Pagina 3 van 3

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: vr 27 sep 2013, 13:12
door deadlock
Bee schreef:Er loopt toch nog steeds een bestelling voor de TGV type Dasye/Euroduplex?
Ja.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: vr 27 sep 2013, 14:47
door reisthijs
Thom91 schreef:De AGV is niet waar de Franse staat op zit te wachten. (Don't ask me why, het blijven Fransen :P)
Het wachten is op een AGV-duplex :wink:

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 18:09
door willy84
huibf schreef:Tis de televaag. De grootste flutkrant ever, alles war daarinstaat is bij voorbaat populistisch en gelogen. Uitsluitend gemaakt om onrust te stoken en een hetze te creëren tegen diverse bedrijven.
Je bent wel erg fel in je bewoording. Nu blijkt hun stuk wel juist te zijn dus excuses zijn op zijn plaats.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 20:49
door robert55
Sommigen van jullie zijn nu erg boos op de beslissers die 15 jaar geleden vonden dat de HSL benoorden Rotterdam er moest komen en niet bijvoorbeeld het rondje randstad van Maurits Witsen. Maar kunnen jullie naar eer en geweten zeggen dat je dat toen ook vond?

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 21:53
door Klaasje
Ik zie het nut van het Noordelijk deel wel. Als opgepimpte gewone spoorlijn dan. Niet als HSL. Prima om de route via Leiden en Den Haag te ontlasten namelijk. Maarja.. Er mist een station Zoetermeer-Den Haag. :')

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 21:59
door Stéphane
Vinny schreef:Domheid regeert in Nederland. Ik ben niet boos meer, ik ben verdrietig. :(
Er is een heel simpele oplossing voor de HSL-problemen en dat is:
Thalysjes bij bestellen.
En wel zodanig dat er elk uur een HSL-trein Randstad-Vlaamse Ruit-Ille de France rijdt. En dan het liefst volgens het Franse model: dus met wisselende begin- en eindstations maar wel in de kern (Rotterdam-Antwerpen-Brussel) een klokvaste uurdienst.

Daarnaast gewoon aanvullende IR treinen laten rijden. Die zou je kunnen inleggen met 200 km/h als maxium, maar 140 is ook prima. Voor die doelgroep hoef je geen dure en snelle treinen aan te schaffen. :Y
Ik vind het positief dat je de HSL grensoverschreidend ziet.
Binnen Nederland is het verschil tussen 200 en 300 niet meteen interessant. Maar als je internationaal gaat kijken dan is dit echt wel nuttig. In België heeft men ook allerlei kunstwerken gebouwd die de Thalys en Eurostar die slechts een verschil van max 15 minuten gaven tegenover het oude traject. Maar wanneer je al deze aanpassingen op het hele traject optelt dan kom je toch wel tot een verschil dat deze werken de moeite maakt.
De HSL is dus niet nutteloos want voor het hele traject van Thalys en Eurostar zal dit uiteindelijk wel uitmaken.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 22:04
door webguy
Klaasje schreef: Maarja.. Er mist een station Zoetermeer-Den Haag. :')
Je bedoelt een station "tussen de tunnels" ?

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 22:29
door Klaasje
Bovenop het viaduct.. Bij de spoorlijn Den Haag-Utrecht. Randstadrail doortrekken naar dat punt. Stationnetje openen.. Is meteen die ZoRo-busbaan overbodig. Helaas is het in die betonbaan wat duur om aanpassingen te doen.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 22:43
door Karl
Dat was ook ooit mijn idee, wat de Duitsers doen tussen Nürnberg - Ingolstadt - München, met een RE over een HSL heen karren. Helaas wordt BleiZo in de buurt aangelegd, waardoor een station aan Utrecht - Den Haag niet meer mogelijk is/snel onwenselijk is. :N

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 23:09
door Suus
Misschien moet iemand dat nog eens in Zoetermeer influisteren, dat BleiZo is tot nu toe vooral TreurZo.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: zo 29 sep 2013, 10:54
door Vinny
Dat station zou toch ook het overige treinverkeer op te veel hinderen? Meen dat wel eens gelezen te hebben.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: zo 29 sep 2013, 13:45
door Wubbo
De Sprinters tussen Den Haag en Gouda zitten nu al ingeklemd tussen de intercity's. Wil je daar een extra stop aan toevoegen, zul je wat aan de infrastructuur moeten doen (kort volgen in Gouda en tussen Voorburg en Den Haag, of eventueel een extra perron in Gouda). Dat is er niet zomaar.

Re: NS ziet af van flitstreinen

Geplaatst: zo 29 sep 2013, 14:33
door Thom91
Het sluiten van Zoetermeer Oost was geloof ik de meest voor de hand liggende optie.