Pagina 5 van 10

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 25 okt 2013, 11:07
door Edwin
Treinen richting Schiphol geschrapt

ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.

Lees verder

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 25 okt 2013, 12:08
door Meltrain
Thom91 in 'OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25' schreef:Wen er maar aan, vanaf dienstregeling 2014 zijn de s5000 en s5100 volledig SGM ;)
Hmm, ik weet dat ik me niet altijd positief heb uitgelaten over SLT, maar acht bakken bieden (over het algemeen) wel genoeg capaciteit in de spits.
Ik hoop dan dat het SGM in de spits met minstens 6 bakken gaat rijden (maar ik denk de meeste treinen met 5).

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 25 okt 2013, 14:38
door Wubbo
Edwin schreef:Treinen richting Schiphol geschrapt

ALMERE - De laatste drie treinen van Almere naar Schiphol worden in de nieuwe dienstregeling drie dagen per week geschrapt. Dat heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) bevestigd. De nieuwe dienstregeling gaat op 15 december in.

Lees verder
Er wordt geen enkele trein van Almere naar Schiphol geschrapt, wel van Schiphol naar Almere.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 26 okt 2013, 09:46
door Justin
Meltrain schreef:
Thom91 in 'OVer Afwijkingen in Materieelinzet #25' schreef:Wen er maar aan, vanaf dienstregeling 2014 zijn de s5000 en s5100 volledig SGM ;)
Hmm, ik weet dat ik me niet altijd positief heb uitgelaten over SLT, maar acht bakken bieden (over het algemeen) wel genoeg capaciteit in de spits.
Ik hoop dan dat het SGM in de spits met minstens 6 bakken gaat rijden (maar ik denk de meeste treinen met 5).
Zat ik ook al aan te de denken. Zes bakken SLT is verder ook nog maar NET goed vaak, maar minder absoluut niet. Ook in het mat '64 tijdperk was het gewoon proppen met soms 2xV (of 3xV - leuk wanneer het 1xV was... letterlijk V-vervoer). Het is dat ik sinds februari 2012 niet meer forens ben op de s5100, maar lijkt me stug dat daar nu minder mensen zijn gaan reizen...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 22:42
door Hainje
Weet niet of de vraag hier in het goede topic staat, maar kan iemand mij wellicht voorzien in schema's van de BasisUurPatronen voor de dienstregeling van 2014? Deze zullen alleen worden gebruikt voor hobby doeleinden. Alvast bedankt.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 22:47
door Suus
Als ze er al zijn, staan ze op de website van ProRail onder Vervoerders en dan Verdeling van ruimte op het spoor.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 22:51
door Michael
Ik las net op Facebook dat er SLT in het nachtnet gaat rijden

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 22:53
door Thom91
Wat? Dat zou echt klunzig zijn. Zelfs voor de Schiphol pendel.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 22:53
door JWM
Snap het wel met het oog op de sociale veiligheid, maar zonder toilet lijkt me niet heel verstandig.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 22:58
door Hainje
Bee schreef:Als ze er al zijn, staan ze op de website van ProRail onder Vervoerders en dan Verdeling van ruimte op het spoor.
Het is niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik denk dat ik er wel een heel eind mee kom. In ieder geval bedankt! :)
Michael schreef:Ik las net op Facebook dat er SLT in het nachtnet gaat rijden
Bij de nachttreinen Tb - Ht word al SLT ingezet.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 23:30
door Suus
Volgens mij is een toilet een belangrijke randvoorwaarde voor het rijden van nachttreinen :wink:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 00:09
door Hainje
Bee schreef:Volgens mij is een toilet een belangrijke randvoorwaarde voor het rijden van nachttreinen :wink:
Mja, ik heb toch meermalen in een SGMm of een SLT gezeten die nachtnet reed tussen Tilburg en Den Bosch. Misschien word dit gedoogd omdat beide eindpunten slechts een kwartiertje rijden van elkaar vandaan liggen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 00:16
door Ardan
Lijkt mij ook, zelfs op de Burelen zal men toch wel doorhebben dat er genoeg mensen zijn die met een hoop drank op ineens spontaan een WC nodig kunnen hebben?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 17:09
door Thom91
t1414 is gepland met SLT, dat is de enige.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 18:36
door marlies
Tsja, van de hele trein een toilet maken (want dat is zo ongeveer wel wat je doet als je een SLT inzet op een nachtnet vol dronken kerels..) is ook een manier om alvast aan de toekomstige WC-eis te voldoen...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 19:48
door Vinny
Nou ik mag hopen dat wanneer die trein op maandagochtend wordt ingezet, reizigers massaal overstappen op de auto. Wellicht gaat de NS zich dan realiseren dat het treinvervoer bestemd is voor mensen die er veel geld voor betalen en niet voor dronken studenten... :|

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 21:29
door Wubbo
Waarom zou NS zich dat moeten realiseren? Bovendien rijdt het nachtnet Brabant (waar kennelijk die SLT in rijdt) niet in de nacht zondag/maandag en is er na trein 1414 nog wel tijd om een treinstel schoon te maken.

Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 21:39
door Thom91
1414 rijdt Rtd - Ut via Asd, reistijd 1:54...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 21:48
door ODRAIL
Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 21:50
door Ardan
Wubbo schreef:Het is niet alsof NS een liefdadigheidsorganisatie is die graag treinen voor dronken studenten laat rijden, als er niet iets van geld uit te halen is doen ze dat echt niet.
Heb je dan liever een trein die van boven tot onder onder de kots en pis zit? Alsof dát geen geld kost. Met een paar toiletten in de trein beperk je die schade nog een beetje (hoewel ik daar 's nachts ook vaak onfrisse dingen heb gezien).

Anderzijds is SLT wel wat sociaal-veiliger.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:08
door Thom91
KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:14
door ODRAIL
Volgens de wiki van deze site niet meer en op de site van de NS kan ik hem ook niet vinden.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:16
door Milco
Tip: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_1400
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:18
door Wubbo
Thom91 schreef:
KM46 schreef:Er was geloof ik ook een nachtnetverbinding Rtd - Ut via Gouda. Maar Als ik het goed heb is deze weer ter ziele.
Die rijdt nog steeds, vanwege onderhoudsrooster.
Daarvan rijdt nog precies 1 trein (in de nacht vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag) van Utrecht naar Rotterdam. Dat heeft helemaal niks met onderhoudsroosters te maken, die zijn er niet in de nacht vrijdag/zaterdag en nauwelijks in de nacht zaterdag/zondag.

Ben je niet in de war met Den Haag HS - Rotterdam via Gouda? Op die manier gaat er in 2014 wel gereden worden vanwege het onderhoudsrooster. Zie ook hier.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:19
door ODRAIL
Milco schreef:Tip: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Serie_1400
Kijk bij het kopje 'Bijzonderheden' ;) Het gaat om één treinrit.
Je heb gelijk. Maar ik zat te zoeken bij het nachtnet. En als je daar zoekt vindt je hem juist weer niet.