Pagina 2 van 2

Re: Klachtenregen over te volle treinen

Geplaatst: do 26 sep 2013, 13:41
door Meltrain
Thom91 schreef:
Edwin schreef:Iemand enig idee waarom je dan nooit 3x SLT ziet? Max 2x6 zie ik nu soms en vaak maar 10 bakken.
Amsterdam - Zwolle kan je dan met 2x6 of 3x4 rijden of wel 14 of 16 bakken en een stel bij Oostvaarders achterlaten en wegrangeren. De sprinters tot Oostvaarders kan je dan wel 14 of 16 bakken maken en bij Muiderpoort en 16 bakken het laatste stuk houten perron nog wat bijverlengen of een paar deuren niet openen of een hele bak inderdaad.
Of denk ik nou iets te simpel?

Spreiding is op bijv. Almere Centrum slecht door eigenlijk twee trappen vlak bij elkaar.
Bij drie stellen moet bij het achterste stel de ATB worden uitgeschakeld.
Waarom zou dat zijn? Is dat omdat de ATB van de verschillende stellen anders mogelijk met elkaar interfereert?

Re: Klachtenregen over te volle treinen

Geplaatst: do 26 sep 2013, 18:29
door Thom91
Geen idee, weet alleen dat het zo is.

Re: Klachtenregen over te volle treinen

Geplaatst: do 26 sep 2013, 20:40
door Meltrain
Oke. :) Is dat alleen bij SLT of bij alle materieel?

Re: Klachtenregen over te volle treinen

Geplaatst: do 26 sep 2013, 21:35
door Karl
Bijvoorbeeld VIRM en ICMm rijdt regelmatig met drie stelletjes rond, dus daar lijkt het in ieder geval minder ingewikkeld te zijn...

Re: Klachtenregen over te volle treinen

Geplaatst: vr 27 sep 2013, 17:07
door isadora
marlies schreef:Ik probeer wel vaak een rustig punt op te zoeken maar dan zul je net zien dat er ineens een kortere trein wordt ingezet of dat men op de verkeerde plek stopt.
Mocht dat vanmiddag ervaren op station Almelo.
Mijn trein naar Hilversum van 12.36 uur zou vertrekken vanaf perron 4a.
Dit als uitzondering op andere werkdagen, wanneer dezelfde trein van 4b vertrekt.
Er werd netjes omgeroepen, om de paar minuten, dat de trein van perron 4a zou vertrekken.

Stond dus strategisch opgesteld, ruim voorbij het wissel waar de trein naar 4a glijdt.
Maar ik zag bij binnenkomst al, dat hij langs het perron het station binnen kwam rijden, en dus mooi stopte aan 4b!
Dat was dus een paar honderd meter rennen, om net op tijd als laatste in het voorste treinstel te springen.
De ICM, een viertje meende ik zo snel gezien te hebben, was overladen, en dus restte een rit Almelo-Deventer staand op het balkon. Lekker knus met zijn zevenen, maar ook wel erg krap. Op Deventer kreeg mijn pijnlijke rug eindelijk rust.

Re: Klachtenregen over te volle treinen

Geplaatst: vr 27 sep 2013, 17:30
door reisthijs
Meltrain schreef:Oke. :) Is dat alleen bij SLT of bij alle materieel?
SLT zit helemaal volgestouwd met computers die in de war raken als je ongebruikelijke dingen doet. Het is al heel wat dat ze nu met twee stellen kunnen rijden dat was eerst ook een probleem. Ouder materieel heeft daar geen last van.