Re: Dienstregeling 2014.
Geplaatst: ma 29 apr 2013, 00:04
Maar wat is er op tegen om de huidige dienstregeling op die lijn ook gewoon volgend jaar te rijden? :?
De sprinters uit Geldermalsen kunnen wel aankomen op spoor 18b, maar dan niet meer vertrekken richting Geldermalsen, er is/wordt een wissel verwijderd waardoor dat niet meer mogelijk is. Omdat de s6000 en s16000 zowel stellen aftrapt als met stellen wordt versterkt in Utrecht en deze van de Cartesiusweg komen moet spoor 19a zoveel mogelijk vrijgelaten worden. De s9800 komt echter aan als de s8800 vertrekt en andersom en om dan een conflict te voorkomen moest de s9800 alsnog naar de 19a ipv 18a.wouter15 schreef:Waarom hebben ze de 8800 in Ut op 18b geplaatst en de 6100 op 18a? Lijkt mij logisch op gewoon alle sprinters richting Woerden op 19a te houden en de 8800 op 18a
Dat lijkt me bijzonder onhandig. Ik maak het geregeld mee dat zowel spoor 18b als 19b in gebruik is voor een sprinter van/naar Tiel/Den Bosch, als er vertraging optreedt bij vertrek van één van de treinen en de ander alvast kan binnenkomen. Of als een stel defect gaat en een spoor bezet houdt. Nog deze week twee keer meegemaakt. Is er duidelijk hoe er in die situaties wordt bijgestuurd?Bee schreef:De sprinters uit Geldermalsen kunnen wel aankomen op spoor 18b, maar dan niet meer vertrekken richting Geldermalsen, er is/wordt een wissel verwijderd waardoor dat niet meer mogelijk is.
Volgens mij kunnen de sprinters naar Geldermalsen vanaf 18bnog gewoon rijden via spoor 304 en Engels wissel 2825/2829? Die wissels van Utrecht GE verdwijnen inderdaad, omdat daar eea opgeschoven wordt om Utrecht OZ via een tunnel bereikbaar te maken in plaats van via de overweg.Bee schreef:De sprinters uit Geldermalsen kunnen wel aankomen op spoor 18b, maar dan niet meer vertrekken richting Geldermalsen, er is/wordt een wissel verwijderd waardoor dat niet meer mogelijk is.
Klopt, dat is om het goederenpad uit Amsterdam richting Geldermalsen mogelijk te maken (die twee kruisen elkaar bij Utrecht Veemarkt Aansluiting)Milco schreef:- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
Klopt. De s5100 rijdt altijd door naar Roosendaal. Dat doet hij buiten de spitsuren maar 1x per uur. In het andere halfuur rijdt dan de s15100 naar Breda. De s5000 rijdt alleen nog maar naar Breda in de spitsen naar Breda (dan rijdt de s15100 ook niet).Milco schreef:- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
En dat heeft weer alles te maken met de verbouwing van Eindhoven, waar steeds 1 of 2 sporen niet bereikbaar zijn vanaf de kant van Eindhoven Beukenlaan ivm de bouw van de nieuwe stationstunnel.Milco schreef:- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.
Het rare aan dit verhaal is dat de rijtijd tussen Houten en Utrecht gewoon hetzelfde blijft. Wat heeft het opheffen van die tussenstop dan precies voor nut?Wubbo schreef:Klopt, dat is om het goederenpad uit Amsterdam richting Geldermalsen mogelijk te maken (die twee kruisen elkaar bij Utrecht Veemarkt Aansluiting)Milco schreef:- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
De s12700 vertrekt in de ochtend richting Duivendrecht om 07:57 terwijl de s700 vertrekt om 07:26. Een minuutje korter dus voor de 12700.Milco schreef:Het viel me trouwens ook op dat de op de Flevolijn:
- de rijtijd tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum voor de sprinters van elf naar tien minuten gaat, wat prima te halen is;
- dat sommige stops op Almere Centrum en Lelystad Centrum twee minuten worden;
- dat de s2600 van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal er weer een minuutje bij krijgt. Dat wordt een hele lange stop bij Weesp vermoed ik zo.
Inderdaad, de s5000 en s5100 zijn allebei een kwartier verschoven. :DDaniel schreef:Dat plan met de Sprinter naar Breda was er vorig jaar ook al, maar kon toen niet i.v.m. de ligging van het Fyra-pad. Nu zag ik in de Locov-adviezen al iets over het omwisselen van de Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag wat ik met dit erbij wel mooi kan plaatsen.
Waar komt dat spoor 34 precies te liggen? Bouwen ze net als in 's-Hertogenbosch met spoor 5 een tijdelijk perron?Milco schreef:Wat mij tot nu toe opvalt is dat:
- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.
Verder ben ik erg benieuwd naar de materieelplannen. :)
Als je echter vanuit Gouda of Utrecht komt en richting Dordrecht wilt is de overstap in het superdal 16 minuten tussen de twee ICs. Voor de aankomsttijd maakt dat overigens weer niet uit, want die was toch altijd al vrijwel gelijk.Meltrain schreef:Dat is echt fantastisch nieuws, want nu is er ook 's avonds en in het weekend een mooie overstap op de s2600 vanaf de Sprinter stations tussen Rtb en Ddr. :)
Maar de s6000 is wel een minuutje sneller dan de s16000. Kennelijk was het conflict alleen cosmetisch opgelost en werkte dat in de praktijk niet.reisthijs schreef:Het rare aan dit verhaal is dat de rijtijd tussen Houten en Utrecht gewoon hetzelfde blijft. Wat heeft het opheffen van die tussenstop dan precies voor nut?Wubbo schreef:Klopt, dat is om het goederenpad uit Amsterdam richting Geldermalsen mogelijk te maken (die twee kruisen elkaar bij Utrecht Veemarkt Aansluiting)Milco schreef:- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
Spoor 34 is waar het postperron ligt, zie http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen ... at-ehv.gif (onderkant)fogeltje schreef:Waar komt dat spoor 34 precies te liggen? Bouwen ze net als in 's-Hertogenbosch met spoor 5 een tijdelijk perron?Milco schreef:Wat mij tot nu toe opvalt is dat:
- de s6000 richting Utrecht Centraal niet meer te Utrecht Lunetten stopt;
- de s5100 op sommige tijden (daluren?) vervangen wordt door de s15100 naar Breda;
- de s5200 en s6400 geknipt zijn te Eindhoven, waarbij de s5200 keert op spoor 34.
Verder ben ik erg benieuwd naar de materieelplannen. :)