Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

dennistd schreef:Is het niet beter om op basis van de getroffen treinseries vervoerders te benoemen? Mits deze bekend zijn natuurlijk.
Misschien wel, maar vaak zijn deze niet bekend of staat er verkeerde informatie (van treinseries die niet eens dat traject rijden bijvoorbeeld). Die data moet een stuk betrouwbaarder zijn voordat ik dat overweeg.
Z2N schreef:Ik heb nog wel een irritatiefactortje aan de huidige versie: Op dit moment is het zo dat, als een rit opgeheven wordt op een deel van het traject, de pagina 'volledige ritdetails' zegt dat de hele rit opgeheven wordt in de melding, maar de opheffing zelf niet laat zien in de routestrip. De enige manier waarop je nu kan weten dat een deel van de rit wel bestaan heeft, is eventuele vertraging onderweg. Is dit te verhelpen, en zo ja, zit dat dan in de pijp? (Versie 3.3.1 1a437db, Samsung Galaxy S8)
https://i.imgur.com/B1O2Qzk.jpg
Daar moet ik eens goed naar kijken. De kern van dit probleem is dat het systeem waar de data met de opheffing, matinzet, vertrektijden etc. vandaan komt (Infoplus) geen weet heeft van het ritverloop verderop. Dat wordt bijgemengd vanuit een ander systeem (AR-NU) die de rittijden toevoegt. Ik ga daar binnenkort verder naar kijken. Ik vind het overigens ook wel vreemd dat Lammenschans hier mist.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Somoht »

Heb je het systeem al aangepast aan de nieuwe annulerings enumeraties in ARNU Feed C? Als het gaat om het verschil tussen ARNU en IPLUS, vanaf dinsdag zou de kwaliteit van ARNU moeten verbeteren vanwege aansluiting op andere systeem ipv VKL
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Nee daar moest ik nog naar kijken. Misschien dat daar inderdaad iets mis gaat nu.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Somoht »

Oh vast en zeker dan, je het niet alleen cancelled, maar ook cancelled-origin / cancelled-dest voor inkortingen. Volgens mij kwam het min of meer neer op dezelfde uitwerking maar dan onder een andere naam. Grootste voordeel aan feed C is dat omleidingen was strakker gedefineerd staan cq. makkelijker te herkennen/verwerken wat de nieuwe halteringen zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Als ik, nu, een reis Eindhoven - Herzogenrath wil plannen krijg ik een gat van 29 april t/m 7 mei... Gaat er iets mis met de vervangende bussen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door regenmaker »

Ze hebben de bus eindelijk afgeschaft voor je. *trein*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Ja en nu moet ik volgens de leading en one and only NS-app via Venlo en Mönchengladbach, benieuwd wat de Duitsers daarvan vinden :o *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Aking schreef:Als ik, nu, een reis Eindhoven - Herzogenrath wil plannen krijg ik een gat van 29 april t/m 7 mei... Gaat er iets mis met de vervangende bussen?
Hmm, daar gaat inderdaad iets niet goed, zo te zien zijn er inderdaad (in de dienstregeling) geen vervangende bussen ingevoerd. NS.nl geeft ook niets terug.
Aking schreef:Ja en nu moet ik volgens de leading en one and only NS-app via Venlo en Mönchengladbach, benieuwd wat de Duitsers daarvan vinden :o *O*
Als het in de app staat is het een geldige route toch? (A)
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

Via de rijdende treinen app heb ik de reisplanner op onderstaande manier ingevuld.
Afbeelding
En daarna krijg ik deze adviezen te zien.
Afbeelding

Hoort bovenaan niet het eerste reisadvies te staan van 9:00 of later?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

De NS-app heeft sinds een tijdje een feature om, op stelnummer, op te kunnen zoeken in welke trein je zit.

Daar ik niet zo'n nummertjesfappert als vroeger meer ben, weet ik van veel series de nummers niet meer, laat staan welke kant op even of oneven is. Maar aangezien de kinders hier en die vermaledijde Mikos toch regelmatig baat hebben bij treinnummers heb ik er nog wel eens nodig, nu moet ik mijn reis echter via de planner reproduceren (of op een volgend station de AV raadplegen) om zulks te ontwaren...

tl;dr: Kan die stelnummer-naar-treinnummerfeature ook in de onvolprezen RdT-app komen? *O* (of is dat achter de water heul veul werk?)
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door waldo79 »

Rijden de Treinen toont bij mijn weten zowel het materiaalnummer (bijvoorbeeld treinstel 2404) en treinnummer. Maar of je specifiek materiaal aan een treinrit kunt koppelen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Zodra je in de app "in"een rit zit, kun je daar inderdaad de materieelnummers zien, echter zou ik het dus graag andersom willen. ik zit in stel 8765 en wil graag weten in welke trein die rijdt.

En bij de concullegas van de NS-app kan dat dus (A)
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door waldo79 »

Als er uit dezelfde bron data worden geplukt, is dat technisch mogelijk. Even wachten wat Geert ervan zegt.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Durashift »

Aking schreef: (..) ik zit in stel 8765 en wil graag weten in welke trein die rijdt.

(..)
Waarom?
Je weet toch de bestemming van de trein? :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door webguy »

Je weet niet perse hoe laat ie vertrekt van het volgende station...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Geert »

Zal er eens over nadenken. Technisch is het inderdaad wel mogelijk maar de backend is er op dit moment niet op ingericht, maar ik houd het even in het achterhoofd.
dylanwild94 schreef:Via de rijdende treinen app heb ik de reisplanner op onderstaande manier ingevuld.
//uploads.tapatalk-cdn.com/201805 ... 5fc28d.jpg
En daarna krijg ik deze adviezen te zien.
//uploads.tapatalk-cdn.com/201805 ... 5ba646.jpg

Hoort bovenaan niet het eerste reisadvies te staan van 9:00 of later?
Ja en nee. Je ziet ook een aantal eerdere reisadviezen (altijd handig nietwaar) maar vroeger werd dan de rit van 9.19 uitgelicht omdat die het meest optimaal is in verhouding tot je zoekopdracht. Dat is bij het redesign anderhalf jaar geleden weggevallen en eigenlijk nooit meer mee bezig geweest. Ik ga even nadenken over een subtiele manier om dit duidelijker weer te geven.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dylanwild94 »

Een reisadvies eerder weergegeven is inderdaad niet zo erg en juist handig. Maar laat er dan 1,2 of maximaal 3 adviezen eerder zien zodat het meest aansluitende advies niet zo veel naar beneden zakt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door dennistd »

Tussen Venlo en Kaldenkirchen rijden er geen treinen door problemen met de personeelsinzet.
Dit duurt tot ongeveer 14:15 uur.
RE 19 20000 Arnhem C. - Duisburg Hbf - Düsseldorf Hbf rijdt niet tussen Venlo en Kaldenkirchen
Ehm, dat doet ie anders ook niet :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Prutsers! -o- (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Aking »

Op mijn nieuwe telefoon mis ik de optie "service schedule", terwijl op beide telefoons dezelfde versie (3.3.8) staat. Moet ik die ergens aanzetten (en waar dan?) of maakt Android er een zooitje van? -o-

En het viel mij net op dat ik "diep" in het settings menu (dus in favorites/display/notifications/departures of about) niet terug kan naar het settings menu, maar gelijk op de pagina waar ik vandaan kwam (planner/departure/disruptions) uitkom als ik het pijltje in de App gebruik, met de back button van m'n telefoon werkt het wel.

Speelt zich allemaal af op een Moto G6 plus met Android 8.0.0
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door cassie127 »

Volgens mij gaat er in het archief iets niet goed en mist het stuk van de 7940 Enschede - Nijverdal op 23-11-2018 hier: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarc ... 11-23/7940
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door marvinkok »

Bij verstoringen wordt de 17900 nog als Intercity Enschede-Raalte genoemd ipv Enschede-Zwolle..
Dat gaf vorige week de rare melding "Intercity Enschede-Raalte rijdt niet tussen Raalte en Zwolle".
Is dat überhaupt iets vanuit RdT of is dat iets wat verkeerd in de brondata due binnengehaald wordt staat?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door Wubbo »

Dat komt uit de brondata.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door marvinkok »

Niet direct app, maar wel op de site...
Het treinarchief is maar tot gisteren ca. 15:00 terug te kijken. Daarna niks meer, ook niet vandaag...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten