OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Het grote rijdendetreinen-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JordiBrabant

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Bericht door JordiBrabant »

Bijzonderheden in Limburg: als je drukt op een van de RE18 treinen, zie je bij de materieelsamenstelling een plaatje van een Keolis FLIRT verschijnen. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Geert
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Geert »

Klopt! Helaas nog geen nieuwe plaatjes voor de Arriva FLIRTs, dus daarom een alternatief plaatje.
marvinkok

Bericht door marvinkok »

RB61 heeft ook een plaatje van een HWN Flirt1 ipv een TWN Flirt3.
Beide zijn Eurobahn, dus dat is iig wel correct :wink:
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
bartjemestrom

Bericht door bartjemestrom »

Geert schreef:Klopt! Helaas nog geen nieuwe plaatjes voor de Arriva FLIRTs, dus daarom een alternatief plaatje.
Ik heb de 3C FLIRT gemaakt en ingestuurd naar Arthur, maar geen reactie op gehad. Als je wilt mag je het plaatje gerust gebruiken van mij :D
Geert
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Geert »

Wordt weer eens tijd voor een schopje in dit topic :)

In de betaversie van de RdT app (en bij 20% van de normale gebruikers) zit een nieuwe functie die de verwachte bezetting rapporteert. Dit is nieuwe data vanuit NS waarvan ik zelf nog niet helemaal overtuigd ben van de datakwaliteit, daarom ben ik erg benieuwd naar de gebruikerservaringen hiermee.

Dit ziet er zo uit:
Afbeelding

Door de manier waarop het systeem werkt (en de data wordt aangeleverd) heb je al redelijk snel de situatie dat er geen verwachting bekend is. Deze wordt namelijk een week van tevoren uitgerekend door NS en als er ander materieel rijdt dan verwacht was, dan is er geen verwachting meer beschikbaar (en voor sommige treinen maakt NS ook geen drukte-indicatie beschikbaar, zoals ICE en nachtnettreinen).

Waar ik erg benieuwd naar ben is of de drukte-indicator een beetje correct is wanneer er wel een verwachting is. Ik heb in de data gezien dat er niet voor heel veel treinen aangegeven wordt dat ze druk zijn (icoontje wordt dan oranje of rood), laat het vooral in dit topic weten als je daar mismatches in ziet - zeker als de verwachtingen structureel fout lijken te zijn.

Heb je de update nog niet: als er niets geks gebeurt komt de update komende dagen ook voor de overige gebruikers beschikbaar.
Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Zie vooral heel veel treinen waarvoor geen verwachting beschikbaar is inderdaad... Zal van 't weekend eens kijken of ik nog rare dingen tegen kom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie