Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Edwin »

Treinen richting Schiphol geschrapt

ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.

Lees verder
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Thom91 in 'OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25' schreef:Wen er maar aan, vanaf dienstregeling 2014 zijn de s5000 en s5100 volledig SGM ;)
Hmm, ik weet dat ik me niet altijd positief heb uitgelaten over SLT, maar acht bakken bieden (over het algemeen) wel genoeg capaciteit in de spits.
Ik hoop dan dat het SGM in de spits met minstens 6 bakken gaat rijden (maar ik denk de meeste treinen met 5).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Edwin schreef:Treinen richting Schiphol geschrapt

ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.

Lees verder
Er wordt geen enkele trein van Almere naar Schiphol geschrapt, wel van Schiphol naar Almere.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Justin »

Meltrain schreef:
Thom91 in 'OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25' schreef:Wen er maar aan, vanaf dienstregeling 2014 zijn de s5000 en s5100 volledig SGM ;)
Hmm, ik weet dat ik me niet altijd positief heb uitgelaten over SLT, maar acht bakken bieden (over het algemeen) wel genoeg capaciteit in de spits.
Ik hoop dan dat het SGM in de spits met minstens 6 bakken gaat rijden (maar ik denk de meeste treinen met 5).
Zat ik ook al aan te de denken. Zes bakken SLT is verder ook nog maar NET goed vaak, maar minder absoluut niet. Ook in het mat '64 tijdperk was het gewoon proppen met soms 2xV (of 3xV - leuk wanneer het 1xV was... letterlijk V-vervoer). Het is dat ik sinds februari 2012 niet meer forens ben op de s5100, maar lijkt me stug dat daar nu minder mensen zijn gaan reizen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Hainje »

Weet niet of de vraag hier in het goede topic staat, maar kan iemand mij wellicht voorzien in schema's van de BasisUurPatronen voor de dienstregeling van 2014? Deze zullen alleen worden gebruikt voor hobby doeleinden. Alvast bedankt.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

Als ze er al zijn, staan ze op de website van ProRail onder Vervoerders en dan Verdeling van ruimte op het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Michael »

Ik las net op Facebook dat er SLT in het nachtnet gaat rijden
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Wat? Dat zou echt klunzig zijn. Zelfs voor de Schiphol pendel.
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door JWM »

Snap het wel met het oog op de sociale veiligheid, maar zonder toilet lijkt me niet heel verstandig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Als ze er al zijn, staan ze op de website van ProRail onder Vervoerders en dan Verdeling van ruimte op het spoor.
Het is niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik denk dat ik er wel een heel eind mee kom. In ieder geval bedankt! :)
Michael schreef:Ik las net op Facebook dat er SLT in het nachtnet gaat rijden
Bij de nachttreinen Tb - Ht word al SLT ingezet.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

Volgens mij is een toilet een belangrijke randvoorwaarde voor het rijden van nachttreinen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Volgens mij is een toilet een belangrijke randvoorwaarde voor het rijden van nachttreinen :wink:
Mja, ik heb toch meermalen in een SGMm of een SLT gezeten die nachtnet reed tussen Tilburg en Den Bosch. Misschien word dit gedoogd omdat beide eindpunten slechts een kwartiertje rijden van elkaar vandaan liggen.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Ardan »

Lijkt mij ook, zelfs op de Burelen zal men toch wel doorhebben dat er genoeg mensen zijn die met een hoop drank op ineens spontaan een WC nodig kunnen hebben?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

t1414 is gepland met SLT, dat is de enige.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door marlies »

Tsja, van de hele trein een toilet maken (want dat is zo ongeveer wel wat je doet als je een SLT inzet op een nachtnet vol dronken kerels..) is ook een manier om alvast aan de toekomstige WC-eis te voldoen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Vinny »

Nou ik mag hopen dat wanneer die trein op maandagochtend wordt ingezet, reizigers massaal overstappen op de auto. Wellicht gaat de NS zich dan realiseren dat het treinvervoer bestemd is voor mensen die er veel geld voor betalen en niet voor dronken studenten... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Waarom zou NS zich dat moeten realiseren? Bovendien rijdt het nachtnet Brabant (waar kennelijk die SLT in rijdt) niet in de nacht zondag/maandag en is er na trein 1414 nog wel tijd om een treinstel schoon te maken.

Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

1414 rijdt Rtd - Ut via Asd, reistijd 1:54...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door ODRAIL »

Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Ardan »

Wubbo schreef:Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.
Heb je dan liever een trein die van boven tot onder onder de kots en pis zit? Alsof dát geen geld kost. Met een paar toiletten in de trein beperk je die schade nog een beetje (hoewel ik daar 's nachts ook vaak onfrisse dingen heb gezien).

Anderzijds is SLT wel wat sociaal-veiliger.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door ODRAIL »

Volgens de wiki van deze site niet meer en op de site van de NS kan ik hem ook niet vinden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Tip: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_1400
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.
Daarvan rijdt nog precies 1 trein (in de nacht vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag) van Utrecht naar Rotterdam. Dat heeft helemaal niks met onderhoudsroosters te maken, die zijn er niet in de nacht vrijdag/zaterdag en nauwelijks in de nacht zaterdag/zondag.

Ben je niet in de war met Den Haag HS - Rotterdam via Gouda? Op die manier gaat er in 2014 wel gereden worden vanwege het onderhoudsrooster. Zie ook hier.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:Tip: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_1400
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.
Je heb gelijk. Maar ik zat te zoeken bij het nachtnet. En als je daar zoekt vindt je hem juist weer niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten