van de werkzaamheden worden helaas (bijna) niet gepubliceerd.Daantje schreef:Ik vroeg me af of de werkzaamheden van afgelopen weekend (en een aantal weekenden terug) tussen Rotterdam en Den Haag te maken heeft met de aan te leggen tunnel in Delft of met iets anders?
Re: Korte vragen #2
Eerste weekend was vernieuwing sporen en wissels en inderdaad werkzaamheden voor ombouw Delft.Daantje schreef:Ik vroeg me af of de werkzaamheden van afgelopen weekend (en een aantal weekenden terug) tussen Rotterdam en Den Haag te maken heeft met de aan te leggen tunnel in Delft of met iets anders?
Afgelopen weekend was onderhoud aan de bovenleiding.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Er zijn een paar weken geleden ook nog (spuuglelijke) nieuwe overkappingen over de opgangen van station Moerwijk geplaatst, daarvoor moest het treinverkeer ook onderbroken worden.
Het verdwijnen van de klassieke getrokken trein is volledig te verklaren vanuit efficiëntie en Nederland loopt op dat punt altijd wat voorop t.o.v. andere landen maar het is wel een trend die ook zichtbaar is in het buitenland.
Het verdwijnen van de klassieke getrokken trein is volledig te verklaren vanuit efficiëntie en Nederland loopt op dat punt altijd wat voorop t.o.v. andere landen maar het is wel een trend die ook zichtbaar is in het buitenland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten