Korte vragen #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #2

Bericht door Anne »

Thom91 schreef:
Daantje schreef:Ik vroeg me af of de werkzaamheden van afgelopen weekend (en een aantal weekenden terug) tussen Rotterdam en Den Haag te maken heeft met de aan te leggen tunnel in Delft of met iets anders?
Eerste weekend was vernieuwing sporen en wissels en inderdaad werkzaamheden voor ombouw Delft.

Afgelopen weekend was onderhoud aan de bovenleiding.
Er is ook aan spoor gewerkt want ik zag zondag deze ballasttrein.
Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #2

Bericht door Freek »

Mijn schoonzusje gaat binnenkort drie maanden lang Enschede-Munster pendelen. Nu was ik opzoek naar het mooiste tarief. Maar ik kom er niet helemaal uit. Volgens mij moet er maandabo 3 streifen aangeschaft worden, wat betekend dat ze 83 euro moet betalen. Maar ik kan nergens vinden of dit klopt. Alleen ergens dat Enschede een uitzondering is, maar niet wat deze inhoud. Iemand die er zicht op heeft of dit klopt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

Drie is het sowieso niet als ik deze tariefkaart moet geloven: http://www.muensterland-tarif.de/home/p ... GM2012.pdf

De uitzondering voor Enschede is dat het abonnement in die zone alleen geldig is in de Duitse vervoersmiddelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #2

Bericht door Freek »

Ik had een ander kaartje te voorschijn getoverd met alleen de treinverbindingen. Nu verder gezocht en ben er uitgekomen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door deadlock »

En wat kost dat geintje?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #2

Bericht door Freek »

Maandkaart kost 244,20 euro.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen #2

Bericht door hidihi »

Ik zag in een andere toppic dat je in Zweden op eigen risico zonder concessie binnenlands openbaar vervoer mag uitvoeren. Ik vroeg me af over in andere europese landen ook zo'n model bestaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

Ja, in het Verenigd Koninkrijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #2

Bericht door Karl »

Vanaf 1 januari jl. is langeafstandsvervoer per bus ook in Duitsland vrijgegeven. Er zijn wel een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden, volgens mij met betrekking tot toegankelijkheid en halteafstanden (min. 50 km).
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #2

Bericht door Freek »

Wie is waar eigenlijk verantwoordelijk voor? Stel je wil met een Thalys, ICE of IC Berlijn de grens over en hebt een kaartje met treinbinding. Wie is er dan verantwoordelijk voor het halen van deze trein? Stel dat NS/Syntus/Cxx/Veolia/Arriva vertraagd is waardoor de overstap op deze buitenlandse trein wordt gemist, is dat het risico van de reizger (had een grotere marge ingebouwd) of van Hispeed? Zoals we gewend zijn, is de Hispeed website knudde.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #2

Bericht door VIRM »

Even een gedachtegangetje/vraagje...

Volgens Wikipedia is de Schipholtunnel in 1978 aangeled (in die tijd bestond ik nog niet :mrgreen:). Wat waren de OV-verbindingen naar bijvoorbeeld Amsterdam in de tijd voor de Schipholtunnel? Ik neem aan dat alles wel met de bus te doen was, omdat de reizigersstromen toen wat kleiner waren? Wat voor busverbinden waren er zoal?
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen #2

Bericht door Dennenboom »

Er waren twee soorten bussen. De bussen van KLM-Autobusbedrijf (50% KLM, 50% NS) reden vanuit Rotterdam, Den Haag, Amsterdam (Museumplein en CS) en Utrecht. De busdiensten naar Den Haag en Rotterdam werden vanaf 1981 gestaakt. De bussen naar Amsterdam in 1986. Utrecht volgens mij ook in '86 maar dat weet ik niet zeker.
Deze bussen waren met name voor passagiers voor Schiphol bestemd. Er is ook sprake geweest van tariefintegratie met de spoortarieven. Daarnaast waren er de streekbussen van met name Centraal Nederland die een rol in het Schiphol vervoer hadden vanaf Amsterdam, Leiden, Haarlem en Utrecht.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 22 apr 2013, 16:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Etienne »

In ieder geval de [wiki]CN Dienstregeling 1979/1980[/wiki] staat op de wiki.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Korte vragen #2

Bericht door Stéphane »

Verbazend toch, wat er allemaal op onze wiki te vinden is! :D
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Suus »

Het uiteinde van de Schiphollijn was lange tijd bij Amsterdam RAI, daar was een cross-platform overstap op tramlijn 4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #2

Bericht door Klaasje »

Eerst was het een eilandbedrijf, later werd het Rai-Leiden. Toen is de Westtak van de ringspoorbaan aangelegd (Riekerpolder aansluiting-Sloterdijk). Later is daar het reststuk van de zuidtak (het huidige Rai-Venserpolder aanlsluiting en Muiderstraatweg aansluiting-Gaasperdammerweg aansluiting inclusief de stations) bijgekomen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #2

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Weet iemand toevallig of de Buzzer van Connexxion ook geldig is op de stoptrein tussen Almelo en Mariënberg?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen #2

Bericht door marvinkok »

Staat nergens dat het niet geldig is, dus ik zou zeggen ja..
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #2

Bericht door Ronald »

Waar kunt u met Buzzer reizen?
Geldig op de bussen, treinen en trams van Connexxion (behalve in Zeeland en Zuid-Holland), op alle bussen van Breng en op alle bussen van GVU. Uitgezonderd is vervoer over water, Niteliner en de buurtbussen.
Aldus de Connexxion-site. Valleilijn en Almelo-Mariënberg wel, Breng-trein Arnhem-Winterswijk dus niet.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #2

Bericht door BrengMe »

Ik weet niet of de buzzer op Arnhem-Doetinchem geldig is. Staat tenminste niet op de website van Breng. Maar dat bericht is in ieder geval verouderd:
Waar kunt u met Buzzer reizen?
Geldig op de bussen, treinen en trams van Connexxion (behalve in Zeeland en Zuid-Holland), op alle bussen van Breng en op alle bussen van GVU. Uitgezonderd is vervoer over water, Niteliner en de buurtbussen.
Connexxion heeft sinds december geen concessie meer in Zuid-Holland, dus... :')
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #2

Bericht door Ronald »

Voorne-Putten is toch écht Zuid-Holland :Y
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #2

Bericht door Karl »

Misschien bedoelen ze ook grensoverrschrijdende lijnen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #2

Bericht door Meltrain »

Sterker nog: dat de Buzzer niet te koop is op Voorne-Putten was al een paar jaar, maar dat hij daar ook niet geldig is, is wel nieuw.
Toch vind ik het stom dat de Buzzer niet geldig is in Zeeland en Zuid-Holland, maar gelukkig heeft men in Zeeland dan wel weer een eigen dagkaart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #2

Bericht door Milco »

Vraagje: tijdens Dodenherdenking wordt alles zo mogelijk om 20.00 uur twee minuten stilgelegd. Hoe gaat dit met treinen? Als een trein al voor 20.00 uur aan een perron staat, lijkt het mij dat die trein gewoon even blijft staan, maar hoe zit dat met treinen die dan nog op volle snelheid rijden? Gaan die om pak 'm beet 19.58 uur in de remmen om ergens op het spoor tot 20.02 uur stil te staan? Hoe is dit geregeld? Is er iemand die me dit even kan uitleggen? Ben er wel erg nieuwsgierig naar namelijk. Alvast bedankt :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten